مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالروز شهادت جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

1420374823380_10.png

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،‌ در این مراسم که امیر سرتیپ علیرضا برخور جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند‌، حجت‌الاسلام محمد حسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سخنانی ضمن گرامیداشت بیست و یکمین سالگرد شهادت شهیدان منصور ستاری،مصطفی اردستانی‌،علیرضا یاسینی‌،احمد شجاعی‌،احمدرضا سنایی‌، امیر حسین جمشیدی‌،رضا جمنش،بهرام ریاحی شریفی‌، عباسعلی محتشمی‌ و یوسف پورزادی‌، گفت: هر کسی که در انجام کارهایش انگیزه خدایی داشته باشد‌، خدا از او تشکر خواهد کرد.

وی توضیح داد: قرار دادن محبت این بندگان در دل‌های مردم و نامیرا کردن آنها در یاد مردم بخشی از نحوه تشکر خدا از بندگان تلاش‌گر و مومنش است.خدا همانطور که در قرآن یادآور شده است کاری می‌کند که با شهادت، این بندگان نامیرا شوند.شهدایی مانند ستاری در همه دوران در حال تلاش بودند و بدون شک اگر شهید نمی‌شدند زیان می‌دیدند و ما تعجب می‌کردیم چرا که آنها در همه شرایط برای تحکیم پایه‌های توحیدی کشورمان کوشش کردند.

حجت‌الاسلام حسنی تاکید کرد: اکنون نوبت ماست که پرچم این شهدا را برافراشته نگاه داریم و تاکنون کارکنان نیروی هوایی الهی این مسئولیت را انجام داده‌اند و خواهند داد.

وی با بیان خاطره‌ای گفت: در دوران حیات شهید ستاری مارشال حکیم‌الله فرمانده نیروی هوایی پاکستان با شهید ستاری دیداری داشت. پس از این دیدار مارشال حکیم‌ الله گفت: من افتخار می‌کنم که امروز در خدمت یکی از باسواد‌ترین فرماندهان نیروی هوایی دنیا بودم.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان خاطره‌ای از دیدارش با شهید ستاری در پایگاه شهید نوژه همدان گفت: ایشان با هیات همراهش به پادگان آمد. فرمانده آن زمان پایگاه هوایی شهید نوژه امیر سرتیپ پردیس بود. در این پایگاه کارهای بسیاری انجام شده بود که شهید ستاری باید از آنها بازدید می‌کرد. در فرصتی که پیش آمد از شهید ستاری تقاضا کردم که از مجتمع فرهنگی ما نیز دیداری داشته باشد. آن زمان یک منزل مسکونی را که سه اتاق داشت‌، به عنوان مجتمع فرهنگی استفاده می‌کردیم ایشان با حضورش در این مجتمع فرهنگی دستش را به دیوار یکی از اتاق‌ها تکیه داد و گفت:د خستگی‌ام در رفت. این بچه‌ها آینده ما را می‌سازند.

وی ادامه داد: از آنجایی که این مجتمع کوچک بود از شهید ستاری خواستم که جای ما یک خانواده در این منزل سکونت داشته باشند و در عوض تدبیری بیاندیشند تا ما جای دیگری داشته باشیم. بعد شهید ستاری با لحنی بسیار مهربانانه به امیر پردیس گفت: رضا جون تا به رمپ می‌رویم تکلیف یک جای استاندارد را برای بچه‌ها مشخص کن بعد از دو ساعت یک ساختمان دو طبقه در اختیار ما قرار گرفت .

حجت‌الاسلام حسنی یادآور شد: این خاطره را روایت کردم تا بگویم نگاه شهید ستاری فقط رزمی نبود و به موارد فرهنگی نیز توجه ویژه داشت و در همه امور از نگاه جامعی برخوردار بود.

در بخش دیگر این مراسم با حضور سرنا ستاری فرزند شهید منصور ستاری و معاون علمی فناوری رئیس جمهور ‌، امیر سرتیپ علیرضا برخور جانشین نیروی هوایی،امیر سرتیپ تاجیک همرزم شهید ستاری‌ و حجت‌الاسلام جلیل صفت رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش از خانواده فرماندهان شهید نیروی هوایی و کارکنان ‌آن تقدیر و تجلیل شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس