کد خبر 778819
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
نیچروان بارزانی

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق همزمان با برگزاری همه پرسی جدایی این منطقه، اظهارات تندی علیه نخست‌وزیر عراق به زبان آورد.

به گزارش مشرق،  «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، همزمان با برگزاری همه پرسی جدایی این منطقه در یک کنفرانس خبری حاضر شد.

به نوشته «اسکای نیوز»، وی در سخنانی تند علیه «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق گفت: تهدیدهای العبادی، ما را یاد «صدام» انداخت. با این وجود ما برای گفت‌وگو با بغداد به دور از این تهدیدها تلاش می‌کنیم و امیدواریم که دولت عراق نیز آماده مذاکره باشد.

وی افزود: تصمیمات العبادی در واکنش به برگزاری همه‌پرسی به منزله تحمیل تحریم‌هایی دسته‌جمعی علیه ملت کردستان است. تجارب تاریخی نشان می‌دهد که تحمیل تحریم‌های جمعی علیه ملت‌ها هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

دولت فدرال عراق درچارچوب اقدامات تنبیهی خودعلیه منطقه کردستان از کشورهای جهان خواسته است که از خرید نفت منطقه کردستان خودداری کنند.

شورای امنیت ملی عراق روز گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت عراق خود را مسئول حفظ منافع شهروندان عراقی از جمله شهروندان کرد می‌داند، بنابر این برگزاری همه‌پرسی از نظر بغداد اقدامی یکجانبه و غیرقانونی است که امنیت و ثبات منطقه را با خطر مواجه خواهد کرد.

براساس این بیانیه، شورای امنیت ملی عراق ضمن درخواست عدم خرید نفت از منطقه کردستان، از کشورهای جهان خواسته است که در زمینه گذرگاه‌های صادرات نفت فقط با بغداد تعامل کنند.

بغداد همچنین از اربیل خواسته است که مناطق مرزی و فرودگاه‌ها را به دولت مرکزی تحویل دهد.

دراین بیانیه تاکید شده است که  بغداد  انجام اقدامات سیاسی و دیپلماتیک  علیه همه‌پرسی و تصمیم یکجانبه بارزانی برای برگزاری آن برای خود محفوط می دارد.

نخست‌وزیر منطقه کردستان ضمن محکوم کردن این اقدامات دولت عراق، درباره مخالفت‌های ترکیه با همه‌پرسی جدایی این منطقه، گفت: روابط ما با ترکیه همچنان ادامه دارد و ما خواستار سفر به آنکارا برای توضیح دادن درباره انگیزه‌های برگزاری این همه‌پرسی به مقامات ترک از نزدیک هستیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    95 43
    دشمنان کرد عبرت ناپذیر هستند
    • US ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
      14 72
      کرد ها عبرت ناپذیر هستند
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
      16 26
      عکس این گفته بیشتر صادقه.تاریخ را بخوان البته اگه از توهم تجزیه طلبی کور نشده اید
  • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    18 36
    خاک بر سرت مشرق شده تریبون تجزیه طلب ها چرا نظرات این اشغال هارو منتشر میکنی واقعا شرم نمیکنی
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
      75 13
      آشغال خودتی کثافت
  • خودم IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    9 22
    من همون موقه که به کوردها برای سرکوب داعش کمک میکردیم بارها گفتمکه کوردهای عراق از داعش خطرناک تر هستند. و حالا همان خطر به وقوع پیوست. داعش پایگاه مردمی نداشت و نزد همه ی دنیا منفور بود و دیر یا زود از بین میرفت ولی کوردهای عراق با کمک اسرائیل عده ای از مردم رو فریب داده اند و این زنگ خطری ست برای کل منطقه
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
      4 10
      احسنت.مخاطب عزیز واقعا این واقعیت را نادیده گرفتیم و اکنون با پدیده ای مواجه ایم که در مظلوم نمایی میکند و مزدوران فضای مجازی آن بسیار فعال هستند.داعش شرف داشت نسبت به این جماعت
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 9
    من فکر نمیکنم با این حرفها ترکیه کوتاه بیاد
  • غلام IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    3 35
    گیریم کردستان کشور شد کشوری که به ابهای بین المل راه نداره چه فایده باید کاه توش کرد
  • رضا TR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    آشغال شما کثافتاهستین که هنوز هم مرده پرستین بزرگ ترین تروریست دنیا ایرانه اینو از سفرهای خارجی خوب میفهمیم خیلی مرد هستین برین زناتونو از تو خیابانهای اربیل و ترکیه و دوبی جمع کنید که برادر یا شوهرشون واسشون بازار یابی میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس