کد خبر 850737
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
شهید منصور ستاری

طرح را که تقریباً در حال تمام شدن بود، به تیمسار نشان دادیم، نگاهی به آن انداختند و سپس گفتند: من هم شب گذشته این طرح را نوشتم، ببینید به در دکارتان میخورد یا نه؟

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهید ستاری؛ توانمندی شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش در ارائه طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه، نمونه‌های بسیاری دارد که بسیاری از همراهان و نزدیکان این شهید بزرگوار نسبت به آن‌ اتفاق نظر دارند.

سرهنگ حبیب الله اکبریان در این خاطره خواندنی، به یکی از همین نمونه‌ها اشاره می‌کند:

تعمیرگاه موتور جت نیروی هوایی در زمان فرماندهی تیمسار ستاری، با ابتکار ایشان انواع موتورهای هواپیما را تعمیر و بازسازی میکرد.

روزی تیمسار، با توجه به گستردگی و حجم کار زیاد، دستور دادند که «گردان موتور جت» به «آمادگاه موتور جت» ارتقاء یابد. لذا از بنده و سرهنگ شمالی که در آن زمان فرمانده گردان بود، خواستند طرح سازمانی برای این کار تهیه کنیم.

درباره شهید تیمسار منصور ستاری بیشتر بخوانیم:

دومین «منصور» منتشر شد + فایل

تیمساری که دیوار را نقاشی می کرد

شاخصه‌های فرماندهی شهید ستاری

آرزویی که به دل ژنرال عراقی ماند

با توجه به تجربیات چندین ساله خودمان در این تخصص، کار را شروع کردیم و ده روز متوالی روی طرح کار کردیم. در یکی از روزها، تیمسار ستاری به قسمت آمدند و گفتند:  نوشتن طرح را به کجا رساندید؟

طرح را که تقریباً در حال تمام شدن بود، به تیمسار نشان دادیم، نگاهی به آن انداختند و سپس گفتند: من هم شب گذشته این طرح را نوشتم، ببینید به در دکارتان میخورد یا نه؟

وقتی طرح را دیدیم، از ارائه طرح خود پشیمان شدیم. زیرا طرحی که تیمسار نوشته بودند، هیچ عیب و نقصی نداشت و حتی مواردی را که ما فراموش کرده بودیم، ایشان به آن توجه کرده بودن. این موضوع واقعاً برایمان مسئله شده بود که تیمسار ستاری این همه اطلاعات را از کجا کسب کردهاند، در صورتی که تخصصشان چیز دیگری بود!»

امیرسرلشگر منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش در 15 دی ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی و همرزمان اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس