کوشکی - فرید

استاد دانشگاه تهران گفت: اگر سینمای ایران به جایی برسد که نیاز مردم ایران را با آثار فاخر هنری بتواند برطرف کند خوشحال خواهیم شد.

سرویس فرهنگ و مشرق-  بحث اکران فیلم خارجی در سالن‌های سینما چند وقتی در رسانه‌های متعددی آغاز شده است و محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه، در مناظره ای جذاب در مقابل مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان نشسته‌اند و در مورد این موضوع با یکدیگر گفتگو و مناظره می‌کنند.

محمد صادق کوشکی: اگر سینمای ایران به جایی برسد که نیاز مردم ایران را با آثار فاخر هنری بتواند برطرف کند خوشحال خواهیم شد. در غیر اینصورت درهای کشور را باید بست که مردم از آثار فاخر سینمای جهان در سالن های سینما استفاده نکنند؟

مهرداد فرید: رسانه‌های دیداری و شنیداری ما تحت تصرف محصولات خارجی است و این مایه سرافکندگی همه ماست. شبکه های تلویزیونی سازمان صدا و سیمای خودمان به ندرت می بینید که فیلم ایرانی پخش می‌کند اما دائما فیلم خارجی پخش می‌کند. من بوی توطئه به مشامم می‌رسد. من احساس دست‌هایی در کار است که باقیمانده فضای دیداری و شنیداری از سینما را بگیرد و بگذارد در اختیار فیلم خارجی.

محمد صادق کوشکی: خدا کند سینمای همیشه دغدغه تهاجم فرهنگی داشته باشد. خدا کند سینماگران ایرانی چپ و راست در سفارتخانه های خارجی وول نخورند. حاکمیتی وظیفه دارد گزینش بکند و نوع کالای خوب را به مردم عرضه کند. در میان تولیدات سینمای جهان 10 الی 20 فیلم خوب وجود دارد آیا باید مردم را از دیدن چنین فیلم‌ها محروم کنیم. 

مهرداد فرید: سینمای ایران با آمدن فیلم‌های خارجی تولیدش در سال 1355 به صفر رسید. ما باید از تجربه های تاریخی درس بگیریم.

محمد صادق کوشکی: شما سینماگران انحصار ایجاد کرده‌اید که مردم بروند سینما فقط محصولات شما را ببیند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    22 0
    چند وقتی در رسانه‌های متعددی آغاز شده است والا ما فقط تو رسانه های ... و ارزشیا خوندیم اینارو
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    3 1
    بسیاری از فیلمهای اکران شده زباله های متعفنند!
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    2 5
    بسیاری از فیلمهای خارجی غیر اخلاقی هستند
  • صداقت IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    3 2
    چون اگر فیلم خارجی اکران شود، این سینماگران فاسد بیکار می شوند.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    6 2
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس