شلدون آدلسون

سه میلیاردر حامی رژیم صیهونیستی، علاوه بر دادن پول به گروه‌های ضد برجام از جمله حامیان مالی رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند.

به گزارش مشرق، وبگاه لوبلاگ در گزارشی نوشته فعالیت‌ها و اظهارات حامیان مالی اصلی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند نشان دهد که چرا او تا این اندازه مشتاق لغو توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) است. 

مطابق این گزارش، بزرگترین حامیان کمپین انتخاباتی ترامپ به ابزار دیدگاه‌های بسیار افراطی درباره ایران پرداخته‌ و دست‌کم در یک مورد از استفاده از سلاح هسته‌ای علیه این کشور حمایت کرده‌اند. 

لوبلاگ، سه نفر از این میلیاردرها که به نوشته این رسانه در طراحی سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ نقش دارند را معرفی کرده است. 

«برنارد مارکوس»

این میلیاردر آمریکایی، یکی از افراد ثروتمندی است که در تأمین هزینه‌های مربوط به دفاع حقوقی از ترامپ در برابر تحقیقات مربوط به تبانی رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه در زمان رقابت‌های انتخاباتی، مبلغ ۱۰۱۷۰۰ دلار کمک کرده است. 

او از جمله مخالفان سرسخت برجام است و سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: «وقتی شما دارید با یک شیطان معامله می‌کنید، داخل دردسر می‌افتید و من فکر می‌کنم که ایران شیطان است.»

وی همچنین ابایی از هزینه کردن برای حمایت از گروه‌های مخالفت دیپلماسی با ایران هم نداشته است. در سال ۲۰۱۵، او مبلغ یک میلیون دلار به لابی صهیونیستی آیپک، ۳.۵ میلیون دلار به بنیاد دفاع از دموکراسی، ۷۵۰۰۰ دلار به موسسه ائتلاف اضطراری اسرائیل، ۲۵۰۰۰۰ دلار به موسسه اسرائیل پروجکت، ۳۵۰ هزار دلار به «موسسه یهودی امنیت ملی و ۲۵۰ هزار دلار به سازمان صهیونیستی آمریکا برای مخالفت با توافق هسته‌ای ایران کمک کرد. 

«شلدون آدلسون»

کازینو دار مشهور آمریکایی که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است، در دوران رقابت‌های انتخاباتی مبلغ ۳۵ میلیون دلار به تبلیغات ترامپ کمک کرد. 

وی نیز از جمله حامیان مالی گروه‌های مخالف توافق هسته‌ای ایران است. آدلسون در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۴۰۰ هزار دلار به گروه «مسیحی‌های متحد برای اسرائیل»، ۵۰ هزار دلار به «مرکز آزادی دیوید هاروویتز»، ۱۰۰ هزار دلار به «اعانه حقایق خاورمیانه» و ۷.۴۵ میلیون دلار به شورای آمریکا-اسرائیل که همگی از مخالفان  برجام هستند کمک کرده است. 

اظهارات آدلسون در سال ۲۰۱۳ مبنی بر اینکه باید از سلاح اتمی علیه ایران استفاده کرد، جنجال‌ساز شد. 

«پال سینگر»

سینگر همزمان با کمک ۱ میلیون دلاری به کمپین ترامپ، مقادیر زیادی پول هم به گروه‌های ضد برجام کمک کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی AE ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
    3 0
    هیچ غلطی نمیتوانند بکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس