منتظری

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی دادستان، مطالبه گری از مسئولان اجرایی است، خواستار توجه ویژه دادستان ها به این ماموریت مهم شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان استان یزد اظهار داشت: دفاع از حقوق مردم یکی از رسالت های اصلی دادستانها است و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران که باید حامی حقوق مردم باشند، حقوق آنها را تضییع می کنند، افزود: در این موارد دادستان باید وارد عمل شود و با اجرای دقیق قانون از حقوق مردم به عنوان یکی از اصلی ترین ماموریت های خود دفاع کنند.

منتظری تصریح کرد: مسئولان باید بدانند که عزت و اعتبار خود را زمانی حفظ می کنند که قانون را به طور کامل اجرا کنند و در شرایطی که با افراد سودجو در اجرای برخی طرح ها مشارکت کنند، ارزش و اعتباری نخواهند داشت.

دادستان کل کشو خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در برابر چنین افرادی بدون مماشات خواهد ایستاد و از هیچ خطایی چشم پوشی نخواهد کرد.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز باید مدنظر دستگاه قضایی باشد، تصریح کرد: امروز یکی از ارکان آسیب های اجتماعی، فضای مجازی است که لازم است در این زمینه ساماندهی جدی انجام شود.

وی عنوان کرد: این مهم حتی در زمینه انتخابات نیز بسیار حائز اهمیت است و باید در آستانه انتخابات ساماندهی به شکل جدی تری در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

دادستان کل کشور در مورد برگزاری انتخابات بیان کرد: برخورد با مجرمان از هر گروه و حزبی یکی از وظایف دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی با همه متخلفان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به شکل جدی برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این برخوردها به طور قطع با سند و مدرک خواهد بود و دستگاه قضا بی دلیل و بدون مدرک با هیچکس برخورد قضایی نخواهد کرد اما در صورت بروز تخلف، وابستگی به هیچ حزب و گروه یا بهره مندی از هیچ مسئولیتی مانع از برخورد و اقدام جدی دستگاه قضا نخواهد شد.

در این مراسم از تلاش های جمال قضاوتی تجلیل و علی اکبر شمس به عنوان دادستان استان یزد معرفی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس