پرسپولیس

با وجود اتفاقاتی که در 48 ساعت پیش از بازی پرسپولیس رخ داده بود بدبین ترین هوادار این تیم هم تصور نمی کرد تیمش با 4 گل مغلوب الهلال شود.

سرویس ورزش مشرق – بعد از ظهر سه شنبه ای که پشت سرگذاشتیم هر چقدر که برای استقلالی های ایران دلنشین و خوشحال کننده بود برای پرسپولیسی ها و البته خیلی از میهن دوستان فوتبالی، با نتیجه بد شاگردان برانکو، تلخ و با تاریکی شب همراه شد.

پرسپولیس بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در زمین الهلال با اختلاف گل زیاد باخت تا امیدهایش برای صعود در پایان دو دیدار رفت و برگشت به حداقل کاهش یابد. بررسی ساعتها، روزها و هفته های آینده نشان می دهد این تیم تا قبل از بازی برگشت در سینه کش جاده قهرمانی در آسیا و لیگ هفدهم، با اوضاع سختی هم دست و پنجه نرم خواهد کرد.

*افت فاحش

پرسپولیسی که لیگ را با نتایج درخور اعتنا استارت زده بود بعد از بازی برگشت با الاهلی به شدت افت کرد. شکست از پیکان، تساوی با سپاهان و در نهایت خوردن 4 گل از الهلال نشان داد وضعیت این تیم اصلا خوب نیست و اصطلاحا پرسپولیس افت فاحشی را آغاز کرده است!

*دو بد بیاری همزمان

آسیب دیدگی سیدجلال حسینی، افت نامشخص و غیر منتظره بیرانوند، محرومیت کمال الدین کامیابی نیا و محمد انصاری از یکسو و برملا شدن پشت پرده اتفاقات طارمی و ریزه اسپور که با جریمه نقدی و محرومیت باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی پیش رو توأم شد، دو بدبیاری همزمان را برای این تیم ایجاد کرد.

*بیرانوندِ ویرانگر!

روند حرکتی بیرانوند در تیم ملی و سپس پرسپولیس نشان می دهد این دروازه بان وابستگی زیادی به بودن کنار سید جلال حسینی دارد وگرنه به شدت برای تیم ویرانگر می شود. نزول او از دیدار با سوریه استارت خورد و رکورد تیم ملی را با دو گل بدی که دریافت کرد شکست. سپس در بازی با الاهلی، پیکان و سپاهان گل های بدی خورد که باعث شد ته دل همه هواداران این تیم خالی شود! در بازی با الهلال هم روی گل اول همان اشتباهی را مرتکب شد که در بازی با سپاهان روی گل اول انجام داد!

*فردوسی پور چه سهمی در باخت داشت؟

اینکه شب قبل از بازی حساس سرخپوشان در آسیا، ماجرای طارمی در برنامه پرمخاطب نود برملا شد را چطور می توان تحلیل کرد؟ اگر عادل به این موضوع نمی پرداخت قطعا به پرسپولیسی بودن متهم می شد اما آیا حالا که آن را با دقت واکاوی کرده باید فردوسی پور را مقصر برهم ریختگی تمرکز این تیم دانست؟ قطعا پاسخ ها به این سوال متفاوت خواهد بود.

*10 گل خورده بدون حسینی!

پرسپولیس پس از مصدومیت سید جلال، 3 گل از الاهلی، یک گل از پیکان، دو گل از سپاهان و 4 گل از الهلال دریافت کرده است! پس تفاوت این تیم با پرسپولیس فصل قبل چیست که گفته می شد بازیکنان تیم قهرمان (فصل شانزدهم) بدون جانشین بودند و ذخیره ای نداشتند که جای شان را پر کند؟ شجاع نشان داد جانشین مطمئنی برای سیدجلال نیست.

*نیمکت برانکو هنوز سبک است؟

فصل قبل پیشکسوتان پرسپولیس و کارشناسان معتقد بودند نیمکت ذخیره پرسپولیس وزن خاصی ندارد و همان ها در ابتدای این فصل بر این باور بودند که ذخیره های پرسپولیس می توانند جانشین فیکس ها در روزهای نیاز باشند ولی در دیدار با الهلال سبکی در نیمکت پرسپولیس به شدت احساس شد! برانکو و کادرفنی باید بدانند پرسپولیس تا زمستان 97 هیچ بازیکنی نمی تواند بگیرد و باید با داشته های خود سر کنند>

* یک ماه تعیین کننده در پیش رو!

بازیکنان پرسپولیس باید به زودی در اردوی تیم ملی حاضر شوند. دو بازی ملی نزدیک به هم مقابل توگو(13 مهر) و روسیه(18 مهر) دارند و پس از پایان اردوی تیم ملی باید به فاصله دو روز (20 مهر) در اهواز با استقلال خوزستان بازی کنند! بعد در تاریخ 25 مهر برای دیدار برگشت با الهلال راهی عمان شوند و دوباره به تهران برگردند و احتمالا پیش از دربی دیدار عقب افتاده شان با نفت تهران در چارچوب مسابقات جام حذفی را انجام دهند. بعد از آن نیز باید 5 آبان رودرروی رقیب سنتی شان استقلال بایستند! روزها و هفته های پرترافیکی که می تواند برای این پرسپولیس بحران زده کمرشکن باشد! یک ماه آینده برای سرخپوشان تعیین کننده است و شاید تعامل تیم ملی و سازمان لیگ با سرخپوشان ضروری به نظر برسد.

*پرسپولیس با خط بی طارمی چه می کند؟

آیا علیپور و منشا می توانند در دیدارهای حساس پیش رو از پس کار گلزنی بر بیایند؟ برای دربی چه فکری خواهد شد؟ در بازی برگشت با الهلال که پرسپولیس نیاز به 5 گل برای صعود دارد این دو می توانند بدون طارمی از پس کار بر بیایند؟ بازی های بعدی در طول 4 ماه پیش رو را چه می شوند؟

*بازیکنی هم نمی توان گرفت!

با توجه به بازگشت احمد نوراللهی لیست بازیکنان بزرگسال پرسپولیس تکمیل می شود. در رده زیر 23 سال هم از سقف 9 بازیکن، پرسپولیس فقط یک جای خالی دارد و تا 24 دسامبر وقت دارد تا این جای خالی را پر کند ولی کدام بازیکن در حد نام پرسپولیس در رده زیر 23 سال آزاد است که بتواند به پرسپولیس بیاید؟

*غیرت و معرفت جوابگوست؟

خیلی ها در کنار دانش برانکو ایوانکوویچ، غیرت، وحدت و معرفت بازیکنان پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی به خاطر زنده یاد هادی نوروزی را عامل مهمی برای دستیابی این تیم به عنوان قهرمانی فصل قبل می دانستند ولی حالا که این انگیزه هم دیگر در پرسپولیس وجود ندارد چه عامل انگیزشی می تواند شاگردان برانکو را در این حد شارژ کند که هم از سد الهلال بگذرند هم از دربی سربلند بیرون بیایند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    26 20
    انشاا... بازي برگشت جبران ميکنن و هشتا گل ميخورن...! پول بيت المال صرف چيا و کيا ميشه.! طرف چهار ميليارد به کشور ضرر زده ميگه فداي سرم!! من که ديشب کلي کيف کردم.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      27 3
      من یه استقلالی با سی و پنج سال سابقه ی هواداری هستم ولی هیچ وقت از تحقیر هموطنم کیف نمیکنم . سالی که پرسپولیس قهرمان جام در جام آسیا شد برای تشويقش بهمراه پدر مرحومم به استادیوم رفتیم . قدیم هواداری شکل و شمایل دیگری داشت.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      15 2
      دوست استقلالی دم شما گرم اون بالایی هم اصلا پرسپولیسی نیست
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      3 0
      دوست استقلالیمون مثل لنگیاست که از 6 تا خوردن استقلال در آسیا خوشحال نشدن!!
    • یاشاسین اردبیل IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      4 2
      منهم یه پرسپولیسی هستم و مانند اون دوست استقلالی ام فکر میکنم. هم از باخت استقلال ناراحت شدم و هم از باخت پرسپولیس. هر کسی از باخت تیم های ایرانی در برابر خارجی ها خوشحال بشه بدبختیه که غیرت میهنی نداره چه پرسپولیسی باشه چه استقلالی.
  • تراکتوری IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    10 11
    آه استقلالی ها!!
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      9 1
      چرا هر وقت جلوی یه تیم عربی گل باران می شید برای پرسپولیس و..آه می کشید؟؟ واقعا فکر کردید تا چند سال دیگه این فیلم رو ادامه داد؟ اصلا دیدید الهلال یه ستاره داخل لوگوش نبود!.
  • اهوازی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    15 4
    بابا یه باخت تو آسیا اورد چرا ایقد شلوغش میکنید ناراحت هستیم ولی دلیلی نداره ایقد شلوغ بازی در بیارید و دنبال مقصر بگردید
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      5 2
      یه باخت؟خخخخخ آره همیشه قهرمان اسیا بود
  • IE ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    8 3
    استقلال و پیروزی در ایران فقط به لطف هوادار و داور موفق هستند و لهذا در آسیا نباید انتظار نتیجه از آنها داشت
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      2 2
      هوادار هم ندارن بیشتر خبرنگار و بوقچی دارن
  • علیرضا IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    12 1
    فدای سرشون، حکمت و خیریتی در کاره!!!! مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
      4 0
      صد در صد!!!
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    8 0
    شجاع و ما ادراک شجاع
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    10 1
    بيرانوند وقتی گلر خوبیه که توپ روی دروازه اش نیاد. وگرنه صدی نود از توپها رو نه نميگه
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    3 3
    پرسپولیس قهرمان ایران شده رفته جز چهار تیم آسیا بعد شما تیتر می زنی چه کسانی پرسپولیس رو به این روز انداختن!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس