کد خبر 779896
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
همه پرسی

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به همه‌پرسی اخیر جدایی کردستان عراق تصریح کرد که مسکو از تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) با صدور بیانیه‌ای درباره همه‌پرسی اخیر جدایی کردستان اعلام کرد که روسیه از تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، مسکو همچنین از بغداد و اربیل خواست تا تمامی اختلافات خود را به طور محکم از طرق صلح‌آمیز رفع کنند.

در بیانیه وزارت خارجه مسکو نوشته شده بود: «در ارتباط با همه‌پرسی کردستان عراق، طرف روس، دوری کردن از هر اقدامی را که می‌تواند به بی‌ثبات کردن اوضاع خاورمیانه منجر شود، ضروری می‌داند».

این بیانیه می‌افزاید: «حمایت ما از حاکمیت، اتحاد و تمامیت ارضی عراق و کشورهای دیگر خاورمیانه تغییر نکرده است. ما معتقدیم که تمامی مسائل مورد نزاعی که بین مقامات فدرال عراق و رهبری منطقه خودمختار کرد وجود دارد از طیق گفت‌وگوی محترمانه و سازنده قابل رفع است و می‌بایست از این طریق رفع گردد که این گفت‌وگوها برای برقراری یک فرمول مورد قبول طرفین برای همزیستی در چارچون یک دولت واحد عراق طراحی شده‌اند».

علیرغم فشارهای بین‌المللی، همه‌پرسی جدایی کردستان عراق روز دوشنبه برگزار شد و مقامات عراقی اعلام کردند که همه پرسی قانونی نبوده است و تأکید کردند که با مقامات کردستان درباره موضوع همه‌پرسی وارد مذاکره نمی‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس