رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی: تا پایان سال آینده امکان اسکان و اقامت 24 هزار زائر نیازمند در زائرشهر امام رضا (ع) فراهم می شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به فعالیت های یکساله آستان قدس رضوی در تسهیل تشرف زائران به مشهد گفت: مرحله اول این زائرشهر با ظرفیت 5600 نفر هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی گفت: طرح ساخت زائرسرا در زمینی به وسعت هشت هکتار در نزدیکی حرم مطهر هم در دست اجراست که 3500 نفر ظرفیت دارد.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اقدامات تولیت آستان قدس رضوی برای سفر زیارت اولی ها به مشهد مقدس افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با نهادهای مسئول در استانها، امسال بیش از 300 هزار نفر زیارت اولی از سراسر کشور به مشهد مقدس مشرف شدند.
وی گفت: ساخت زائرسرا در مرزهای میرجاوه و شلمچه و همچنین ساخت زائرسراهایی در مسیرهای منتهی به مشهد ازجمله طرح های در دست اقدام تولیت آستان قدس رضوی برای تسهیل زیارت زائران است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ارائه بیش از 20 هزار درخواست مختلف به آستان از طرف مردم سراسر کشور افزود: بیشترین این درخواست ها از جانب کسانی است که جویای کار هستند.
وی تنها راه حل فقرزدایی و محرومیت زدایی از کشور را فعال کردن اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: تلاش همه نهادهای حمایتی تنها می تواند بخشی از مشکلات نیازمندان را حل کند و تنها راه، توجه جدی بخش های پولی، مالی و تولیدی کشور به اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: تولیت آستان قدس رضوی برای ایجاد زمینه ای مناسب به منظور ازدواج جوانان هشت هزار واحد مسکونی را در مناطق محروم سراسر کشور برای زوج های جوان خواهد ساخت که هم اکنون کار ساخت 600 واحد مسکونی از این تعداد آغاز شده است.
وی با اشاره به توزیع غذا بین زائران و همچنین مجاوران حضرت امام رضا در حاشیه شهر و مناطق محروم مشهد افزود: در دهه آخر صفر روزانه تا 120 هزار غذا توزیع می شد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ایجاد نمایندگی های آستان قدس رضوی در سراسر کشور گفت: شناسایی زیارت اولی ها و همچنین شناسایی خادمان در زمینه های مختلف درمانی، پزشکی، فرهنگی و آموزشی برای ارائه خدمات به محرومان در همان مناطق به عنوان خادمان افتخاری امام رضا (ع) ازجمله اهداف ایجاد این نمایندگی ها در استان های کشور است.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه یک سال پیش وضعیت مالی شرکت های زیر پوشش آستان قدس رضوی مشخص نبود افزود: در این یک سال وضعیت مالی همه شرکت ها مشخص و معلوم شد تنها تعداد کمی از این شرکت ها سودده هستند و بیشتر آنها زیانده اند.
وی با اشاره به اینکه ما هر کار اقتصادی را در شأن آستان قدس نمی دانیم، گفت: سمت و سوی امور اقتصادی آستان قدس رضوی رویکرد جدیدی یافته است و بر اساس اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی و امور در شأن این آستان شکل می گیرد که به رفع نیازهای نیازمندان کمک کند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: وضعیت شرکت های زیرپوشش آستان قدس رضوی کاملاً شفاف است و در پی آن هستیم که همه امور اقتصادی آستان را شفاف اطلاع رسانی کنیم.
وی گفت: درآمد شرکت های اقتصادی زیرمجموعه آستان قدس رضوی تنها پنج درصد هزینه های آستان را پوشش می دهد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برخی ساخت و سازها در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: نباید فضای ملکوتی حرم مطهر تحت الشعاع برج سازی ها و بلندمرتبه سازی های اطراف حرم قرار گیرد.
حجت الاسلام رئیسی گفت: به مسئولان شهری در مشهد مقدس اعلام کرده ایم که نسبت به آنچه در اطراف حرم مطهر صورت می گیرد حساس هستیم.
وی افزود: اختلافات قدیمی میان مستأجران در موقوفه ها با آستان قدس وجود دارد که در صددیم این اختلافات را بدون مراجعه به محاکم قضایی سامان دهیم.
حجت الاسلام رئیسی گفت: تلاش می کنیم تا درآمدهای موقوفه در سراسر کشور در همان مناطق برای نیازمندان آن استانها هزینه شود.
وی افزود: در صدد ایجاد دو اردوگاه فرهنگی برای نوجوانان و جوانان در مشهد و تهران هستیم.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسائل علمی و فرهنگی از اولویت های اساسی آستان قدس رضوی است گفت: مشهد مقدس زمینه های لازم را برای تبدیل شدن به مرجعیت علمی در جهان اسلام دارد.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مشتاقان زیارت امام رضا (ع) صرفاً شیعیان نیستند افزود: تلاش می کنیم تا زمینه حضور دلدادگان آن حضرت را از ادیان و مذاهب مختلف در مشهد مقدس فراهم کنیم.
وی گفت: در روز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) رواق مخصوص بانوان در حرم مطهر امام رضا افتتاح خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ب IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    9 4
    اخر ما نفهمیدیم متولی فقر زدایی دولته، آستان قدسه، ستاد اجراییه ، کجاس اگه قرار یقه کسی رو بگیریم چه کسانی مسئولن؟؟
    • حسین IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
      4 2
      متولی دولت هست! آستان قدس خودش دوست داره کمک کنه! البته به شزطی میشه کمک کنه که مردم وقف عام کنند!
  • اصلاحی از حامد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    5 1
    خدا به همه کسانی که در راه خدمت صادقانه به مردم سعی وتلاش میکنن سلامتی و سربلندی در دنیا و آخرت ارزانی فرماید.
  • مجید IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    2 3
    اون وقت تکلیف سیستان که موقوفه نداره . خراسان جنوبی و ... چی میشه .؟با همین سیاست غلط باعث میشید مردم کوچ کننند به مشهد و شهر الکی شلوغ شه و حلبی آباد ها هر روز بیشتر بشه. و مشکل اجتماعی از جمله تن فروشی و مواد مخدر بیداد کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس