کودتای ترکیه

مقام‌های ترکیه دستور بازداشت ۱۰۵ کارشناس و فعال صنعت فناوری اطلاعات را به اتهام مشارکت در کودتای نظامی نافرجام سال گذشته صادر کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقام‌های ترکیه دستور بازداشت بیش از ۱۰۵ کارشناس فناوری اطلاعات را صادر کرده اند، اتهام اصلی این افراد مشارکت و دست داشتن در کودتای نظامی جولای سال گذشته اعلام شده است.

پلیس تاکنون ۵۲ نفر از این افراد را بازداشت کرده است. حکم بازداشت کارشناسان فناوری اطلاعات در ۸ استان ترکیه صادر شده است.

این افراد مظنون ظاهرا از نرم افزار پیام رسان "بای لوک" استفاده کرده اند که به زعم مقام های دولت ترکیه طرفداران فتح الله گولن از آن استفاده می کنند. دولت ترکیه بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی سال گذشته متهم کرده و خواستار استرداد وی از آمریکا شده اند ولی گولن این اتهامات را رد کرده است.

ترکیه روز دوشنبه نیز دستور بازداشت ۷۲ کارمند دانشگاه را صادر کرده است. در جریان کودتای نظامی نافرجام جولای ۲۰۰۶ ترکیه بیش از ۲۴۰ نفر کشته و ۲۰۰۰ نفر زخمی شدند.

طی یک سال گذشته ترکیه بیش از ۵۰ هزار نفر را بازداشت کرده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر دیگر را از کار برکنار یا تعلیق کرده است.

اقدامات دولت ترکیه در سرکوب منتقدان و معترضان به بهانه مقابله با کودتای سال گذشته، با انتقاد وسیع و گسترده گروه های حقوق بشر و برخی دولت های غربی روبرو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    3 1
    یکسال قبل در ترکیه، یه عده، تنها دو ساعت شورش کردن!، بعد از اون، هزاران نفر رو گرفتن و زندان و اخراج و ....! هنوزم ولشون نکردن...! اونوقت توی کشور ما چند ماه شورش و خرابی و ...!، تازه پست و مقام هم گرفتن که هیچ!، طلبکارم هستن و حرف مفت هم میزنن؟!!!
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    1 0
    دیوانه های متوهم پانترک عوثمانی
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      1 0
      پان تورچ
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    0 0
    بعد از نظامی ها و پلیس، قضات و بازپرس و معلم و کارمند و خبرنگار و...حالا نوبت مهندس فناوری اطلاعات هست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس