کد خبر 777166
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
رئیسی نمایه

تولیت آستان قدس رضوی گفت: سخنان سخیف رییس جمهور امریکا در لسان دیپلماتیک قابل توجیه نیست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییس در حاشیه تجدید میثاق رییس و اعضا مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام(ره) در جمع خبرنگاران گفت: سخنان بی اساس، بی معنا، سخیف و بی ادبانه رییس جمهور تازه به دوران رسیده امریکا از نظر بین المللی و در لسان دیپلماتیک به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و این در شان یک رییس جمهور نیست، که در خصوص ملت بزرگ ایران این گونه سخن بگوید، لذا این سخن قبل از این که ما بخواهیم آن را محکوم کنیم، از نظر افکار عمومی جهان و آزاد مردان و آزاد زنان جهان و دولت ها و ملت ها محکوم است.

وی افزود: ملت بزرگ ایران نسبت به میثاق ها پایبند است، اما بد عهدی دولت امریکا و بی اعتمادی نسبت به این دولت را همیشه در ذهن دارد، ما از ابتدای پیروزی انقلاب با دشمنی های فراوان امریکا مواجه هستیم، ما دست امریکایی ها را در نا امنی های منطقه به خوبی می بینیم، دست امریکایی ها پشت داعش، القاعده و گروه های تروریستی به خوبی دیده می شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که گروه های تکفیری  دست ساخته امریکایی ها است، گفت: قبلا تحلیل می کردیم، که این گروه ها دست ساخته امریکا است، اما امروز خبر است، زمانی که وزیر خارجه وقت امریکا رسما داعش و گروه های تکفیری را دست ساخته امریکا می داند، دیگر در این امر تردیدی وجود ندارد.

رییسی سخنان سخیف و بی ادبانه رییس جمهور امریکا از جایگاه سازمان ملل و با مخاطب قرار دادن دولت ها و ملت ها را جز بی اعتبار کردن امریکا دارای دستاوردی ندانست و گفت: این عمل پرده های حقوق بشر، دفاع از حقوق ملت ها و انسان ها کنار می زند و ملت ها بیشتر این ها را می شناسند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مقابله ملت و دولت ایران با این اظهار دات گفت: ما امروز، چون پیش پرداخت هایی در خصوص برجام داشتیم، کاملا ملت ها را مصمم می کند، که ما با یک بد عهدی و بی پیمانی و بی اعتمادی جدی مواجه هستیم و باید در این قضیه جدی وارد شد.

وی سپس در خصوص سخنرانی شب گذشته رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: به نظر من باید در مقام عمل و اجرا باید شورای نظارت بر اجرای برجام مواضع را کاملا رصد کند و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری، مواضع دولت در این رابطه باید مواضع جدی و قاطع باشد.

رییسی تاکید کرد: امریکایی ها باید در مقام عمل به خوبی احساس کنند، که ایران کشوری نیست که با کشورهای دیگر مقایسه شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد خليلي IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    1 16
    لطفا نظر متوليان بقيه ي بقاع متبركه و مشاهد شريفه و عتبات عاليات را هم بنويسيد.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      0 1
      برادر من چرا بیخود شلوغش میکنی ایشون یک چهره سیاسی مطرح، کاندیدای ریاست جمهوری و عضو مجلس خبرگان هستند. خیلی عجیبه که واکنش ایشون رو سایت های خبری منعکس کنن؟؟؟!!! عجبا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس