کد خبر 777527
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
استقلال

باید منتظر ماند و دید کدام یک از 3 گزینه باشگاه استقلال (فاتح تریم، والتر زنگا و سرجیو فاریاس) هدایت آبی‌پوشان را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، عملکرد استقلالی‌ها در لیگ برتر باعث شد تا علیرضا منصوریان از هدایت این تیم استعفا کرد تا مسئولان آبی‌ها به فکر سرمربی جدید باشند. بر این اساس 3 گزینه پیش‌روی آبی‌پوشان وجود دارد که قرار شده یکی از این سه مربی هدایت این تیم را برعهده بگیرد.

1- فاتح تریم: ( زاده ۴ سپتامبر ۱۹۵۳ میلادی) بازیکن سابق فوتبال و مربی فوتبال اهل ترکیه است.

او تاکنون در تیم‌هایی از جمله گالاتاسرای و ترکیه و فیورنتیناو میلان مربی‌گری کرده‌است.

وی در سه مقطع هدایت تیم ملی ترکیه را بر عهده داشته است و در تیم‌های گالاتاسرای، فیورنتینا،‌ میلان به سرمربیگری پرداخته است.

وی در این اواخر هم سرمربی تیم ملی ترکیه بود که از این تیم کنار گذاشته شد.

2- والتر زنگا: (زادهٔ ۲۸ آوریل ۱۹۶۰ در میلان) فوتبالیست بازنشسته و مربی کنونی اهل ایتالیا است.

او مدت‌ها دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا و تیم اینتر میلان بوده است. وی ۵۸ بازی ملی برای تیم ملی ایتالیا به انجام رسانده است.

زنگا در دوران بازیگری خود به همراه تیم ملی ایتالیا به مقام چهارم المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس و مقام سوم جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا دست یافت.

وی سابقه حضور در فوتبال رومانی و صربستان را داشته است و در تیم‌های ناسیونال بخارست، استوا بخارست، ستاره سرخ بلگراد، گازیانتسپور مربیگری کرده است.

وی در فوتبال حاشیه خلیج فارس هم حضور داشته است و در تیم‌های العین النصر ریاض، النصر دوبی، الجزیره امارات هدایت این تیم‌ها را بر عهده داشته است.
زنگا در تیم‌های کاتانیا پالرمو و این اواخر در سال 2015 سمپدوریا ایتالیا هم حضور داشته است.

3- سرجیو فاریاس:  سرجیو ریکاردو د پایوا فاریاس (زاده ۹ ژوئن ۱۹۶۷ برزیل) مربی فوتبال برزیلی. فاریاس دوران مربیگری نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته و در سال 2009 به همراه تیم پوهانگ قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است.

فاریاس 50 ساله در تیم‌هایی همچون زیر 17 سال و زیر 20 سال برزیل، پوهانگ، الاهلی، الوصل و گوانگجو مربیگری کرده است و یک بار نیز به عنوان بهترین مربی سال کره انتخاب شده است.

مربی تیم قهرمان زیر ۱۷ سال آمریکای جنوبی، چهارمین مربی برتر سال ۲۰۰۴ برزیل، قهرمان کی-لیگ سال ۲۰۰۷، مربی سال ۲۰۰۷ کی-لیگ، قهرمان اف-ای کاپ کره ۲۰۰۸،‌جام برندگان کی-لیگ سال ۲۰۰۹، قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۰۹، سومی در باشگاه های جهان ۲۰۰۹

فاریاس در شرایطی قرار است با استقلالی‌ها مذاکره کند که پیش ازاین حدود 3 سال پیش یکی از گزینه‌های مطرح برای هدایت استقلال بود. وی در آخرین تجربه مربیگری خود هدایت سوبهانبوری تایلند را بر عهده داشته است که البته نتوانست این تیم را به عناوینی برساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    2 1
    سر آخر فرکی و مایلهی کهن میارن خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس