مقام سابق خزانه داری آمریکا

یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای برجام، ۱۵۰ میلیارد دلار پول روانه ایران کرده است را رد کرد.

به گزارش مشرق، «آدام زوبین»، معاون موقت سابق وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در یادداشتی ادعاها درباره عایدی ۱۵۰ میلیارد دلاری ایران به موجب «برجام» را رد کرده است.

وی در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است: «اگر  قرار باشد درآمدهای ناشی از برجام ایران را به تهدیدی خطرناک‌تر تبدیل کند می‌توان دیدگاه کسانی که به دنبال لغو برجام هستند را درک کرد.»

زوبین در ادامه نوشته است: «من هشدارها را دیدم: 150 میلیارد دلار  پول بادآورده و میلیاردها دلار پول جدیدی که روانه خزانه تروریست‌ها می‌شود. اما این اتفاقات به وقوع نپیوست. ایران دارایی‌های خارجی که بلوکه شده بودند را مجددا احیا کرد که رقم آن حدود 50 میلیارد دلار بود.»

مقام سابق آمریکا در ادامه نوشته است: «اما اقتصاد ایران با یک تنگنای اقتصادی 500 میلیارد دلاری مواجه بود. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده نرخ فعلی تولید ناخالص داخلی ایران، بر حسب نرخ فعلی دلار (و با احتساب تغییرات نرخ ارز)، 35 درصد کمتر از سال 2011 شده است.»

زوبین تصریح  کرده است: «البته ماندن ایران در برجام مطمئناً برای این کشور منافعی به دنبال دارد، اما تحقق آن منافع سال‌ها به طول خواهد انجامید.»

مقام سابق خزانه‌داری آمریکایی همچنین با اشاره به گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی درباره افزایش کمک‌های ایران به گروه حزب‌الله لبنان پس از برجام، مدعی شده که این گروه تحت فشارهای مالی بی‌سابقه‌ای قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس