کد خبر 782268
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
شفر

وینفرد شفر در تلاش است تا مدیران باشگاه استقلال را برای حضور دستیار سابقش در تیم ملی اسپانیا را که تخصص در روانشناسی ورزشی دارد به تهران بیاورد.

به گزارش مشرق، وینفرد شفر سرمربی جدید و آلمانی تیم فوتبال استقلال از روز گذشته که وارد تهران شد و قراردادش را به صورت رسمی امضاء کرده در تدارک آماده‌سازی این تیم برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر است. 

وی تا پاسی از شب گذشته نشستی را با مک درمورت برگزار کرد و از طرفی دیگر به دنبال تکمیل کادر فنی تیم استقلال برای ادامه راه است.

شفر که مثل تمام مربیان آلمانی نظم و انضباط را در دستور کار قرار داده، پذیرفت که یک دستیار ایرانی در کنار خود داشته باشد و البته ظاهراً تصمیم گرفته یک دستیار خارجی که قبلاً سابقه همکاری با او را داشته هم به استقلال اضافه کند.

ظاهراً سرمربی آلمانی تیم استقلال روی روانشناس ورزشی اهل مادرید که در سال ۲۰۱۵ سابقه همکاری با وی را داشته حساب کرده و در صورتیکه باشگاه موافقت کند این مربی را به استقلال خواهد آورد.

کارلوس آیتور گارسیا دستیار سابق وینفرد شفر در تیم ملی جامائیکا بوده و او به مدت ۹ ماه در این سمت فعالیت کرده است. گارسیا مدرک روانشناسی ورزشی هم دارد و دوره‌های مدیریت ورزش و مدیریت رفتاری بازیکنان را در فیفا پشت سر گذاشته و شفر در سالی که سرمربی جامائیکا بود بارها و بارها در رسانه‌های مختلف از وی تعریف و تمجید کرده است.

این دستیار مادریدی همزمان که به وینفرد شفر در جامائیکا کمک می‌کرد به تیم‌های پایه این کشور کمک می‌کرد و جالب اینجاست که حتی فراتر از قرارداد، مسائل اخلاقی و رفتاری بازیکنان را در قالب پکیج به آکادمی‌های فوتبال ارائه می‌کرد. وی حتی چند مربی را پرورش داد و به آنها کمک کرد که در فیفا مدرک روانشناسی ورزشی بگیرند. این مربی ۳۳ ساله به دلیل اینکه یک روانشناس ورزشی است مورد استقبال شفر قرار گرفته و بی‌دلیل نبود که این مربی آلمانی از کار کردن با وی استقبال می‌کرد.

گارسیا حتی در فوتبال آمریکا هم به عنوان مربی موفق عمل کرد و در فیلا دلفیا به عنوان یک مربی شناخته شده به خصوص در فوتبال دانشجویی نام او مطرح می‌شود. این مربی در گفت‌وگویی که با روزنامه مطرح اسپانیایی مارکا در سال ۲۰۱۵ انجام داده اعلام کرده بود که وینفرد شفر علاقه خاصی به فوتبال تهاجمی دارد و وی هم شیفته این تفکر آلمانی شده است حتی وی شخصیت فکری شفر را از لحاظ فوتبال تهاجمی با نام حملات انفجاری لقب داده است.

باید دید آیا اسباب حضور این مربی اسپانیایی و جوان در باشگاه استقلال فراهم می‌شود یا اینکه شفر از دستیاران تمام ایرانی در کادر فنی آبی‌پوشان استفاده خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس