کد خبر 782646
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
سپر انسانی

وزارت دفاع روسیه گفت نظامیان آمریکا از کمپ صحرایی «رکبان» در سوریه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در سوریه، از آوارگان و پناهندگان در کمپ صحرایی «رکبان» به عنوان سپر انسانی برای محافظت از پایگاهشان در شهر «التنف» استفاده می‌کنند.

سرلشکر «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد این کمپ صحرایی در نزدیکی مرز سوریه-اردن که محل اسکان حداقل 60هزار زن و کودکی است که از مناطق «رقه» و «دیرالزور» گریخته‌اند، سپر پایگاه نظامی آمریکایی‌ها شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» کوناشنکوف تاکید کرد که نظامیان آمریکایی مانع رسیدن کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل از اردن به این ساکنین این کمپ هستند.وی همچنین افزود: «آواراگان رکبان عملا گروگان و سپر انسانی پایگاه آمریکا شده‌اند. به جز آمریکایی‌ها کسانی که از چنین سپرهایی در سوریه استفاده می‌کنند، تروریست‌ها هستند.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این پایگاه آمریکا در التنف، بخشی از مرز اردن را به سیاه‌چاله‌ای تبدیل کرده که داعشی از بیرون آمده و عملیات‌های تروریستی را علیه نیروهای دولت سوریه و غیرنظامیان اجرا می‌کنند.

کوناشنکوف با غیرقانونی خواندن تاسیس پایگاه نظامی آمریکا در التنف در آوریل 2017، گفت آنها به بهانه مبارزه با داعش این پایگاه را تاسیس کردند اما از آن زمان تا کنون شاهد هیچگونه عملیات آمریکایی علیه داعش طی 6 ماه گذشته نبودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    3 0
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس