کد خبر 781134
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
عطرقاتل

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص اخبار منتشر شده در زمینه عطری مشهور به قاتل توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مطالبی که در اخبار رسمی و غیررسمی در خصوص عطری بنام «ریلکس» که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می‌شود و در بازارهای برخی کشورهای عربی بفروش می‌رسد گفت: انتشار چنین مطالبی تازگی ندارد و حدود 6 سال پیش نیز درباره عطری اسراییلی به نام «Lovely» که از کربلا به کشور آورده می‌شد نیز مطرح بوده است.



مصطفی اسماعیلی با اشاره به عدم صدور مجوز برای عطری تحت این نام و حتی مشابه آن در کشور تصریح کرد: برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها اطلاع می‌دهیم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی قاچاق آن، از سطح عرضه جمع آوری کنند.



وی درباره دلایل و چگونگی آسیب رسانی این فراورده آرایشی عنوان کرد: تنها مطلب جدی که در اینباره وجود دارد هشدار وزارت بهداشت مصر و دستور جمع آوری آن است؛ اما اگر ما بخواهیم صحت و سقم موضوع را بدرستی بررسی کنیم لازم است محتوای آنرا مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن کسب اطلاع نمائیم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوزش را سفارش دهیم.


اسماعیلی همچنین به مردمی که قصد مسافرت به کشورهایی مثل مصر، سودان، لبنان، بحرین و بویژه عراق را دارند؛ توصیه کرد: بدون دامن زدن به تشویش و نگرانی‌های بیش از حد از خطر احتمال پیشگیری کنند و آن اینکه در گام نخست از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطرها اجتناب نموده و در طول مسافرت با ماسک تردد نمایند.



وی در پایان، شستشو صورت بویژه بینی و چشم‌ها را با آب، بعنوان راهکاری دانست که در صورت بروز مشکلات از طریق فراورده هایی مثل عطر می تواند راه‌گشا باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    8 9
    شایعه
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      0 0
      ازکجا میدون شایعه اس مگه ازاین عطرها خریدی ودیدی اتفاقی برات نیافتاده !!؟ احتیاط شرط عقله وازقدیم گفتن تانباشدچیزکی مردم نگویندچیزها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس