استقلال

در حالی که سرمربی جدید تیم استقلال روز گذشته رسما قراردادش را امضا کرد، گزینه‌های مختلفی از جمله صاحب جمعی، مجیدی و طباطبایی برای دستیاری «شفر» مطرح شده است.

به گزارش مشرق، حالا که استقلالی‌ها سرمربی جدید تیمشان را شناختند و وینفرد شفر آلمانی از امروز در تمرینات این تیم هدایت آن را بر عهده می‌گیرد، عمده دغدغه مسئولان این تیم شناختن دستیار یا دستیاران جدید سرمربی است؛ دستیارانی که در توافق با شفر عنوان شده بود باید ایرانی بوده و به انتخاب باشگاه باشند. 

روز گذشته صالح مصطفوی یکی دیگر از دستیاران سابق منصوریان در استقلال استعفا داد تا حالا تنها میک مک درموت، بدنساز ایرلندی از کادر فنی قبلی در این تیم باقی مانده باشد. این مرد ایرلندی که سابق بر این هم دستیار شفر در کشور امارات بوده با او چندان بیگانه نیست و مقرر شده تا کماکان امور بدنسازی آبی پوشان بر عهده وی باشد.

* سهراب بختیاری زاده
تاکنون حضور برخی از پیشکسوتان استقلال برای حضور در کادر فنی جدید استقلال مورد بررسی قرار گرفته است. سهراب بختیاری زاده نخستین نامی بود که در کمیته فنی مطرح شد. وی که خود عضو کمیته فنی استقلال است یکی از افراد  پرشانس برای نشستن روی نیمکت آبی پوشان است. هرچند بر اساس اطلاعات خبرنگار مهر، بختیاری زاده بیشتر ترجیح می‌دهد که خود سرمربی تیم دیگری باشد، اما بهرحال شانس او برای نشستن روی نیمکت آبی پوشان کم نیست.

* سیروس دین‌ محمدی
سیروس دین‌ محمدی در لیگ پانزدهم هم یکی از مربیان استقلال بود. وی در آن دوره دستیار پرویز مظلومی بود و هم اکنون هم عضو کمیته فنی آبی‌های پایتخت است. در آخرین نشست کمیته فنی نام دین‌ محمدی هم بعنوان یکی از گزینه‌های نشستن روی نیمکت آبی‌ها مطرح شد تا بررسی‌های بیشتر در این خصوص صورت گیرد.

* پیمان صاحب جمعی
پیمان صاحب جمعی سرمربی فصل گذشته امیدهای استقلال هم یکی دیگر از پیشکسوتان این تیم است که نامش برای حضور روی نیمکت آن مطرح شده است. وی بیش از یک دهه سابقه فعالیت در کسوت مربی در لیگ برتر و لیگ یک را دارد و از این حیث دارای تجربه لازم است. مشکلی که پیش پای او و استقلال است این است که صاحب جمعی در حال حاضر دستیار اول فراز کمالوند در تیم صنعت نفت آبادان است.

* مجید صالح
مجید صالح مربی سابق آبی پوشان در مقاطع مختلف هم یک گزینه همیشگی برای دستیاری روی نیمکت استقلال است و چه بسا اگر او تحت قرارداد باشگاه پیکان نبود، استقلالی‌ها بی‌درنگ به سراغ او رفته و این مربی را به نیمکت خود اضافه می‌کردند.

* هادی طباطبایی
هادی طباطبایی یکی دیگر از افرادی است که نامش برای نشستن روی نیمکت استقلال مطرح است. طباطبایی یک دوره دستیار اول محمد خاکپور در تیم امید ایران بود و فصل گذشته هم سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان بود. وی هم از پیشکسوتان استقلال محسوب می‌شود که در عین جوانی بالاترین مدرک مربیگری را دارا است و احتمال این که نام وی نیز بعنوان یکی دیگر از دستیاران شفر اعلام شود وجود دارد.

در این میان از نام محمد نوازی هم نمی‌توان گذشت. نوازی هم همچون دی‌نمحمدی در لیگ پانزدهم یکی از دستیاران پرویز مظلومی بود و در حال حاضر هم سرمربی تیم امید آبی پوشان است. وی در زمان حضور علیرضا منصوریان در استقلال یکی از دستیاران او هم بود و در واقع پلی ارتباطی بود بین تیم های بزرگسالان و امید.

* مربی دروازه بانی
با توجه به جدایی حمید بابازاده مربی دروازه‌بانی آبی‌پوشان از این تیم، تمرینات دروازه‌بان‌های استقلال فعلا زیر نظر اشکان نامداری انجام می‌شود. احتمال این که این باشگاه به فکر یک جانشین برای بابازاده باشد وجود دارد. در این صورت محمدعلی یحیوی دروازه‌بان پیشین استقلال که سالها بعنوان مربی دروازه‌بانی در تیم‌های استقلال، پرسپولیس، پاس، راه آهن و... فعالیت کرده می‌تواند یکی از گزینه‌های این تیم باشد. در غیر اینصورت کماکان اشکان نامداری تمرینات ویژه دروازه بان‌های این تیم را انجام می‌دهد. 

* فرهاد مجیدی و فریدون زندی
شفر در اولین نشست خبری‌اش نسبت به حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی چراغ سبز نشان داد تا مشخص شود او با شناخت کافی از فضای فوتبال ایران پا به تهران گذاشته است. البته مشخص نیست فرهاد مجیدی هم به همین اندازه اشتیاق حضور در کادر فنی آبی پوشان آن هم در این مقطع را داشته باشد. 

فریدون زندی هم که حضورش در کادر فنی آبی پوشان در برخی از رسانه‌ها اعلام شده بود در اظهار نظری رسمی عدم علاقمندی‌اش به حضور در کادر فنی آبی پوشان در حال حاضر را اعلام داشت تا به نوعی پرونده حضور بازیکن پیشین استقلال در این تیم قبل از باز شدن مختومه گردد. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    1 0
    فقط نامجو مطلق و طباطبایی ما نیاز به مربی با دانش روز داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس