کد خبر 782749
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
دکتر عبدالله گنجی

افکار عمومی خواستار مقابله با فساد و خصوصا دانه درشتهاست اما نخبگان قدرت که در معرض برخورد قرار می گیرند به جلو فرار می کنند.

به گزارش مشرق، عبدالله گنجی در کانال تلگرامی خود نوشت: بدون تردید گسترش بی اخلاقی در فضای عمومی  ومجازی ریشه در دمکراسی دارد.بدین معنی که باید از تولید سرمایه اجتماعی برای طرف مقابل به هر نحو ممکن جلوگیری کرد تا دروه آتی نتواند در عرصه اجتماعی عرض اندام کند.اگر مردم سالاری دینی مد نظر امام حاکم بود اخلاق نیز بر آن حاکم بود.

عرصه قضا وقتی با دمکراسی معنادهی می شود بی اخلاقی یا بد اخلاقی رشد بیشتری بی یابد.زیرا اصحاب قدرت برای رهایی از افکار عمومی بسویی می روند که حوزه قضا را سیاسی نشان دهند و اینجاست که زودتر از قاضی حکم محکومیت یا تبرئه صادر می شود و افکار عمومی مشوش و سردرگم می شود.

افکار عمومی خواستار مقابله با فساد و خصوصا دانه درشتهاست اما نخبگان قدرت که در معرض برخورد قرار می گیرند به جلو فرار می کنند.
برخورد بامهدی هاشمی برای عده ای آرمان بود و عده ای آن راسیاسی دانستند
برخورد با معاونین دولت ماقبل را با نامه به مردم سیاسی معرفی کردند.
برخورد با فریدن را سیاسی اعلام کردند
و بلافاصله پس از دستگیری برادر جهانگیری، ایشان شائبه سیاسی بودن را اعلام کرد.و.....

آنچه بدتر از همه چیز است بی مسئولیتی در شبکه های اجتماعی است. تا قبل آن رسانه های رسمی کمتر به بی اخلاقی می پرداختند زیرا باید از چارچوب پیروی و پاسخگو باشند .اما فضای مجازی که به مثابه"وجدان مجازی" نیست قبل از قاضی، تبرئه یا نابود می کنندو کسی هم پاسخگو نیست.

تنها راه پیش گیری از  سیاسی خواندن پرونده های قضایی اصلاح قوانین با هدف اطلاع رسانی است.هر کس رضایت محضری به دادگاه داد که اعلام دقیق جرم من بلامانع است دستگاه قضا اقدام کند .این روند می تواند به نقد احکام و تقویت رویه های قضایی نیز کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    1 0
    بي اخلاقي از بگم بگم ها شروع شد
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    2 0
    یه طوری شده که ادم جرات نداره تو یه اداره ای بره انگار میخوان بخورنش . یا انگار رفتیم از اونا جونشونو بگیریم . خدا شاهد فقط انگار اونا ادم هستند و مردم ......
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    1 0
    الان فقط افراد مسلمان ساده و صالح و بیسواد روستا و شهری مانده اند که دسترسی به الکل خواری و تردد به امریکا و اروپا و رانتخواری و کلاشی و خالی کردن جیب با کمک موسسه ندارند و اگر قراره انحصاری باشد و داماد و عروستان امریکایی و محل تولد را امریکا بزنید پس چرا علنی برای همه اجرا نمیکنید؟
  • بهروز IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    1 0
    مبارک باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس