خط و نشان نظامیِ ترکیه در یک قدمی کردستان عراق

نخست‌وزیر ترکیه هشدار داد اقداماتی که این کشور برای واکنش به برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان عراق در نظر گرفته، دارای ابعاد اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی است.

به گزارش مشرق، «بن علی ییلدریم»، نخست‌وزیر ترکیه روز شنبه هشدار داد اقداماتی که این کشور برای واکنش به برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان عراق در نظر گرفته، دارای ابعاد اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی است. 

به گزارش روزنامه دیلی‌صباح، وی اضافه کرد که این اقدامات با همکاری نزدیک ایران و عراق صورت خواهند گرفت. 

شورای امنیت ملی ترکیه شب گذشته تشکیل جلسه داد و با انتشار بیانیه‌ای برگزاری همه پرسی جدایی طلبی اقلیم کردستان عراق را «غیرقانونی و غیرقابل قبول» توصیف کرد. آنکارا همچنین برای میانجیگری بین بغداد و اربیل، جهت دستیابی به یک راه حل براساس مفاد قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد. 

شورای امنیت ملی ترکیه تاکید کرد: «در صورت اجرای همه پرسی باوجود همه هشدارهای ما، آنکارا حق طبیعی خود ناشی از توافقنامه‌های بین المللی و دوجانبه را برای خودش محفوظ می‌داند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    10 10
    رتبه دوم در صادرات ترکیه اقلیم کردستان است و رتبه سوم هم عراق...مسیر صادرات ترکیه به عراق از کردستان عراق میگذرد...طبیعی است ترکیه در یک آن رتبه های دوم و سوم صادرات خودش را تحریم کند؟؟؟اینطوری که اقتصاد ترکیه که رو به نابودی است عملن نابود میشود.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      2 2
      اقتصاد اقلیم شمالی چیه !؟ قاچاق ؟ از هر طرف تحت محاصره ایران و ترکیه و سوریه و عراق هستن.نه نفت دارن و نه صنعت. تحریم بشن از گشنگی میمیرن
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    1 0
    نخیر داداش . ترکیه میتونه از راه دریا به عراق صادرات بکنه براحتی . ولی به نظر من بارزانی یک امیدی داره که اینجور زده به سیم اخر . امیدشم کردستان سوزیه هستش چونکه دولت سوریه نفوذی اونجا نداره و دست امریکایی هاست فعلا .
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    1 0
    در یک ماه اقلیم تسلیم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس