بازدید سرلشکر باقری از نمایشگاه دست آوردهای پدافندی

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: شهادت شهید همدانی‌ها منجر به رویش شهید حججی‌ها، شهدای هسته‌ای و دیگر شهدا شده است.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار همدانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم  گفت: هر چه داریم از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و انشاالله این ملت در این مسیر هر سال ثابت قدم تر از گذشته باشند.

وی ادامه داد: شهید همدانی از سابقون رزمندگان انقلاب و دفاع مقدس هستند. در قرآن از سابقون نام می برند و آنها از مقربین درگاه الهی هستند و شهید همدانی هم از این دسته محسوب می شود چرا که از دوران نوجوانی تا آخرین لحظات عمرش در راه دفاع از اسلام بوده است. این شهید از ابتدای نوجوانی در راه اسلام و انقلاب حرکت کرده و هیچگاه لحظه‌ای  به فکر آرامش نبوده و در نهایت پاداش این تلاش را در دفاع از حرم اهل بیت دریافت کرد.

سرلشکر باقری گفت: خیلی عجیب است فاصله بین نوشتن وصیت نامه این شهید با زمان شهادتش که کمتر از دو هفته است. خواندن وصیت نامه شهدا برای ما همیشه ضروری است اما وصیت نامه این شهید را باید خواند و از معارف آن آموخت.

وی تصریح کرد: شهید همدانی این مساله را درک می کرد که اگر سوریه، عراق یا دیگر مناطق شکست بخورند نوبت به ام القرای اسلام می رسد بنابراین با درک این شرایط در آن سن و سال به سوریه رفت. اصل جبهه ما آنجا است. اگر رهبری می فرمایند که 25 سال بیشتراز عمر رژیم صهیونیستی نمانده به اینجاها نگاه می کنند، رژیم صهیونیستی از اساس سست و بی پایه است اما خود را آهنین جلوه می دهد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: شهید همدانی در سال 90که شرایط خاصی در سوریه بود به آنجا رفت، یک ارتش خسته که باید در ده ها جبهه مقابل نیروهای تازه نفس و با انگیزه تروریست که از همه طرف تجهیز می شد، بایستد. در چنین شرایطی که بسیار سخت بود و از طرف دیگر در عراق هم صحنه دیگری باز شد شهید همدانی به آنجا رفت و با الگو برداری از بسیج نیروهای مردمی وارد این مساله شد تا مردم شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان را آموزش دهند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: اگر چنین توانی و نیروهای مردمی ایجاد نشده بود حتما به لحاظ مادی سوریه سقوط کرده بود. سردار سلیمانی و شهید همدانی و دیگر فرماندهان مستشار ما با سازماندهی نیروهای انقلاب اسلامی از کشورهای مختلف کاری کردند که ورق برگشت و مناطق اشغال شده آرام آرام باز پس گرفته شد.

وی افزود: نفود کلام شهید همدانی در میان مردم سوریه کار را خیلی راحت‌تر کرد چرا که نگاه سوری ها به فرماندهان ایرانی نگاه به چشم یک خارجی نیست بلکه به عنوان فرشته و یک موجود مقدس است که هر چه می گویند مقدس است و باید به آن عمل کرد زیرا فرماندهان ایرانی بدون چشم داشت آنجا هستند.

سرلشکر باقری اظهار داشت: مساله شمال عراق، مساله ای نیست که در این برهه مطرح شود و دشمنان بیایند طراحی و مساله همه پرسی کردستان را علم و احساسات آنها را تحریک کنند. مردم کردستان با استقلال می خواهند به چه چیزی برسند که الان ندارند؟ انتخاباتی که در این منطقه برگزار شد نه ناظر و نه بازرسی داشت و هر آماری که خواستند بیان کردند، این اتفاق می تواند منطقه را برای 10 سال یا بیشتر به آشوب بکشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: همه دلسوزان اسلام و نظام باید به هوش باشند، خوابیدن ما به منزله خواب بودن دشمن نیست، این خواسته فرمانده و رهبر ما است‌. اینها درسی است که شهید همدانی به ما داده است، این مساله سن و سال و مقام و جایگاه نمی شناسد. همه باید این افتخار را داشته باشیم که نعمت رزمنده بودن را داریم و آن را حفظ کنیم. نکته دیگر اینکه شهادت شهید همدانی ها منجر به رویش شهید حججی ها، شهدای هسته ای و دیگر شهدا شده است.

وی عنوان کرد: این شهید افتخار سپاه تهران بزرگ است، از زمانی که این سپاه شکل گرفته 10 فرمانده به خودش دیده و 7 فرمانده آن شهید شده اند و هیچ تیپ و لشکر دیگری اینطور نیستند و این افتخار شما محسوب می شود.

سرلشکر باقری با اشاره به یکی ار خاطرات خود با سردار همدانی در دوران دفاع مقدس گفت: در سال ٦٦ براساس تصمیم فرماندهی جنگ قرار شد یک تیم شناسایی برای پیدا کردن راهکار عملیاتی دو منطقه غرب کشور وشمال عراق اعزام شود برهمین اساس بنده و سرلشکر ایزدی و چند فرمانده لشکر از جمله شهید همدانی به این ماموریت اعزام شدیم. فرماندهان عالیترین قرارگاه جنگ به مدت 20 روز به منطقه شمال عراق در استان سلیمانیه اعزام شدند و باگذر از میادین مین و کمین های متعدد دشمن از سلیمانیه تا حلبچه را شناسایی کرده و نتیجه را به فرماندهان جنگ ارائه دادیم. در این مدت 20 روز که با شهید همدانی بودیم اخلاص و از خود گذشتگی و فهم بالای فرماندهی در او موج می‌زد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس