کردستان عراق

برخی روی این نکته حساب کردند که دولت کرد را با پرچم ستاره داود ایجاد کنند و کردها را وارد بزرگ‌ترین درگیری تاریخ و دشمنی با تمامی اطرافیان کنند. و از این محور برای تقابل با محور مقاومت استفاده کنند.

سرویس جهان مشرق - هیچ فرد عاقلی نمی‌تواند حضور «برنار هنری لوی» نظریه‌پرداز و فعال عرصه جنگ نرم و انقلاب‌های رنگی در کشورهای مختلف در کردستان عراق هم‌زمان با برپایی همه پرسی این منطقه در مراکز رأی‌گیری و عکس انداختن وی با مقامات کرد را یک حادثه سطحی و گذرا تصور کند. هنری لوی نظریه پرداز هرج و مرج در کشورهای مختلف است، این واژه ای است که فیلسوف های فرانسوی به وی اطلاق می کنند. از جمله این افراد «جیل دولوز» و «ژاک دریدا» است. بیار فیدال او را یک فریب فرهنگی نام گذاشته و «کورنلیوس کاستورریادیس» او را شاهزاده خلأ توصیف می کند.

هنری لوی یکی از مهندسان هرج و مرج های عربی است و در هر جای که هرج و مرج ایجاد شود، او در آنجا حضور دارد. او در تونس و لیبی حضور داشت و خواستار مداخله مستقیم نیروهای ناتو در سوریه و از بین بردن دولت و ارتش عربی سوریه بود. او همچنین در سال ۲۰۱۳ در پایتخت اوکراین نیز حضور داشت. این اتفاق درست در زمانی بود که آژانس یهود خواستار کمک های فوق العاده و فوری به یهودیان و تقویت امنیتی در موسسات یهودی در اوکراین شده است.

روزنامه البناء لبنان با اشاره به این موضوع به مشروعیت اطلاعات و شاخص‌ها و واقعیت‌ها در این رابطه اشاره کرده و آن را به وضوح مطرح می کند و تاکید می کند که آنچه در این بندها آورده شده، یک تحلیل نیست:

ائتلاف اعلام شده آمریکا با گروه‌های کرد در سوریه و عراق و استفاده مستقیم از آنها به عنوان ابزار اجرای توطئه‌های سلطه طلبانه بر اساس رویکردهای فرقه‌ای و طایفه‌ای.

پیشبرد پروژه تجزیه عراق به صورت مستقیم هم‌زمان با اشغال این کشور در سال ۲۰۰۳ آغاز شد و از آن وقت تاکنون رویکرد جدایی‌طلبانه اقلیم کردستان به صورت تدریجی و با حمایت مستقیم آمریکایی صهیونیستی و غربی تقویت شده است.

براساس اسنادی که روزنامه اوزگور گوندم ترکیه در اوایل ژوئن ۲۰۱۴ منتشر کرد، سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی و قطر و ترکیه و اردن در نشستی که در روز اول ژوئن همان سال در عمان پایتخت اردن داشتند، بر ضرورت آماده‌سازی برای اشغال عراق از طریق گروه تروریستی داعش تأکید کردند. لازمه این موضوع هماهنگی میان داعش و اقلیم کردستان عراق بود که در نتیجه این هماهنگی داعش حمله غافلگیر کننده‌ای را به موصل انجام داد. این در حالی بود که دستور تسلط بر کرکوک به نیروهای کرد داده شده بود.

این عملیات طرحی فراگیرتر در چارچوب ایجاد و حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی به عنوان ارتش‌های جایگزینی در چارچوب استراتژی برژینسکی بود که معتقد بود «تروریسم یکی از تکنیک های جنگ برای تغییر رژیم ها است.» این نکته را محمد عباس کارشناس نظامی و سرتیپ بازنشسته در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار اعلام کرده و افزود که در این جنگ‌ها که جنگ‌های نسل چهارم نامیده می‌شود از اهالی و ساکنان منطقه برای سرمایه‌گذاری در هدف قرار دادن دولت مذکور استفاده می‌شود و آنها به نظامیانی در خدمت آمریکا و برای تخریب دولت تبدیل شده و نقش ارتش جایگزین آمریکا را ایفا می کنند. در همین راستا آموزش و تمرین این عناصر قبل از اعزام به سوریه که با تأمین مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می‌گرفت و با پوشش دیپلماتیک و سیاسی و هوایی ترکیه دنبال می‌شد ، کاملاً مشخص است.

تصاویری که وزارت دفاع روسیه منتشر کرد ، به وضوح هماهنگی و همکاری میان نیروهای آمریکایی حاضر در شمال شرق دیر الزور با افراد و نیروهای دموکراتیک سوریه و داعش را نشان می دهد. تصاویر مذکور از وجود خودروهای هامر آمریکا و توپ های خودکششی در قلب مراکز داعش خبر می دهد، بدون اینکه هیچ اثری از درگیری‌ها و مقاومت و حمله هوایی وجود داشته باشد. خودروهای عناصر داعش نیز در کنار این خودرو ها دیده می‌شود.

حمایت آشکار و اعلام ‌شده رژیم صهیونیستی از جدایی اقلیم کردستان از عراق و آمادگی این رژیم برای حمایت و پشتیبانی از این دولت نوپا نشان دهنده جشن و پایکوبی در تل‌آویو برای بر پایه این همه پرسی جدایی‌طلبانه است.

از تمام اطلاعات زیر می‌توان این‌گونه برداشت کرد که اصرار برای برپایی همه پرسی تنها با حمایت و پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در رژیم‌های مرتجع عربی صورت گرفته تا آنها بتوانند از ابزار کردها در راستای اجرای پروژه آمریکایی برای تجزیه کشورهای منطقه و تسلط بر دولت‌ها و ارتش‌های ملی‌گرا و وارد کردن آنها در جنگ‌های داخلی پایان ناپذیر استفاده کنند.

بهانه ای که شخصیت‌های کرد در این زمینه مطرح می‌کنند، این است که لحظه مناسب برای تحقق رویای کردها برای تشکیل دولت مستقل وجود دارد ، چرا که در حال حاضر دولت‌ها و ملت‌های منطقه به خودشان مشغول هستند.

برخی روی این نکته حساب کردند که دولت کرد را با پرچم ستاره داود ایجاد کنند و کردها را وارد بزرگ‌ترین درگیری در طول تاریخ و دشمنی با تمامی اطرافیان کنند. آنها می خواهند از این محور برای تقابل با محور مقاومت در منطقه استفاده کنند.

ملت کرد یکی از واقعیت‌های تاریخ و تمدن این منطقه است و رؤیاهای آن ها با تبدیل شدن به ابزاری در دست جریان‌های استعماری و سلطه طلب بر منطقه و ملت‌های آن محقق نخواهد شد. این رویاها از طریق درگیری شبیه به خودکشی با ملت ها و منافع ژئواستراتژیک آنها به دست نمی آید. حتی رژیم صهیونیستی نیز که از حمایت کامل جریان‌های استعماری و غربی و کشورهای مرتجع عربی برخوردار است بعد از گذشت ۷۰ سال از اعلام موجودیت خود و با وجود تمام اختلال‌هایی که در کشورهای عربی وجود دارد ، همچنان از بحران موجودیت رنج می‌برد ، چه برسد به رژیم کُرد که تنها یک ابزار برای تهدید وحدت و موجودیت کشورهای بزرگ منطقه‌ای نظیر وعراق، ترکیه، ایران و سوریه است.

پروژه مشغول کردن منطقه به جنگ فرقه‌ای شیعه و سنی از طریق به‌ کارگیری نظام سیاسی مرتجع و تروریست های تکفیری ، شکست خورده است. این موضوع به علت پایداری دولت ملی سوریه و ارتش قهرمان آن و وفاداری متحدان آن از جمله ایران و روسیه و نیروهای مقاومت و چین است. عامل دیگر در این عرصه خیزش ملی عراق و ساختار مجدد ارتش با استفاده از نیروهای مردمی مبارز از جمله الحشد الشعبی است که باعث شد داعش به‌ سختی سرکوب شود . در حال حاضر این سناریو به سمت ایجاد جنگ‌های دیگر نظیر جنگ بین کردها از یک طرف و عرب‌ها و ایرانیان و ترکیه از جهت دیگر سوق پیدا کرده است.

ملت کرد باید با هوشمندی و زیرکی و اصالت و شجاعتی که دارد ، قبل از اینکه دیر شود ، در این زمینه وارد عمل شود. الان شرایطی است که نیاز به تعقل و بصیرت و مواضع شجاعانه احساس می‌شود تا معادلات به روند تاریخی اصیل خود بازگردند. هر گونه محاسبه و تکیه کردن بر روی جریان‌های استعماری غربی به معنی قماری است که کردها را در تقابلی سخت با ملت ها و تاریخ منطقه و منافع خود آنها قرار می‌دهد.

در این مسیر هم به قطع و یقین می‌توان گفت که راه آزادی و استقلال و حق تعیین سرنوشت ملت کرد از طریق برنامه‌های هنری لوی و واشنگتن و تل‌آویو یا پایتخت‌های مرتجع عربی محقق نخواهد شد.

برنار هنری لوی کیست؟

هنری لوی میلیاردر یهودی تبار فرانسوی که سودای ریاست رژیم صهیونیستی بعد از اتمام مأموریت‌های جهانی اش را در سر می‌پروراند، یکی از عوامل اطلاعاتی تبلیغاتی این رژیم و جغد شومی است که در هر جا وارد می شود، خونریزی و تعفن فتنه و آشوب و کشتار داخلی مدتی بعد از آنجا بلند می‌شود.



وی مرد میدان است و میدان‌های جنگ در نقاط مختلف دنیا شاهد حضور وی بوده است، جنگ بوسنی و هرزه‌گوین که باعث از بین رفتن هزاران مسلمان شد، جنگ افغانستان و حضور لوی در کوهستان‌های شمال این کشور، جنگ عراق و حضور او در کوهستان‌های کردستان که زمزمه‌های تجزیه طلبی از دولت مستقل مرکزی را نیز به ذهن سران این اقلیم انداخت و بخش‌های مختلف جنوب سودان و دشت‌های دارفور که باعث تجزیه این کشور شد و شهرهای شرقی لیبی که الان به خاستگاه تروریسم جهانی و مرکز اصلی صادرات تروریست تبدیل شده، همگی شاهد حضور این متفکر جنگ‌افروزی بوده‌اند.

هنری لوی قبل از کشتار گسترده و درگیریها میان مسلمان در افغانستان به عنوان نماینده ویژه ژاک شیراک رئیس جمهور اسبق فرانسه به این کشور سفر کرد و با برخی ژنرال های افغان از جمله عبدالرشید دوستم دیدار کرد. لوی در الجزایر نیز مشاهده شد و در آنجا با سعید سعدی رهبر حزب التجمع برای فرهنگ و دموکراسی دیدار کرد. حضور او در دارفور و سومالی و اریتره نیز مشهود بود تا طرح های تجزیه طلبانه صهیونیست ها و غرب در آفریقا را نیز دنبال کند.

وی نظریه پرداز اصلی اشغال عراق است، او در دهه هفتاد اعلام کرده بود راه رسیدن به تل آویو از بغداد می‌گذرد. او بعد از هوشیاری غرب از شوک ناشی از آغاز بیداری اسلامی در منطقه، در میان معترضان مصری در میدان التحریر نیز حاضر شد، خود او در این مورد می گوید: با هزینه شخصی خودم، در کار توزیع غذا میان معترضان مصری شرکت کرده و با تظاهرات کنندگان در حمله به مقر سازمان امنیت مصر  مشارکت داشتم.

نقش لوی در لیبی دیگر بر کسی پوشیده نیست، نقش وی در سخنرانی‌های آتشین وی در تسریع مأموریت خارج کردن این کشور از مدار کشورهای آفریقایی و تبدیل کردن آن به کشوری تروریسم‌پرور در کنفرانس‌هایی که برای سناریو پردازی در این کشور برگزار می‌کرد، کاملا مشهود بود.

این حضور به اندازه‌ای غیر قابل انکار بود که روزنامه فرانسوی فیگارو در مقاله‌ای به نقش این صهیونیست در تخریب موسسات لیبی و کشتار دهها هزار نفر در این کشور که با تاثیرگذاری وی بر سیاست خارجی فرانسه در حمله به لیبی همراه بود، اشاره کرد. اسناد فاش شده نشان می‌دهد که هنری لوی چگونه با لحن آمرانه ای به نیکولا سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه دستور می‌دهد که اقدامات مرحله بندی شده در لیبی را پیاده کند و به سوی منابع انرژی حمله‌ور شود.

برنارد لوی بارها تاکید کرده که در پشت صحنه با همه مخالفان دولت سوریه به ویژه آنهایی که زمانی دارای پست های عالی و بلند مرتبه در دولتهای سوریه بودند، در تماس است. وی بارها با عبدالحلیم خدام معاون پیشین رئیس جمهور سوریه ملاقات کرده است. برخی از تحلیلگران معتقدند که درخواست برخی از رهبران مخالف دولت سوریه از مردم این کشور برای دست بردن به اسلحه و مقاومت مسلحانه در برابر دولت، تحت تعلیمات لوی بوده است.



برنار هنری لوی میلیاردر فرانسوی که دارایی های خود را وقف بقای موجودیت ننگین اسرائیل کرده و در رفتار و گفتار و نوشته های خود تنها به دنبال پیشبرد اهداف نژادپرستانه خود در دفاع از صهیونیسم به ضرر ملت‌های جهان است، همچنین نقش اساسی در پیشبرد ناآرامی های اوکراین ایفا کرد. او که بارها اعلام کرده یک صهیونیست است و همواره در هر جا که باشد، قلبش با اسرائیل است، علاوه بر حضور در میان معترضان در شهر کی‌یف برای آنها سخنرانی کرد، وی همان کسی است که برنامه "مبارزه در جهت آزادی و دموکراسی" در اوکراین را طراحی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    55 17
    اینها روباید یه کاری کرد به به غلط کردن بیفتند غلط های زیادی میکنن حالا خوبه تا دی وز دنبال س.وراخ موش بودن از ترس داعش حالا دنبال استقلال
    • علی IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      9 9
      شما خوبی
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      16 12
      اشتباه استراتژیک بود نزاشتیم داعش صافشون کنه بعد بریم نجاتشون بدیم ...پررو شدن
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      17 8
      اشتباه استراتژیک بود نزاشتیم داعش صافشون کنه بعد بریم نجاتشون بدیم ...پررو شدن!
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      12 7
      اشتباه استراتژیک بود نزاشتیم داعش صافشون کنه بعد بریم نجاتشون بدیم ...پررو شدن!
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      11 8
      اشتباه استراتژیک بود نزاشتیم داعش صافشون کنه بعد بریم نجاتشون بدیم ...پررو شدن!
  • US ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    28 5
    خوب بکشیدش تمام همون کاری که با ما انجام میده ؟؟؟؟؟
  • پسر IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    31 15
    مردم کردستان عراق اگه به بارزانی برای تحقق منافع شخصی خودش کمک کنن بدبخت شدن
  • US ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    18 6
    او در دهه هفتاد اعلام کرده بود راه رسیدن به تل آویو از بغداد می‌گذرد. . . . راه قدس از کربلا می گذرد . . .
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    20 14
    کور خوندن. به توفیق الهی راه به جایی نمی برند.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    17 7
    عجب خري
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    14 38
    متاسفانه مشرق دیر متوجه این جریانت خیانت آمیز شدی!زمانی که نیروهای پیشمرگ را به قهرمان تبدیل میکردی،زمانی که کامنت های تفرقه افکنانه و مظلوم نمایی این جبهه را منتشر میکردی،...الان هم باید منتظر درج نظرات این تجزیه طلب ها برای بهانه تراشی و مظلوم نمایی مجدد برای این خیانت آشکار باشیم.
  • ناشناس IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    34 10
    بنظرم طی یک حادثه مثلا ناگهانی از صحنه روزگار محو بشه...زنده موندن این افراد خیلی خطرناکه..کشتن این افراد در الویت های نهاد های نظامی قرار بگیره
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      10 8
      تو کیب هستی که در مورد مرگ نظر میدی؟
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      15 5
      تاریخ حمله مغول و تیمور لنگ و به ایران زیاد خوندی . فکر کردی کشتن و قتل و عام الکیه
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    21 11
    واقعا یعنی سیاستمدار باهوشتر از ایرانی نداریم که با عرب و ترک کردهارو کنترل میکنن با عرب و کرد ترک هارو کنترل میکنن و با کرد و ترک اعراب کنترل میکنن و کل خاورمیانه بخوبی اداره میکنن
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    17 13
    شیر صادرات نفت یک هفته بسته شود روز هشتم همه چیز از جمله تمامی توهمات تمام میشود.تمام.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      1 6
      20:54به کوری چشم شما در اینده توهمات شماها تمام می شود
  • محمود IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    21 7
    مواظب باشین اینجاها پیداش نشه
  • نادر IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    19 11
    هیچ غلطی نمی توانند بکنند چون این کارها حبابی بیش نیست کافیه کشورهای دخیل کمی هماهنگ عمل کنند .
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    42 21
    مشرق مگه ما صهیونیستیم ستاره داود علم کنیم.شما دنبال چی هستی فاشیستهای ترکیه . بازماندهای عرب بعثی و یه جریان داخلی که بشد نگران منافع عثمانی هستم با این حرفها میخان کردها رو مثل ارمنی ها نسل کشی کنن طلبکارن باشن . جم کنید بازاردروغ و فتنه گریتون
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      13 28
      کردهای عراق هدف اصلیشون نسل کشی اقوام دیگه است خواهشا نیت و هدف خودتونو به دیگران نسبت نده. ترکهای ایران به شدت با شما مخالفند نه به خاطر منافع عثمانی بلکه به این علت که از این نیت و هدف شوم و پلید شما کاملا آگاه هستند جناب کرد سنی فاشیست. شما کردها الان از دستتون نمیاد و الا اگه قدرتشو داشتین الان پدر اقوام دیگه رو در اورده بودین. همین الانش و با دوتا کلاشنیکف عملیات های تروریستیتون سالانه چقدر کشته میده؟
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      13 11
      جمع میکنیم ولی توهمات شما را.مشتی تجزیه طلب که شباهت زیادی به سلول های سرطانی دارید.به محض تضعیف سیستم بدنی سریعا خودنمایی میکنید و همیشه دنبال سوء استفاده از ضعف دولتهای مرکزی بوده و هستید
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    18 21
    کسی نیست نظر بده ضد کردی چیزی بیاد نظر بده
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    11 12
    اینها به کردستان اکتفا نخواهند کرد و برای بسیاری از مناطق برنامه دارند. حتی در داخل ایران دارند سیاستاشونو خیلی نرم و چراغ خاموش پیاده میکنند. سیاست تغییر ترکیب جمعیتی و ..... همش در حال اجراست به دستور موساد.
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      3 4
      مثلا چه جور سیاست چراغ خاموشی؟ تغییر بافت کجا منظورته؟ کردها هر جا که هستن خونه ابا اجدادیشون هستش.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    12 16
    برید تاریخ تشکیل اسراییل و همه ترورهای وحشیانه هدفمند و نسل کشی فلسطینی هارو بخونید تا بدونید هدف از تشکیل کردستان چیه؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      2 4
      23:08بروید مبارزات تاریخی کردها رو بخونید که خیلی قبل تر از اسرائیل بودش با این حرف های ضد کسی رو نمی تونی گول بزنی
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    5 5
    گزارش جالبی بود مشرق. ماموران امنیتی هم خبر دارند؟
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    13 5
    اگه خدا ندارید لااقل وجدان داشته باشید مشرقیون
  • محمد IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    7 7
    هنری لوی تخم شيطان
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    6 7
    باید نابود شود
  • اقایی US ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    11 30
    در یکی از نظر های منتشر شده در باره این مقاله ، نظر دهنده در قسمتی از نظرش می گوید"کردها رو مثل ارمنی ها نسل کشی کنن" می خواستم به ایشان بگویم که قسمت اعظم کشتار ارمنی های ترکیه به دست کردهای شرق ترکیه انجام شد.تردیدی نیست که دولت ترکیه مسول این جنایت است، ولی اگر به تاریخ و گزارش های بی طرفانه مراجعه کنید می بینید که این جنایت ها با حمایت دولت ترکیه و به دست کرد ها انجام شد. دولت ترکیه به کرد های ترکیه ( که عاشق تاراج و مصادره اموال و به ویژه دختران ارمنی بودند) چراغ سبز نشان داد. همین کار ها هم شما در جریان 11 مه محاصره تبریز در زمان محمد علی میرزا از سوی کرده که مورد حمایت دولت عثمانی بودند در خوی - مرند- اطراف ارومییه شاهد هستید. به این آقای محترم پشنهاد می کنم بروند و تاریخ مشروطه را بخوانند. یا تاریخ سال اول انقلاب و آشوب های مهاباد را مرور کنند. نمایش استقلال کردستان نقشه اسراعیلی ها و آمریکا است.
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    8 11
    یه مثل ترکی هست که می فرمایید خواستی کردها را نابود کنی چوب چوپانی را به خودشان بسپار.
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      19 5
      یه مثل کردی هست میگه برو گمشو مغول
  • مجید IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    10 5
    تخمی که بارزانی گذاشته نطفه نداره.
  • قزوینی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    15 13
    کردها 5هزار ساله در ایران بزرگ و کشورهای ترکیه و سوریه و عراق با مرزهای جعلیشون زندگی میکنن، پرچم اسرائیل رو گرفتن چون هیچ حامی نداشتن،یقین بدونید اگه ایران که برادربزرگتر قوم کُرد هست ازشون حمایت میمیب الان پرچم مقدسمون دستشون بود
  • AE ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    7 13
    متاسفانه اکراد تا حکومت مرکزی ضعیف میشه در طول تاریخ دنبال تجزیه طلبی رفتن همین الان بیشترین گروهکهای تروریستی مربوط به اکراد در کردستان عراق هستش ای کاش اینترنت بود اون جنایتهای که در کردستان اوایل انقلاب اینا کردن فیلم برداری می کردن واقعا بدتر از داعش بودن الان هم متاسفانه اکثریت مردم کردزبان اهل سنت دنبال تجزیه طلبی هستند که نمونش جشنهایی که در کردستان ایران بعد از همه پرسی کردستان عراق بود و فیلمهای اون دیده شد
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      18 4
      هیچ وقت کلمات ایرانی جمع مکسر بسته نمی شوند اکراد رو از کجا در اوردی؟
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    3 2
    زنده باشی مشرق سانسور چی! نظراتی که اندک ارزشی دارن سانسور میشن.اما کوته فکران جولان میدن.
  • ش IT ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    15 5
    از این اخبار بوی خشونت می آید تا یک عده تشویق شوند نسل کشی دیگری رادر حق کرد ها انجام دهند آیا وقتش نرسیده همه ملت ها را به آرامش دعوت کنیم پان ترکها با این اخبار دوباره خون شان به جوش می آید تا یک نسل کشی دیگر را انجام دهند
  • سید حبیب IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    5 3
    خب چرا این پدر سوخته ملعون رو ترور نمی کنند تا جهان از شرش راحت شود؟
  • علی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    0 0
    الان کجاست چون هر جا می ر ه اتفاق بزرگ می افته اینجوری که شما گفتی کار خودش کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس