شهید منصور ستاری

تیمسار منصور ستاری که برای شرکت در مراسم سالروز استقلال پاکستان به این کشور سفر کرده بود، از سوی «غلام اسحاق خان» رییس جمهوری وقت پاکستان، بالاترین نشان نظامی را دریافت کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهید ستاری، تیمسار منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در مراسم سالروز استقلال پاکستان و بازدید از پایگاه های نظامی، اواخر دهه 80 میلادی به این کشور سفر کرده بود، از سوی «غلام اسحاق خان» رییس جمهوری وقت پاکستان، بالاترین نشان نظامی را دریافت کرد.

یکی از همرزمان شهید ستاری، در خاطره ای، نقل می کند که «برای شرکت در مراسم سالروز استقلال پاکستان، همراه شهید ستاری به آن کشور سفر کردیم. در کنار این مراسم، برنامه هایی را برای هیئت ایرانی تدارک دیدند، تا از مراکز نظامی پاکستان دیدن کنیم. یکی از مراکز در نظر گرفته شده، مرکز سیستم ارتباطات راداری بود.»

وی ادامه می دهد: «ژنرال حکیم الله فرمانده نیروی هوایی پاکستان، مشغول ارائه اطلاعاتی کلی درباره روش کار آن سیستم بود که تیمسار ستاری سؤالاتی را درباره نحوه عملکرد سیستم و مسایل فنی هواپیما پرسید. سؤالات کاملاً تخصصی بود. پس از پایان این بازدید، ژنرال حکیم الله به خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر وقت پاکستان گفت: «فرماندهان نیروی هوایی زیادی را ملاقات کرده ام، ولی تا این لحظه فرماندهی را به دانایی، دانشمندی و باهوشی تیمسار ستاری که در مسایل غیر از تخصص خود تبحر داشته باشد، ندیده ام. روز بعد «غلام اسحاق خان» رئیس جمهور پاکستان مراسمی را جهت تجلیل از تیمسار ستاری تدارک دید؛ در آن مراسم بود که بالاترین نشان نظامی پاکستان توسط رئیس جمهوری آن کشور به تیمسار اعطا شد.»

امیرسرلشگر منصور ستاری در 15 دی ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی و همرزمان اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 0
    جاویدان باد شهید منصور ستاری دلاور مرد ارتش از خطه قرچک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس