حجت الاسلام رفیعی

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروزه برخی با داشتن تفکر اباحه‌گری، جهنم را سبک جلوه می‌دهند، سبک جلوه دادن جهنم موجب می‌شود که مردم انجام واجبات را ترک کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در مراسم عزاداری حسینی که در دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به جایگاه علمی اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) خاندان علم بودند و براساس روایات اهل‌بیت(ع) اگر کسی دین خودش را براساس قیاس بگذارد، سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: در مورد توحید در قرآن کتاب‌های زیادی نوشته شده است و آیات زیادی در خصوص توحید در این کتاب آسمانی داریم، صفات خداوند با صفات انسان قابل قیاس نیست، به عنوان مثال علم انسان در برابر علم خداوند، جهل است و سرچشمه علم انسان، علم خداوند است. 

استاد حوزه علمیه قم افزود: مرجعیت علمی ائمه معصومین(ع) مورد تائید دشمنان بود و هیچ کسی در زمان حیات این بزرگواران در این خصوص تردید نمی‌کرد، خلفا به مقام علمی اهل‌بیت(ع) اذعان داشتند.

رفیعی تمام وقایع کربلا را آمیخته با معنویت دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مشترک اصحاب امام حسین(ع) اهل تهجد بودن است و آن‌ها زیاد نماز می‌خواندند، مشکل سپاهیان یزید در کربلا این بود که خداوند را فراموش کرده بودند.

وی ادامه داد: امروزه برخی با داشتن تفکر اباحه گری، جهنم را سبک جلوه می‌دهند، بسیاری از مردم از روی انذار عبادت می‌کنند و سبک جلوه دادن جهنم موجب می‌شود که مردم انجام واجبات را ترک کنند. 

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان نباید هیچ گاه از مرگ غافل شود، زمانی که تشییع جنازه ای را دیدیم، باید بگوییم که وعده خداوند محقق شد و انسان نباید تصور کند که مرگ برای او رخ نمی‌دهد. حساب خداوند در روز قیامت دقیق است و هیچ کار کوچک و بزرگی نیست که در پرونده انسان در روز قیامت نباشد.

رفیعی با اشاره به دلایل اثبات توحید اظهار کرد: یکی از دلایل این است که اتفاقات همیشه براساس برنامه‌ریزی‌های انسان نیست، هر آن چیزی که انسان می‌خواهد، رخ نمی‌دهد و این مساله یکی از دلایل اثبات توحید است.

وی ادامه داد: خطبه‌های امام حسین(ع) در کربلا نشان از توحید دارد و این امام معصوم در این خطبه‌ها با وجود تمام سختی‌ها، خداوند را شکر کرد، اما اکنون شاهد هستیم که مردم مدام از اوضاع شکوه می‌کنند، مساله ای که درست نیست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: داغ شهادت حضرت علی اصغر برای امام حسین(ع) سخت بود، اما این امام معصوم برای خداوند این مصیبت را تحمل کرد، امام حسین(ع) پیش از شهادت با حضرت علی اصغر(ع) وداع داشت، همه شهدای کربلا پیش از شهادت جنگیدند، اما حضرت علی اصغر(ع) بدون جنگیدن به شهادت رسید.

رفیعی با اشاره به مصیبت شهادت حضرت علی اصغر(ع) اظهار کرد: این کودک شیرخواره پیش از شهادت به دلیل تشنگی دیگر توانی نداشت و امام حسین(ع) در کربلا تنها برای حضرت علی اصغر(ع) درخواست آب کرد، اما پاسخ سپاهیان یزید به این درخواست، فرستادن تیر و به شهادت رساندن حضرت علی اصغر(ع) بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) بدن اکثر شهدای کربلا را به خیمه‌ها آورد، اما این کار را در مورد بدن حضرت علی اصغر(ع) انجام نداد، شاید یکی از دلایل این بود که می‌ترسید رباب مادر این کودک خردسال با دیدن این صحنه جان خودش را از دست بدهد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    چشم حاج آقا ببخشید مردم تو این فشار سنگین اقتصادی گله و شکایت دارن، مردم باید تشکر هم بکنن از این وضعیت افتضاح اقتصادی!!! هیچ وقت به فکر مردم نبودید، نیستید و نخواهید بود، چون وضع خودتون خوبه و مردم براتون اهمیت نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس