کد خبر 776168
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۵
قاتل مرد بانکدار

متهم مرد بانکداری را به خاطر اخاذی ۳۰۰ میلیون تومانی ربوده و با همدستی ۳ نفر از دوستانش به قتل رسانده، ماجرا را شرح داد.

به گزارش مشرق، مردی که متهم است مرد بانکداری را به خاطر اخاذی ۳۰۰ میلیون تومانی ربوده و با همدستی سه نفر از دوستانش به قتل رسانده، ماجرا را شرح داد. عکس متهم ۲۵ اردیبهشت‌ماه امسال با دستور قاضی سهرابی در روزنامه جوان چاپ شد و متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۸ اسفندماه سال قبل بود که مردی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و به قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم اعلام کرد که پسر جوانش صبح از خانه خارج و به طرز مرموزی ناپدید شده است.  با طرح این شکایت تیم زبده‌ای از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای پیدا کردن پسر گمشده وارد عمل شدند.

   

کشف خودروی  پسر گمشده

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، شاکی دوباره به اداره پلیس رفت و گفت، مرد ناشناسی با او تماس گرفته و ادعا کرده پیمان را ربوده و برای آزادی او باید ۳۰۰ میلیون تومان به شماره حسابی که اعلام کرده، واریز کند.  در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مأموران موفق شدند خودروی پیمان را در حوالی شهر قدس در جنوب تهران کشف کنند.  مأموران در بررسی خودروی پیمان با لباس‌های خونی وی در صندوق عقب روبه‌رو شدند که حکایت از این داشت که آدم‌ربایان پس از سرقت عابربانک‌ها و پول‌هایش وی را به قتل رسانده و جسدش را در مکان دیگری رها یا دفن کرده‌اند.

کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات فنی خود دریافتند که خودروی مقتول ساعتی قبل از کشف در سلطان‌آباد، حوالی اسلامشهر سوخت‌گیری شده است. همچنین مشخص شد آدم‌ربایان از یکی از کارت‌های عابربانک پیمان در سلطان‌آباد مقداری پول برداشت کرده‌اند. تحقیقات فنی پلیس نشان داد پیمان همراه مستاجرشان که مرد جوانی به نام مجید است به خانه‌ مجردی یکی از دوستان مشترکشان به نام داریوش در حوالی سلطان‌آباد رفت و آمد داشته است.

   

اولین سرنخ از آدم‌ربا

به این ترتیب مأموران برای بررسی بیشتر راهی خانه دوست مشترک مجید و پیمان شدند و دریافتند که یک روز بعد از حادثه خانه دوست مشترک آنها آتش گرفته و پس از آن صاحبخانه هم به مکان نامعلومی گریخته است. همچنین مشخص شد مجید هم پس از این حادثه به طرز مرموزی ناپدید شده است.

بنابراین کارآگاهان مجید و داریوش را به عنوان مظنونان این حادثه تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه موفق شدند داریوش را در شهر همدان بازداشت کنند. 

داریوش پس از دستگیری گفت که چند روز قبل از حادثه مجید به او گفته که مهمان دارد و کلید خانه او را گرفته است و اینکه متوجه شدم او و سه نفر از دوستانش خانه‌ام را آتش زده‌اند. وی گفت: روز حادثه او و دوستانش را سوار بر خودروی پیمان دیدم و از آن روز به بعد آنها همه ناپدید شده‌اند.

  

چاپ عکس متهم فراری در روزنامه

در حالی که تحقیقات و دلایل همگی حکایت از این داشت که مجید در ناپدید شدن مرد جوان دخالت دارد، عکس وی به دستور قاضی سهرابی برای شناسایی از سوی شهروندان در روزنامه جوان چاپ شد، بدین ترتیب مجید به عنوان مظنون اصلی پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و مدتی بعد شناسایی و بازداشت شد.   متهم در بازجویی‌های ابتدایی از سرنوشت پیمان اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد به قتل صاحبخانه‌اش اقرار کرد.

   

طعمه قرار دادن سگ برای قتل صاحبخانه

 متهم در بازجویی‌ها گفت: پیمان کارمند بانک بود و وضع مالی خوبی داشت. من چند سالی بود مستاجرش بودم تا اینکه همراه سه نفر از دوستانم تصمیم به ربودن او گرفتیم تا از پدرش اخاذی کنیم.  چند روز قبل از حادثه ابتدا سگ پیمان که از نژاد معروف و گرانقیمتی بود، سرقت کردیم و به خانه سلطان‌آباد بردیم.

روز حادثه به بهانه اینکه سگش را پیدا کرده‌ایم پیمان را به خانه سلطان‌آباد دعوت کردیم. طبق نقشه از قبل طراحی شده، چهار نفری داخل خانه منتظرش بودیم که پیمان وارد خانه شد.

چهار نفری به او حمله کردیم و دست و پایش را با طناب بستیم و از او خواستیم با پدرش تماس بگیرد و برای آزادیش ۳۰۰ میلیون به حساب ما واریز کند که پیمان در برابر ما مقاومت کرد و گفت پولی ندارد.

یکی از دوستانم با شنیدن این حرف خیلی عصبانی شد و با چاقو چند ضربه سطحی به سر مقتول زد و او را زخمی کرد. پس از این دهانش را با چسب بستیم تا صدایش به بیرون نرود که ساعتی بعد  متوجه شدیم نفس نمی‌کشد.

وی ادامه داد: پس از این خانه را آتش زدیم تا آثار جرم از بین برود و جسد را به صندوق عقب خودرو خودش منتقل کردیم و به بیابان‌های اطراف سلطان‌آباد بردیم و دفن کردیم.


پس از اعتراف متهم مأموران سه همدست وی را نیز بازداشت کردند. سه متهم در بازجویی‌ها حرف‌های مجید را تأیید کردند. سپس مأموران به محل دفن مقتول در بیابان‌های اطراف سلطان‌آباد رفتند، اما هر چقدر جست‌وجو کردند موفق به کشف جسد مقتول نشدند.


تحقیقات درباره این حادثه به دستور قاضی سهرابی ادامه دارد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    1 0
    این بیشرفهای نامرد باید اعدام بشن هر سه نفرشون. کاش فوری همچین قاتلهایی در ملاعام سنگسار و زجرکش میشدن تا کسی دیگه جرات نکنه قتل کنه
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      0 0
      با مجید چهار نفر میشن......البته داریوش ظاهرا بیگناهه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس