کد خبر 777469
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
رحیم صفوی

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی بیش از ۹۰ هزار تروریست را از سراسر دنیا وارد سوریه کرد تا بتواند حکومت قانونی سوریه را نابود کند اما شکست خورد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با محرم حسینی بیانگر این واقعیت است که کربلای ایران در امتداد کربلای حسینی است.

وی افزود: رزمندگانی که در فاو و شلمچه جنگیدند اگر در عاشورا بودند قطعا در سپاه امام حسین (ع) می‌جنگیدند. بدون شک، دفاع مقدس و پیروزی انقلاب توانست طعم تلخ شکست را به دشمنان ایران به ویژه شوروی و آمریکا بچشاند و بروز و ظهور قدرت جدیدی را به عنوان قدرت جهانی معرفی کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: پایان پیروزمندانه جنگ نه تنها باعث سرنگونی صدام شد بلکه بزرگترین عامل برای پیشبرد انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام شد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: مقدمه سخنانم را با این سوال به اتمام می‌رسانم که امام وقتی دیدند که ظرفیت تهدید بالاتر از ظرفیت‌های نیروهای مسلح ماست در زمان جنگ جوانان بسیجی را عازم جنگ کردند و چه در بسیج و چه در سپاه مردم ما توانستند سرنوشت جنگ را به پیروزی برسانند. سوال من این است که آیا دولت‌های پس از جنگ نیز توانستند از پتانسیل‌های جهادی جوانان ما برای بازسازی کشور بهره ببرند؟

وی با بیان اینکه در دوران پس از جنگ نیروهای مسلح امنیت پایدار را در کشور مهیا ساختند گفت: نیروهای مسلح امنیت را برقرار ساختند تا دولت‌های پس از جنگ بتوانند در امنیت به آبادانی کشور و رفع مشکلات معنوی و مادی مردم بپردازند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران افزود: نیروهای مسلح توانستند به وظیفه خود عمل کنند اما آیا دولت‌های پس از جنگ توانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند؟ ما هم‌اکنون که به خرمشهر می‌رویم می‌بینیم که هنوز مردم این منطقه حتی در آب آشامیدنی خود نیز دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

سرلشکر صفوی در ادامه سخنانش با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: شما سخنان ابلهانه و غیرحقوقی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را شنیدید؛ سران 193 کشور جهان با این سخنرانی متوجه عدم تعادل عقلانی رئیس جمهور آمریکا شدند. او در مکانی که برای نگهبانی از صلح جهانی ایجاد شده است از نابودی مردم و نظام کره شمالی سخن گفت. او از ملت ایران به عنوان کشور حامی تروریسم سخن گفت و البته باید حرف‌های رژیم صهیونیستی را از زبان رئیس جمهور آمریکا شنید. همانطور که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از سخنان رئیس جمهور آمریکا حمایت کامل و آن را شجاعانه توصف کرد.

وی با اشاره به علل عصبانیت آمریکا از ملت و دولت ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها در مقیاس جهانی با شکست مواجه شدند. آنها تلاش کردند تا پس از فروپاشی شوروی با تمرکز بر غرب آسیا و منابع سرشار انرژی این منطقه به قدرتی هژمونی دست پیدا کنند و روابط حاکم بر بین‌الملل را به نفع خودشان تغییر دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: آمریکایی‌ها با این هدف در جنگ کویت وارد شده و عراق را از آن کشور بیرون کردند و در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی کرده و تا امروز که 16 سال از آن لشکرکشی می‌گذرد مشغول آدم‌کشی در این کشور هستند. همچنین در سال 2003 با لشکرکشی به عراق به اقدامات مشابه در افغانستان دست زدند.

سرلشکر صفوی گفت: سوال این است که آیا با همه این لشکرکشی‌ها آمریکا به اهداف خود در منطقه دست پیدا کرده است؟ که پاسخ این سوال منفی است. همین چند روز پیش ارتش آمریکا چند هزار نیروی نظامی را در افغانستان پیاده کرد.

وی با اشاره به اهداف آمریکا در لشکرکشی به عراق اظهار داشت: آنها تلاش کردند که در عراق حکومتی لاییک و مخالف ایران روی کار بیاید اما مردم عراق و مرجعیت این کشور با ایجاد پارلمانی با اکثریت شیعه نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کردند. 

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران افزود: آنها در این جنگ که همچنان نیز ادامه دارد متحمل میلیون‌ها دلار هزینه شده و بیش از 5 هزار کشته و 20 هزار زخمی داده‌اند. آنها می‌گویند در این دو کشور ما جنگیدیم اما ایران بود که نفع آن را برد چرا که دو دشمن ایران که صدام و طالبان بودند را نابود کرده و ایران را تبدیل به قدرتی منطقه‌ای کردیم.

سرلشکر صفوی گفت: آمریکایی‌ها در جنگ‌های سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی با لبنان و غزه از این رژیم حمایت کردند و با وجود این حمایت‌ها رژیم صهیونیستی در هر سه جنگ شکست خورد. آنها به این دلیل از ایران عصبانی هستند که معتقدند اگر حمایت ایران از حماس و حزب‌الله نبود رژیم صهیونیستی در این جنگ‌ها شکست نمی‌خورد. آمریکایی‌ها پس از این سالها برای حمایت از رژیم صهیونیستی بیش از 90 هزار تروریست را از سراسر دنیا با حمایت مالی سعودی‌ها و آموزش‌های ترکیه از مرز ترکیه، اردن و حتی دریای مدیترانه وارد سوریه کردند تا بتوانند حکومت قانونی بشار اسد را به عنوان دولت حامی محور مقاومت نابود کنند. اما هم‌اکنون پس از 7 سال پس از جنگ سوریه از سرنگونی اسد ناامید شده و تروریست‌های حاضر در این کشور شکست خورده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: آمریکایی‌ها با چراغ سبز نشان دادن به عربستان جنگ یمن را آغاز کردند که در این جنگ نیز سعودی‌ها به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا باید واقعیت‌های روز منطقه را بداند تصریح کرد: قدرت جهنمی آمریکا در منطقه و جهان رو به افول است همچنین قطب قدرت جهانی از غرب به سمت شرق در حال جابجایی و آمریکایی‌ها در ایجاد هژمونی منطقه‌ای خود شکست خورده‌اند. علاوه بر این اقدامات آمریکا از شمال  آفریقا تا حتی آمریکای جنوبی و در منطقه ما باعث انزجار افکار عمومی از آمریکا شده است.

سرلشکر صفوی افزود: خانم رایس در سخنان خود می‌گفت که درد زایمان خاورمیانه شروع شده است که ظاهرا این نطفه آمریکایی سقط شده و آنها شکست خورده‌اند. امروز در مقیاس جهانی جاذبه‌های فرهنگ آمریکایی در حال افول است و با موضع‌گیریهای تند رئیس جمهور آمریکا افول آمریکا از نظر تفکرات اجتناب‌ناپذیر بوده و دولت این کشور به سمت ناپایداریهای استراتژیک در حال حرکت است.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: به حول قوه الهی قطب قدرت جهان اسلام با داشتن بیش از 70 درصد از نفت خام جهان و همچنین با داشتن قران مجید، پیامبر (ص) و وحدت در اعمال عبادی در حال شکل‌گیری است و آمریکایی‌ها طبیعتا از این تحولات عصبانی هستند.

وی با اشاره به برجام تصریح کرد: اروپایی‌ها خود یک قدرت هستند و امیدواریم که با فاصله‌ گرفتن از آمریکا تحت توافقنامه برجام روابط اقتصادی خود با ایران را افزایش دهند.

سرلشکر صفوی در پایان سخنانش گفت: ملت ایران که در سال آینده به بلوغ 40 ساله می‌رسد به فضل الهی و با روحیه حسینی و رهبری امام خامنه‌ای و با وحدت و انسجام ملی در سطوح ملت و با داشتن نیروهای مسلح مقتدر خود را برای دستیابی به پیشرفتهای مادی و معنوی آماده می‌کند. پس سخنان غیرعقلانی رئیس جمهور آمریکا باعث تنفر نخبگان آمریکا و همچنین عموم مردم جهان خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    13 2
    الموت لإبليس
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    8 0
    تروریستای اجاره ای و سرنوشتشون رو هم بالاخره دیدیم تا عبرتی باشه براشون و عبرت سردمداراشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس