فرمانده یگان راهبردی ارتش آمریکا

فرمانده یگان راهبردی ارتش آمریکا روز چهارشنبه به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اذعان کرد.

به گزارش مشرق، ژنرال «جان هایتن» فرمانده یگان راهبردی ارتش ایالات متحده روز چهارشنبه به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اذعان کرد، اما گفت توان موشکی ایران مایه نگرانی شدید آمریکا است.

هایتن که فرماندهی نیروهای اتمی آمریکا را بر عهده دارد، در نشستی در اندیشکده «هودسن» در واشنگتن، در مورد ایران گفت: «واقعیت این است که ایران تحت توافقنامه‌ برجام فعالیت می‌کند که ما نیز آن را امضا کرده‌ایم.»

وی افزود: «اما در عین حال، آن‌ها دارند به سرعت مجموعه‌ای گسترده‌ای از موشک‌های بالستیک را ساخته و مستقر می‌کنند و موشک‌های بالستیک با بردهای مختلف آزمایش می‌کنند. این مایه نگرانی شدید نه فقط ایالات متحده، بلکه متحدان ما است.»

در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان به انتقاد از توافق هسته‌ای ادامه داده و مقامات دولتش هم از احتمال خروج واشنگتن از این توافق خبر داده‌اند، هایتن گفت آمریکا باید به تعهداتش پایبند باشد.

او گفت: «ما توافقی داریم که ایالات متحده آن را امضا کرده است. بنابراین به نظر من وظیفه ما این است که به بندهای این توافق پایبند مانده و آن را اجرا کنیم.»

وی در عین حال با بیان اینکه ایران هم باید به طور کامل به این توافق پایبند باشد، گفت واشنگتن عملکرد ایران را به دقت تحت نظر دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس