کد خبر 777629
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۰
حمله با چاقو

مرد جوانی که سال قبل پس از قتل پسر جوانی در پارکینگ آزادی در غرب تهران به کشور افغانستان فرار کرده‌بود، با تلاش پلیس بین‌الملل دستگیر و به تهران منتقل شد.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۹ شامگاه سیزدهم آذرماه سال گذشته بود که مأموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی با تماس تلفنی کارکنان بیمارستانی در جنوب تهران از مرگ مشکوک پسر جوانی با خبر و راهی محل شدند. 

مأموران روی تخت بیمارستان با جسد پسر ۲۱ ساله‌ای به نام امیر روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. با اعلام این خبر قاضی ایلخانی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای تحقیقات و شناسایی قاتل وارد عمل شدند.

نخستین بررسی‌ها حکایت از این داشت مقتول شامگاه دوازدهم آذرماه در محل پارکینگ آزادی حوالی خیابان استاد معین در درگیری با پسر جوانی به نام بهمن به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شده است، اما بر اثر خونریزی شدید یک روز بعد فوت می‌کند.
پدر مقتول گفت: پسرم روز قبل همراه یکی از دوستانش به نام شایان برای برداشتن خودرواش به پارکینگ آزادی می‌رود که در درگیری با پسر جوان دیگری به نام بهمن به قتل می‌رسد.

  

حرف‌های شاهد حادثه

کارآگاهان در نخستین گام از شایان که شاهد حادثه بوده تحقیق کردند.

وی درباره حادثه گفت: من و امیر مدتی است با هم دوست هستیم. روز حادثه با خودروی ال نودم امیر را به پارکینگ آزادی حوالی خیابان استاد معین رساندم تا خودرواش که ۲۰۶ سفیدی رنگی است از پارکینگ بردارد. من با خودروام جلو در پارکینگ منتظر ماندم و امیر هم به داخل پارکینگ رفت. لحظاتی بعد خودروی ۲۰۶ سفید رنگی از پارکینگ بیرون آمد و من فکر کردم خودروی امیر است و به اشتباهی برایش دست تکان دادم.

پس از این خودروی ۲۰۶ کنارم توقف کرد و سرنشین صندلی جلو آن که پسری به نام بهمن و از بچه‌های محل مهرآباد جنوبی است، با صدای بلندی به من گفت: چیه‌؟ به خط پیشونیت می‌نازی‌! من سکوت کردم، اما او پیاده شد و سیلی به من زد. در همین لحظه امیر با خودرواش از پارکینگ خارج شد و با دیدن این صحنه از خودرواش پیاده شد که بهمن سیلی هم به صورت امیر زد. بهمن و امیر با هم درگیر شدند که در ادامه بهمن چاقویی از جیبش بیرون آورد و سمت امیر حمله کرد.

 امیر جا خالی داد تا چاقو به او برخورد نکند که زمین خورد که بهمن روی سینه‌اش نشست و چند ضربه با چاقو به امیر زد. در حالی که شوکه شده بودم، بهمن سوار خودروی من شد و فرار کرد و دوستش هم با خودروی خودش فرار کرد. من، امیر را به بیمارستان رساندم و ۲۴‌ساعت بعد هم مأموران خودروام را در خیابان ستارخان که رها شده بود، کشف کردند.

  

فرار قاتل به افغانستان

تحقیقات میدانی مأموران نشان داد قاتل فراری پسر ۳۲ ساله‌ای به نام روح الله است که در محله‌شان به اسم مستعار بهمن شناخته می‌شود. همچنین مشخص شد قاتل فراری از مجرمان سابقه‌دار است که در پرونده‌اش چندین سابقه خرید و فروش مواد مخدر، نزاع، درگیری و قدرت‌نمایی ثبت شده است.
 در ادامه مأموران خیلی زود مخفیگاه قاتل را در خیابان شهیدان شناسایی کردند، اما دریافتند وی پس از حادثه با خودروی برادرش به مکان نامعلومی گریخته است.


از سوی دیگر تحقیقات کارآگاهان جنایی نشان داد قاتل فراری با کمک مرد افغانی به نام غلام به کشور افغانستان گریخته است. در حالی که تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه متهم در کشور افغانستان ادامه داشت، مأموران دریافتند غلام از کشور افغانستان به ایران بازگشته است. بدین ترتیب مأموران پلیس غلام را دستگیر کردند و مورد بازجویی قرار دادند.  غلام در بازجویی‌ها با اعتراف به فراری دادن قاتل به کشور افغانستان گفت: پس از حادثه برادر بهمن به سراغ من آمد و گفت برادرش مرتکب قتل شده و از سوی مأموران تحت تعقیب است. او از من خواست بهمن را به افغانستان فراری بدهم. سپس من بهمن را به زادگاهم که روستایی در افغانستان است، بردم و آنجا مخفی کردم.

  

دستگیری بهمن در افغانستان

با اعتراف متهم مأموران برادر بهمن را به اتهام فراری دادن متهم بازداشت کردند. مأموران در ادامه با شناسایی دقیق مخفیگاه بهمن در کشور افغانستان، با کمک پلیس بین‌الملل قاتل فراری را دستگیر و به ایران منتقل کردند.


سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد، گفت: متهم پس از نزدیک به یک‌سال زندگی مخفیانه در کشور افغانستان، صبح روز پنج‌شنبه مورخه ۳۰/۰۶/۱۳۹۶ در فرودگاه امام‌خمینی (ره) به کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ تحویل داده و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد؛ متهم در همان نخستین تحقیقات به درگیری منجر به جنایت و قتل امیر اعتراف کرد. تحقیقات از متهم به دستور قاضی ایلخانی از سوی کارآگاهان اداره دهم ادامه دارد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس