تصاویر جدید از دیرالزور سوریه

مجموع مساحت اشغالی در شرق استان حماه و شمال استان حمص ۳ هزار و ۴۰ کیلومتر مربع بود که در جریان درگیری های سنگین، این مناطق اشغالی به کنترل نیروهای متحد درآمد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از پاکسازی کامل شرق استان حماه از لوث وجود عناصر تروریستی داعش، عملیات آزادسازی شمال استان حمص را در دستور کار قرار دادند و موفق به کسب پیروزی راهبردی در این محور شدند.

در جریان عملیات امروز نیروهای سوری و مقاومت، حلقه محاصره تروریست های داعش در معدود شهرک های اشغالی تنگ تر شد و در نهایت مناطق « منطار المعلق، علیه العلیان، منطار الشیخ، خربه سنو القاضل، ام قبیبه، المخبوطه، بستان صبیح، جب الریان،الحریشه، ارتفاعات منقور، بلعاس، ام قبیبه و میدان نفتی بلعاس» به طور کامل آزاد شدند.

با پاکسازی های صورت گرفته، ۵۳۵ کیلومتر از مساحت های آلوده از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد و شمال استان حمص به طور کامل به کنترل نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه درآمد؛ مجموع مساحت آلوده در شمال استان حمص حدود هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع بود.

به گزارش مشرق، مجموع مساحت اشغالی در شرق استان حماه و شمال استان حمص ۳ هزار و ۴۰ کیلومتر مربع بود که در جریان درگیری های سنگین، این مناطق اشغالی به کنترل نیروهای متحد درآمد. پیچیده ترین نبردها با داعش در ۵ سال گذشته در شمال استان حمص و شرق استان حماه جریان داشت که منجر به شهادت صدها تن از نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت شد.

 با پاکسازی شرق استان حماه و شمال استان حمص که یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی گروه تروریستی داعش به شمار می آمد، هزاران تن از نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت برای نبرد با تروریست ها به شرق سوریه منتقل می شوند و همین مسئله بدون شک معادلات میدانی را دیرالزور تغییر خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    17 1
    تحول بزرگیست حالا حکومت سوریه می تونه میادین نفتی ، گازی و معادن استان حمص را به تولید برگرداند تا اقتصاد سوریه تقویت شود .
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    10 0
    لطفا آمار و ارقام تلفات داعش و مقاومت در این مناطق را منتشر کنید
  • محسن IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    14 0
    واقعاجای خوشحالی داره نبردهای جانانه ای انجام دادن وبه پیروزی رسیدن به محورمقاومت وسربازان شجاع وباایمانش وبه مردم ودولت سوریه وشخص بشاراسدبه خاطرمقاومت ومبارزه ی جانانش باعناصروحشی داعشی ومزدوران آل سعودوآمریکاتبریک میگیم وبه امیدپیروزى کامل برداعش وآزادسازی هرچه سریعترتمام سوریه وعراق
  • صالحی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    11 0
    دوستان اگر به نقشه نگاه کنید . طبق گزارشهایی ک میشد ک فلان منطقه درگیری است و فلان منطقه ازاد شد . حالا ببینید ک 90 در صد از سوریه و 50 در صد از خاک عراق تخت اشغال داعش بوده و این پیروزیها ک الان مشاهده میشود . هزاران خون پاک در راهش فدا شده . و ما باید هروقت به اونجا سفر کردیم مقداری از خاک اونجا را همراه بیاوریم برای شفا . چون این خاک آغشته بخون شهدایمان مانند حججی هاست
  • mehrdad IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    9 0
    اولویت باید شرق فرات باشه جلوی کردها رو باید گرفت. به امید پیروزی
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
      0 0
      خیانتی نباشد اول باید قبل از داعش کار مزدوران اسرائیلی کرد مشخص شود بعد داعش
  • US ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    7 0
    باید یکایک اسرا داعش را سر ببرند بدون هیچ گذشتی
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    0 0
    این کفارتهای بی رحم نباید بهشون امان داد اگه به این کفتارها رحم شود خون شهدای مقاومت و ارتش سوریه و همپیمانانش نادیده گرفته اینا چاقو گذاشتن رو گلوی شهید حججی و سرشو ازتن جدا کردن اینارا تکه تکه کنید بشون امان ندیییید تورا قران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس