کد خبر 777362
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
دکتر عبدالله گنجی

جمله و نکته ظریفی در سخنان ترامپ در سازمان ملل بود که در میان زد و خورد های محاوره ای و سیاسی چند روز گذشته گم شد.

به گزارش مشرق،  عبدالله گنجی در کانال تلگرامی خود نوشت: جمله و نکته ظریفی در سخنان ترامپ در سازمان ملل بود که در میان زد و خورد های محاوره ای و سیاسی چند روز گذشته گم شد.

او مدعی شد :"حکومت ایران اصلاح طلبان را دستگیر و زندانی می کند"
این اظهار نظر از چند جنبه قابل تامل و تعمق است.

۱-چون اصلاح طلبان(گنجی، حقیقت جو، افشاری...) و ضد انقلابیون قدیمی ساکن آمریکا در هم تنیده اند اطلاعات داده شد به ترامپ به صورتی بوده که این همانی دانستن اصلاح طلبان و اپوزیسیون خروجی سخن وی شده است

۲-ممکن است مشی و مواجهه اصلاح طلبان با نظام در دو دهه گذشته، تصویری از آنان به آمریکا منتقل کرده است که معادل یک جبهه مقابل نظام شناخته می شوند.

۳-ممکن است بخش‌هایی از اصلاح طلبان از ترامپ و دولتش استمداد خواهی کرده باشند و او به کمک آمده باشد.

۴-ممکن است از نگاه دولت آمریکا،   اصلاح طلبان همانانی هستند که برای"تغییر از درون"مستعد سرمایه گذاری باشند لذا باید هزینه برخورد با آنان در درون کشور بالا برود  تا دستشان بازتر شود

۵-ممکن است سوابق و امیدواری های دولت های قبلی آمریکا را به ترامپ ارائه کرده باشند و او به امتداد تاریخی معتقد شده باشد. بیاد  داریم که مسئول وقت میز ایران در cia گفت:

"با روی کارآمدن اصلاح طلبان در ایران روزهای سخت و سرگردانی آمریکا به سر آمده است و باید شاهد فروپاشی ستون‌های این نظام سرکش و مهار نشدنی باشیم"

ویا اینکه :"ما برای براندازی انقلاب اسلامی از درون، دنبال انقلابیونی می گردیم که در عین ستودن خمینی(ه) بشود آنان را به خدمت گرفت"

به هر حال اصلاح طلبان از اینکه ترامپ آنان را مقابل نظام شناخته  است و با هویت مشخص نام آنان را ذکر و دفاع می کند قدری به خود بیایند که کجای کار مشکل دارد؟ نمی شود هم درون نظام دیده شوند و هم مورد حمایت دشمنان قسم خورده باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    2 9
    به نظر می رسد هنوز شکست های اخیر را هضم نکردید
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      7 3
      چرا . فهمیده ایم که نظام باید نتیجه انتخابات را ولو با تقلب به دلخواه شما اعلام کند تا سطلهای زباله سالم بماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس