کد خبر 781479
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۵
قاتل

قتل مهمان به دست صاحبخانه، درگیری خونین سه کارگر افغانی و قتل برادر به خاطر رابطه نامشروع سه پرونده جنایی است که روی میز بازپرس جنایی گشوده شد.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز چهارشنبه پنجم مهرماه مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه از درگیری خونینی در خانه قدیمی حوالی شهرک کاروان با خبر و راهی محل شدند. مردی که موضوع را به مأموران خبر داده بود، گفت: دقایقی قبل صدای درگیری دو مرد از خانه همسایه به گوشمان رسید. صدای درگیری خیلی شدید بود به همین دلیل کنجکاو شدیم و به در خانه همسایه رفتیم، اما هر چقدر در زدیم کسی در را باز نکرد تا اینکه صدای دلخراشی دوباره به گوشمان رسید و بعد از این دیگر صدای از این خانه بیرون نیامد.

مأموران در ادامه با دستور قضایی برای بررسی موضوع وارد خانه قدیمی شدند و با جسد غرق در خون مرد ۳۲‌ساله‌ای که با اصابت چندین ضربه قمه از پای درآمده بود، روبه‌رو شدند. همچنین در ادامه مأموران پیکر خونین صاحبخانه را که مرد جوانی است داخل خانه کشف کردند که با اصابت چاقو به شدت زخمی شده بود.

سپس مأموران پیکر خونین صاحبخانه را برای درمان به بیمارستان بعثت منتقل کردند و موضوع حادثه را به بازپرس جنایی اطلاع دادند. لحظاتی بعد تیم جنایی در محل حادثه به تحقیق پرداخت. بررسی‌ها نشان داد مرد زخمی مدتی قبل این خانه را اجاره کرده است. همچنین مشخص شد ساعتی قبل از حادثه، مقتول به خانه مرد زخمی آمده و این حادثه رخ داده است. پس از این تیم‌جنایی برای تحقیقات بیشتر راهی بیمارستان شدند. مرد زخمی در نخستین بازجویی‌ها به درگیری با مقتول اعتراف کرد. 

تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه ادامه دارد و متهم با صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس جنایی در بیمارستان تحت‌نظر قرار دارد تا بعد از بهبودی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی قرار گیرد. 

   

درگیری مرگبار سه افغانی 

دومین حادثه جنایی اعلام مرگ مشکوک مرد ۳۰‌ساله افغانی در یکی از بیمارستان‌های شمالی تهران بود. ساعت‌۱۲ روز پنج‌شنبه ششم مهرماه مأموران کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد مرگ مشکوک مرد ۳۰‌ساله‌ای را به بازپرس جنایی اطلاع دادند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که سه‌هفته قبل سه کارگر افغانی در ساختمان نیمه‌کاره‌ای حوالی کارگرشمالی درگیری مرگباری را رقم زده‌اند که در جریان آن دو نفر زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شوند.

همچنین مشخص شد یکی از زخمی‌ها که مرد ۳۰‌ساله‌ای به نام نورالله است بر اثر شدت جراحات پس از سه هفته در بیمارستان فوت می‌کند و مرد افغانی دیگر نجات پیدا می‌کند.  

مرد زخمی که از سوی مأموران بازداشت شده بود در بازجویی‌ها گفت: من و مقتول و یکی از دوستانم در ساختمان نیمه‌کاره‌ای کارگری می‌کردیم. روز حادثه مقتول به ما فحاشی کرد که با او درگیر شدیم که در جریان آن من و مقتول زخمی و به بیمارستان منتقل شدیم. وی در پایان گفت: بعد از حادثه از دوستم خبری ندارم. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد. 

برادرکشی 

پرونده سومین حادثه جنایی ساعت ۱۲:۴۵ روز پنج‌شنبه ششم مهرماه پس از کشف جسد مرد افغانی در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران از سوی مأموران به جریان افتاد. روز حادثه مأموران کلانتری یافت‌آباد با تماس تلفنی شهروندی از کشف جسد مردی ناشناسی حوالی خیابان الغدیر شمالی پشت بازار آهن با خبر و راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه که انبوهی از زباله‌ها آنجا دپو شده بود با گونی سفید رنگی روبه‌رو شدند که بوی تعفن آن از چند متری به مشام می‌رسید.

مأموران وقتی در گونی را باز کردند با جسد مرد ناشناسی که دست و پای آن بسته شده بود روبه‌رو شدند. بررسی‌ها حکایت از این داشت مقتول چند روز قبل به قتل رسیده و عامل یا عاملان آن جسد را داخل گونی گذاشته و در محل دپوی زباله‌ها رها کرده‌اند. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران هویت مقتول را که افغانی بود شناسایی کردند.

همچنین مشخص شد مقتول چند سالی است همراه دو برادرش در نزدیکی محل حادثه زندگی می‌کرده است. تحقیقات مأموران نشان داد مقتول با دو برادرش اختلاف داشته به طوریکه همسایه‌ها چندین بار درگیری آنها را دیده‌اند. از سوی دیگر مشخص شد برادران مقتول گم شدن برادرشان را به مأموران پلیس خبر ندادند. بنابراین مأموران به دو برادر مظنون شدند و آنها را بازداشت کردند. دو متهم ابتدا از قتل برادرشان اظهار بی‌اطلاعی کردند، اما در بازجویی‌های فنی به قتل برادر اعتراف کردند.  

یکی از متهمان گفت: مدتی قبل متوجه شدیم برادرمان با فردی ارتباط پنهانی دارد. خیلی به او تذکر دادیم، اما فایده‌ای نداشت. کارهای او آبروی ما را در محل برد به همین دلیل من و برادرم تصمیم گرفتیم او را به قتل برسانیم. سه‌روز قبل، دو نفری او را خفه کردیم و جسدش را داخل گونی سفیدی قرار دادیم و در نزدیکی خانه‌مان رها کردیم. 

دو متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس