کد خبر 781293
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
 پیشروی نیروهای ارتش عراق در شرقاط

آزادسازی چند روستای جدید در جنوب غرب کرکوک، خنثی سازی حملات انتحاری در دهه اول محرم و کشته شدن یک نظامی ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در عراق از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

 به گزارش مشرق به نقل از النهرین، حشد شعبی عراق از آزادسازی ۶ روستای دیگر در جریان عملیات آزادسازی الحویجه در جنوب غرب کرکوک خبر داد.

 در بیانیه حشد شعبی آمده است: نیروهای حشد شعبی و مبارزه با تروریسم ۶ روستا را در جنوب ناحیه الرشاد از لوث تکفیری ها آزاد کردند. این روستاها شامل ملاناصر، سلاب، سید شلاو، الحسون، دکمات و لسان است که از داعش پاکسازی شدند.

حشد شعبی قبلا به آزادسازی روستای السعیدی و پاکسازی وادی زغیتون در جنوب شرق الحویجه نیز اشاره کرده بود.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات آزادسازی الحویجه امروز از شروع عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم و حشد شعبی برای آزادسازی ناحیه الرشاد و مناطق اطراف آن خبر داده بود.

از سوی دیگر ارتش آمریکا از کشته  و زخمی شدن دو نظامی ائتلاف تحت بین المللی در جریان انفجار بمب کنار جاده ای در عراق خبر داد اما به مکان این انفجار اشاره ای نکرد.

همچنین اسامی نظامیان کشته شدن و جزییات بیشتری از این حادثه شرح داده نشده است.

در همین حال جلیل الربیعی فرمانده عملیات بغداد از موفقیت طرح امنیتی حمایت از زائران حسینی در دهه اول محرم  و خنثی سازی عملیات های انتحاری خبر داد و اعلام کرد: ۱۰ موشک آماده پرتاب از منطقه الطوایل به سمت مناطق الشعله و الحریه بغداد خنثی شد.

وی به هلاکت سه تروریست انتحاری در جریان عملیاتی در شمال غرب بغداد در منطقه جزیره الکرمه، هلاکت ۵ تروریست در جریان حمله هوایی در شمال بغداد، بازداشت یک تروریست در التاجی در شمال بغداد، بازداشت یک تروریست که ۴ بمب ، موشک استرلا و نیترات آمونیاک به همراه خود داشت در محله العامل خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس