کد خبر 777402
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
الجبیر

وزیر خارجه عربستان بار دیگر اتهاماتی بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش مشرق، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با پایگاه بلومبرگ، اتهامات قبلی این رژیم علیه ایران را تکرار کرد.

وی مدعی شد که ایران در امور عراق و پاکستان و افغانستان دخالت می‌کند و سلاح و مواد منفجره به دست گروه‌های تروریستی در بحرین، کویت و یمن می‌رساند.

الجبیر همچنین مدعی شد که ایران نقش موذیانه‌ای در لبنان و نقش ویرانگری در سوریه ایفا می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود که تهران به سفارتخانه‌ها حمله و دیپلمات‌ها را ترور می‌کند و این شیوه کشوری که می‌خواهد بخشی از جامعه بین‌المللی باشد نیست.

الجبیر در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، گفت: ”من معتقد نیستم که ایران به توافق هسته‌ای پایبند است، زیرا بخشی از روح این توافق، باید پایبندی تهران به حسن همجواری، در پیش گرفتن اعتدال و سیاست‌های صلح‌آمیز است و این در حالی است که ایران این کارها را انجام نمی‌دهد“.

وزیر خارجه عربستان در بخشی از گفتگوی خود بلومبرگ به منازعه قطر پرداخت و گفت: ”دوحه باید به توقف حمایت از تروریسم و تندروی، تامین مالی گروه‌های تروریستی و دخالت در امور دیگر کشورها پایبند باشد“.

الجبیر گفت: مشکل قطر بسیار ساده است. سیاست قطر طی 22 سال گذشته، مبتنی بر حمایت از گروه‌های افراطی و تروریستی بود و ما معتقدیم که باید از این اقدامات قطر چشم پوشی نکنیم.

وی افزود: قطر باید دست از حمایت از تروریسم و تندروی بردارد و به اشخاص مرتبط با گروه‌های تروریستی پناه ندهد. قطر باید به ترویج اظهارات تنفر آمیز از طریق رسانه‌های خود و دخالت در امور دیگر کشورها پایان دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس