کد خبر 778080
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
دکتر محمدصادق کوشکی

بر خلاف تصور خیلی‌ها، حسن روحانی در موضوع زنان و حضور اجتماعی و سیاسی آنها فردی مردسالار و سنتی است و اعتقادی به حضور جدی زنان در عرصه‌های سیاسی و مدیریتی ندارد!

به گزارش مشرق؛ دکتر محمد صادق کوشکی در کانال تلگرام خود (کربلای 5) نوشت:
 

۱ـ بر خلاف تصور خیلی‌ها، حسن روحانی در موضوع زنان و حضور اجتماعی و سیاسی آنها فردی مردسالار و سنتی است و اعتقادی به حضور جدی زنان در عرصه‌های سیاسی و مدیریتی ندارد! در نظر روحانی زن در حد زینت‌المجالس و پیاده نظام انتخاباتی مفید است و بیش از آن کاربردی ندارد! آنها که با روحانی کار کرده‌اند اگر جرات داشته باشند بر این واقعیت شهادت خواهند داد.


۲ـ اما انتخابات و نیاز به رای زنان از یک سو و فشارهای اصلاح‌طلبان از سوی دیگر، روحانی را مجبور کرد تا درباره حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و مدیریتی سخنانی بگوید و وعده‌هایی بدهد که اعتقادی به آنها نداشت و همین امر باعث شد تا او پس از پیروزی در انتخابات در مخمصه جدیدی گرفتار شود. او باید به وعده‌هایش درباره زنان عمل می‌کرد در حالی که اعتقادی به آنها نداشت! او و مشاورانش برای خروج از این بن بست راهی زیرکانه پیدا کردند.


۳ـ تاکتیک اول روحانی مطرح کردن اسامی برخی زنان مثلاً مولاوردی برای تصدی وزارتخانه‌هایی مانند آموزش و پرورش در رسانه‌ها و محافل بود. او با علم به این نکته که این افراد در سطح جامعه فاقد مقبولیت و پذیرش عمومی‌اند عملاً گناه عدم به‌کارگیری این افراد را به گردن جامعه انداخت و مخالفت افکار عمومی را دلیل عدم معرفی این چهره‌ها برای کرسی‌های وزارتی قلمداد کرد و در واقع خود و کابینه‌اش را از دست زنان نجات داد![چون در نظر او زنان شایستگی حضور در راس هیچ وزارتخانه‌ای را ندارند]


۴ـ اقدام دیگر روحانی برای دور زدن زنان، به‌کارگیری چهره‌هایی ناشناس از زنان در عرصه‌های مدیریتی بود چهره‌هایی که به دلیل فقدان سابقه خاص سیاسی و عدم وابستگی مشهود به جناح‌های سیاسی به سادگی قابل حذف از کابینه هستند و می‌توان عذر آنها را به اتهام عدم تجربه و ناکارآمدی از دولت خواست![ و این که این اتهامات وارد است یا خیر پس از عزل آنها دیگر فاقد موضوعیت خواهد بود] روحانی با انتصاب خانم ابتکار به عنوان متولی امور زنان در کابینه نشان داد که به «قحط‌النساء» اعتقاد جدی دارد و به دلیل نیافتن هیچ زن دیگری و به ناچار متولی حیات وحش را به سرپرستی امور زنان گمارده است!


۵ـ فمینیست‌های اصلاح‌طلب به خوبی متوجه شده‌اند که از روحانی و تیمش رکب بدی خورده‌اند وتا چهار سال چاره‌ای جز غر زدن ندارند و نه تنها سهمی از قدرت نبرده‌اند بلکه اعتبارشان را در پایگاه‌ اجتماعی خود فدای کسی کرده‌اند که حتی به اندازه احمدی نژاد به زنان اعتماد ندارد!
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    1 13
    اصلا عبارت قشنگی بکار نبردید خیلی مسخره بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس