کد خبر 781099
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
اسرائیل جولان روسیه

رژیم اشغالگر اسرائیل به شدت نگران حضور حزب الله و مقاومت اسلامی در مرزهای مناطق جولان اشغالی است. به همین علت، تقویت گروه‌های تروریستی مسلح در این منطقه را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مشرق، منابع روسی ادعا می‌کنند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا و روسیه درخواست کرده تا شعاع ۴۰ کیلومتری مرزهای جولان اشغالی را منطقه امن اعلام کنند!

به گزارش این منابع، مسکو در پاسخ، درخواست تل‌آویو را «غیرممکن» خوانده است: «مسکو نمی‌تواند ارتش سوریه را وادار کند که از بخشی از سرزمین خود صرف نظر کند! هر گونه توافق با کشورهای همسایه نیز مشروط بر رسیدن ارتش به مرزهای آن کشور و بیرون راندن گروه‌های تروریستی است.»

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد رژیم اشغالگر اسرائیل به شدت نگران حضور حزب الله و مقاومت اسلامی در مرزهای مناطق جولان اشغالی است. به همین علت، تقویت گروه‌های تروریستی مسلح در این منطقه را در دستور کار قرار داده تا مانع رسیدن حزب الله به مرزهای جولان اشغالی شوند.

«فراس الشوقی» در این زمینه، مقاله‌ای در سال ۲۰۱۳ نوشته است. به گفته وی، اشغالگران جولان قصد دارند یک گروه نظامی وابسته به خود متشکل از مزدوران استان قنیطره تشکیل دهند. این گروهک مزدور با شعار «مدیریت حسن همجواری» زیر نظر فرماندهی یگان ۲۱۰ اقلیمی در ارتش اسرائیل فعالیت خواهد کرد. نیروگیری و دوره آموزشی آنان در جولان اشغالی برگزار و آن‌ها به جولان سوریه و استان قنیطره منتقل خواهند شد.

الگوی عمل این گروهک، دقیقا مشابه ارتش آنتوان لحد در لبنان است که زیر نظر اتاق فرماندهی لشکر ۹۱ اقلیمی اسرائیل – که در شمال فلسطین فعالیت می‌کند – قرار داشت.

یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این گروهک مزدور، ترسیم یک چهره انسانی و بشردوستان از رژیم آپارتاید است. در این راستا، نمایش مداوای مجروحین گروه‌های تروریستی و حمایت لجستیکی از آنان اهمیت بسزایی دارد.

گفتنی است دفتر نمایندگی سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل در اردن، به صورت جدی و بسیار پررنگ از گروه‌های تروریستی این منطقه حمایت می‌کند. بسیاری از اطلاعات میدانی،‌ تکنولوژی‌های ارتباطی جدید و… از سوی این دفتر به تروریست‌های مستقر در استان قنیطره تحویل داده شده است. گفته می‌شود دو گروه تروریستی «جبهه ثوار سوریا» و «الویة الفرقان» بیش‌ترین پشتیبانی را از اسرائیل دریافت کرده و حتی تسلیحات نظامی نیز بی‌واسطه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

فراس الشوقی در ادامه آن مقاله خود، به تأسیس اتاق فرماندهی موک اشاره می‌کند. این اتاق فرماندهی در کشور اردن تشکیل و کشورهای قطر، عربستان سعودی، آمریکا و فرانسه نیز در آن حضور دارند. هدف این اتاق، جدا کردن جنوب سوریه از دمشق است. تجربه چند ماه اخیر نشان می‌دهد بعد از پررنگ شدن گرایش اردن به همگرایی با سوریه، این اتاق از اردن به اسرائیل منتقل شده است!

برخی منابع خبری چند ماه قبل در گزارش‌هایی از یک گروه مزدوران سوری وابسته به اسرائیل به نام «فرسان الجولان» خبر دادند. مرکزیت فرسان الجولان، شهر «جباثا الخشب» در جولان اشغالی است. گفته می‌شود حداقل ۵ گروه تروریستی فعال در جنوب سوریه نیز به ارتش اشغالگران جولان درخواست همکاری ارائه داده‌اند.

این موارد نشان می‌دهد اسرائیل در صدد تأسیس یک منطقه حائل (عازله) در جنوب سوریه است. محدوده جغرافیایی این منطقه از بیت جن تا کوه‌های جبل الشیخ از شمال و شهرک «الرفید» در جنوب غرب استان درعا از سمت جنوب است. به این ترتیب شهرهایی مانند بطرنجة، جباثا الخشب، الحمیدیة، الصمدانیة الغربیة، مدینة القنیطرة، الرویحینة، بیر عجم، کودنة وسویسة در این محدوده قرار می‌گیرند.

برآوردهای اطلاعاتی نشان می‌دهد لشگر «تحالف الجنوب» متشکل از «الفرقة الاولی مشاة» (تابع جبهه ثوار) و «جیش الابابیل» را سازمان جاسوسی اسرائیل اداره می‌کند. فرمانده تحالف الجنوب، سرتیپ «قاسم نجم» از عناصر فراری ارتش سوریه است. «محمد الجباوی» و «علاء الحلقی» از فرماندهان فراری ارتش سوریه در جنوب این کشور نیز از فرماندهان ارشد تحالف جنوب می‌باشند.

علاوه بر تحالف جنوب، گردان «احرار نوی» وابسته به ارتش آزاد سوریه نیز حقوق ماهانه اعضاء خود را از طریق اسرائیل تأمین می‌کند! به نظر می‌رسد احرار نوی در کنار تحالف جنوب، فرسان الجولان و چند گروه مسلح شورشی دیگر، ارتش آنتوان لحد را در جنوب سوریه تأسیس کنند. تنها وظیفه این ارتش، تأمین امنیت اسرائیل است.

لازم به ذکر است که ارتش سوریه هرگز زیر بار این ایده نخواهد رفت و با تمام قوا علیه مزدوران اسرائیل در سوریه خواهد جنگید. این در حالی است که حتی معارضین استان درعا نیز نسبت به این اقدامات بدبین هستند. یکی از فرماندهین گروه‌های مسلح تروریستی فعال در غرب درعا در مورد گرایش برخی همپیمانان خود به اسرائیل می‌گوید: «مزدوران اسرائیل باید تجربه نسل‌های قبلی خود را سرلوحه قرار دهند. در موارد قبلی مانند ارتش لحد، تل آویو فقط تا جایی از مزدوران حمایت می‌کرد که برای امنیت اسرائیل مفید باشند!»

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    63 22
    فاصله ارتش اشغالگر قدس در جولان اشغالی تا دمشق 95 کیلومتر است. اگر 40 کیلومتر آن هم در اختیار مذوران این رژیم باشد که باید فاتحه دولت سوریه خوانده شود. بهتر نیست که ارتش کودک کش صهیونیستی از جولان گورش را گم کند و آن را به دولت سوریه تحویل دهد؟
  • US ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    38 39
    روسیه مطیع اسرائیل هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس