نیروهای سوری در دیرالزور

آخرین تحولات میدانی از محور غربی شهر دیرالزور حاکیست، ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی، عملیات را در حومه جنوبی فرودگاه ادامه دادند و موفق به پیشروی در این محور شدند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از محور غربی شهر دیرالزور حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی، عملیات را در حومه جنوبی فرودگاه ادامه دادند و با عقب راندن تروریست های داعش موفق به پیشروی در این محور شدند.

پیشروی و رسیدن به شهر راهبردی المیادین هدف اصلی این عملیات به شمار می آید و نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین 4 ساعته توانستند منطقه « قرص تحتانی» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

در جریان پاکسازی این منطقه 50 تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند؛ نیروهای جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع به پیشروی ها به سمت شهر المیادین ادامه دادند و با عقب راندن تروریست ها موفق شدند خود را به ورودی منطقه « قرص فوقانی» برسانند.

با پاکسازی صورت گرفته در چند ساعت گذشته، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت به 5 کیلومتری شهر مهم المیادین رسیدند و درصدد هستند با تثبیت مواضع در مناطق آزاد شده، عملیات آزادسازی این شهر را تا ساعاتی دیگر آغاز کنند. شهر المیادین نقطه اتصال شهر دیرالزور با مناطق مرزی مشترک با عراق به شمار می آید و وجود میادین نفتی اهمیت این شهر را چند برابر کرده است.

از محور عملیاتی دیرالزور - السخنه هم خبر می رسد نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین در نهایت موفق شدند میدان نفتی « الهیل» را در جنوب روستای « الطیبه» به کنترل خود درآورند؛ عملیات برای پاکسازی مناطقی که در روزهای گذشته اشغال شده اند، ادامه دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای متحد همچنین موفق شدند ضدحملات سنگین تروریست های داعش را در حومه جنوب شهرک « کباجب» دفع کنند و تلاش آنان را برای اشغال مناطق جدید ناکام بگذارند. در جریان این درگیری ها هم 30 تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
    24 9
    متاسفانه اگر عبادی کمتر ضعیف بود و تحت فشار آمریکا مجبور نبود دائم جلوی حشد را سد کنه یا متوقفشون کنه یا به مناطق دیگه اعزامشون کنه و مستقل بود در بعد نظامی الان حشد میتونست با حمله به بوکمال در مرزهاش با سوریه هم راحت تر مرزهاش را در القائم پاکسازی کنه و هم کمک کنه فشار از ارتش سوریه و مقاومت اون هم در پیشروی سریع کردها اون طرف فرات کمتر بشه. ولی با عملکرد عبادی نه تنها محور مقاومت در دو سو نمیتونه بهم کمک کنه بلکه داعش و کردها خیلی راحت تر هم عملیات می کنند. الان وقت عملیات در منطقه محاصره شده حویجه نبود و باید مرپاک میشد تا داعش هی به محور مقاومت در حمیم و دیالزور پاتک نزنه و تو این یک هفته کلی تلفات نگیره و کردها هم با خیال راحت پیشروی کنند.
    • حسن IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
      13 2
      درسته نیروهای عراقی باید از سمت شرق به داعش حمله می کردند تا هم داعش رو نابود کنند و هم جلوی پیشروی کردها را بگیرند، احتمالا بعدها عراقیها حسرت این اشتباه را بخورند چون کردها قصد. دارند خود را به مرزهای اردن رسونده و به بازارهای جهانی وصل کنند.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
    17 5
    الحمد للّٰه نیروهای مقاومت نقشه داعشیها برای ایجاد حواس پرتی برای ادامه آزاد سازی به سمت المیادین و رو خنثی کردند ؛ إن شاء الله بتوانند هر چه زودتر مشکل داعش رو کامل حل کنند .
  • ستار IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
    18 2
    اگه حضور آمریکا در منطقه نبود ، نسخه داعش و النصره و ....خیلی وقت پیش در عراق و سوریه پیچیده شده بود....
  • ا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
    7 7
    باز یادشون رفته خندق دورتادور شهرها و مناطق مهم بکشن تا انتحاریها نتونن رد بشن اکثر حملات و جابجاییها در شب انجام میشه دید درستی هم ندارن توی بیابانها هم باید خندق بکشن و مناطقی که غیر نظامیها تردد ندارن مین گزاری بشه،باید نیروها در چند جبهه درگیر بشن تا نتونن نیروهاشون ازاد بشن از طرفی جولانی وقتی اعلام امادگی کرد به شرق بره منظورش با امریکا این بود برای تو میجنگم فقط مثل داعشیها جونمو حفظ کن حضراتم نگاه کردن تا کل سوریه ریخت به هم و کردها هم تمام مناطق نفتخیز را گرفتن اقای پوتین باید بدونه بزرگترین خطر که باید منتظرش باشه گردان بیشمار انتحاریها هستن که زندگی را به دهن روسها تلخ خواهند کرد از طرفی همین ایدئولوژی که باعث جذب اینگونه افراد میشه را هم در خود روسیه میتوان اجرا و نیروی جدید گرفت حرفی که چند وقت پیش زدم عملی شد تروریستها با اون دید و طرز فکر میجنگیدن که با حمله به انها زمان بازیابی نداشتن و کارشون تمام بود هدف امریکا این بود با دسیسه و طولانی کردن بحران تروریستها به خود بیایند و با شرایط جدید هماهنگ و به روز بشن که با عقب افتاده بازیهای اینها موفق به انجامش شدن پس فکر نکنید دو ماه دیگه کار تمومه بلکه تازه شروع شده و با مقامات دو زاری تا بیان خودشون متوجه بزرگیه بحران بشن باز هم یک سال طول میکشه و در این مدت مجددا هم فرهنگ اقتصاد و جامعه نابود و ظلمهای دوباره که نتیجش عادت به جنایات عادی شده جدید و سقوط ارزشها که اتش زدن و سلفی گرفتن جزِشه وکشورها هم منابع و جوانانشون هدر برن،عاقلانه ترین کار برای اینکه هر جا جلوی ضرر را بگیری منفعت هست برای سقوط بیشتر و هزینه بیشتر نکردن با یک توافق زیرمیزی سوریه را تحویل دهند و مثل بچه ادم زندگیشان را کنند و خواهشا قید ابرقدرت بازی دراوردن را بزنند چون کسی که اگر زیاد فضولی کنه تحریم میشه و کاری هم نمیتونه بکنه مشخص هست توهم ابرقدرتی جز نابودی چیزی به همراه نداره حتی اگر خود طرف از رویا خارج نشه و باز هم میگم منتظر فعال شدن ۹۰ درصد مناطق دیگه هم باشید بعلاوه اینکه داعش و گروههایی که باید تا حالا به طور کلی نابود میشدن عمر جاوید پیدا کردن و فکر اینکه داعش برای همیشه از بین بره را از سرتان بیرون کنید،نتیجه پذیرفتن کلمه تروریستهای میانه رو اینه،هر بی سر و پایی از این به بعد با کشتن و قتل و غارت مردم،خود را معارض منامد و...
    • US ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
      16 3
      عجب عبارات گویائی .خودتم نفهمیدی چه گفتی .
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
      10 2
      اگر نوشته شما را در بک کلمه خلاصه کنیم می شود : ترس . فکر می کنید ترسوها بجایی می رسند ؟ کی دنبال ابرقدرت بازیه ؟ چی تو ذهن شما کردن ؟ چه ما و چه روسیه در سوریه از خودمون دفاع می کنیم ، عقب بکشیم باید توی مرزها و داخل کشور باهاشون درگیر باشیم و ... اونوقت اصلا بحثی از اقتصاد می توان کرد ؟ زمینه ای برای فعالیت اقتصادی باقی خواهد ماند ؟
    • حسن IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
      1 0
      البته من تشکر میکنم از زحمتی که شما کشیدید و این متن طولانی رو نوشتید.جدای از اینکه چقدر متن پخته هست یا نه اما بهرحال دلسوزی و دغدغه مندی شما قابل توجه هست. اینکه امریکا بدنبال مشغول سازی همیشگی کشورهای دشمن مثل ایران و روسیه و...همزمان با تحریم ها برای تضعیف اقتصاد این کشورهاست اتفاقا میتونه شاه کلید این جریانات سوریه و عراق و.. باشه.بالاخره معلوم خواهد شد که آیا واقعا امریکا از سر ترس و ناتوانیشه که مقاومت تونسته در برابرش پیروزی هایی بدست بیاره یا قضیه به بازی گرفتن همیشگی ماست.یا اینکه در سوریه و عراق هدف گذاریش تسلط بر منابع نفتی منطقه مستقیم بنفع خودش و غیرمستقیم بضرر کشورهای محور مقاومت هست! اینکه ما خودمون رو هم فاتح کامل قضیه بدونیم میتونه درست نباشه که احتمالا بعدها همه چیز روشن تر هم بشه.چیز دیگه ای هم هست و اون اینکه این جبهه دشمنه که از دهها سال قبل تا کنون همیشه برای منطقه پلن های چند مرحله ای و اولویت بندی شده داره.اینکه چطور داعش تضعیف شد و کردها جاشو گرفتن رو میشه در این چارچوب دید.ما وقتی میتونیم واقعا مدعی باشیم که بجای بازی در طرحی که دشمنان طراحی کردن خودمون طرح اجرا کنیم و ...موفق باشید.
    • حسن IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
      1 0
      ضمنا به هیچ وجه منکر زحمات جبهه مقاومت نیستم.اما ای کاش این زحمات در چارچوبی بود که باعث تقویت جبهه مقاومت نسبت به قبل از این جریانات میشد.کشور خودمون هم بخشی از مقاومته.چقدر ما قوی تر شدیم و چقدر هزینه مادی و انسانی کردیم؟خدا لعنت کنه امریکا و جاهلان منطقه ای مزدورش رو بخاطر این همه مصیبت که به مردم منطقه وارد کردن.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
    7 5
    یعنی رودخانه فرات مرز بین سوریه و کردستان میشه؟!
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
      11 9
      إن شاء الله سوریه و عراق یکپارچه می مانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس