کد خبر 777049
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
عکس/ دیدار روحانی با نخست‌وزیر انگلیس

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش سازنده و مثبت تهران در مبارزه با تروریسم منطقه ای گفت: آماده همفکری و همکاری سازنده با بریتانیا در مسایل منطقه هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه  در دیدار «ترزا می»   گفت: برجام توافقی است که با تلاش های طولانی و سخت هفت کشور محقق شده است و همه این کشورها باید با عمل کامل به تعهداتشان، در حفظ آن بکوشند.

رئیس جمهوری با بیان اهمیت حمایت انگلستان از برجام،   تصریح کرد: همه باید برای پایداری برجام و منافع همه طرفین از آن تلاش کنیم چرا که اکنون نگاه جهان این است که آیا دیپلماسی و توافق برای حل مشکلات می تواند موفق باشد یانه؟

روحانی، تسهیل همکاری های مناسب بانکی را گامی مهم در توسعه روابط اقتصادی  دانست و با توجه به اظهارات نخست وزیر انگلیس ابراز امیدواری کرد که شاهد برقراری روابط مناسب بانکی برای توسعه روابط اقتصادی تهران – لندن باشیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش سازنده و مثبت تهران در مبارزه با تروریسم منطقه ای گفت: آماده همفکری و همکاری سازنده با بریتانیا در مسایل منطقه هستیم.

روحانی به تلاش ها برای برقراری ثبات در عراق و بیرون راندن تروریست ها از این کشور اشاره کرد و گفت: در عراق اولین مساله مهم بیرون راندن تروریست ها  بود که این برنامه به خوبی پیش می رود. مساله دوم همکاری نزدیک و متحد شیعیان، سنی ها و کردهای این کشور و مساله سوم نیز عدم تغییر مرزهای جغرافیایی عراق است.

رئیس جمهوری افزود: آنچه در اقلیم کردستان عراق تحت عنوان رفراندوم استقلال مطرح شده، کاری بسیار خطرناک است چرا که استقلال به معنای جنگ جدید در منطقه است و بغداد، آنکارا، تهران و دمشق مخالف این مساله اند و امیدواریم انگلیس در این زمینه نقش سازنده ای ایفا کند.

روحانی تصریح کرد: موافق زندگی بهتر کردها هستیم اما  این خواسته ها باید در چارچوب وحدت و قانون اساسی عراق و تمامیت ارضی این کشور، پیگیری شود.

رئیس جمهور همچنین به موضوع یمن و تداوم بمباران این کشور اشاره کرد و اظهارداشت:یمن زیر بمباران ها کاملا نابود شده است.   اولین قدم برقراری آتش بس و قطع بمباران ها است و در گام بعدی باید کمک های انساندوستانه در اختیار یمنی ها قرار گیرد  در مرحله نیز مذاکرات یمنی – یمنی با هدف برقراری ثبات و امنیت در این کشور آغاز شود.

نخست وزیر انگلستان نیز در این دیدار خواهان گسترش روابط تهران – لندن و جستجوی راههای جدید برای تعمیق این روابط در دوران جدید شد.

«ترزا می» همچنین با حمایت قاطع از برجام  تصریح کرد: من صراحتا در سازمان ملل گفتم که برجام توافق بسیار مهمی است و ما مصمم به ادامه آن هستیم و باید اطمینان پیدا کنیم اقداماتی برای تهدید آن انجام نگیرد و ترتیبات پیش بینی شده در برجام به طور کامل ادامه یابد.

وی خواهان عمل همه طرفها از جمله آمریکا به تعهداتش در قبال برجام شد.

نخست وزیر انگلستان نیز روابط بانکی را برای توسعه همکاری های اقتصادی مهم برشمرد و تاکید کرد که اقدامات گسترده ای که در رفع مشکلات بانکی پیگیری شده، تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه می یابد.

خانم «می» با اشاره به مسائل جاری منطقه خاورمیانه گفت که انگلستان در مشکلات منطقه ای راه حل سیاسی را مورد تاکید قرار می دهد.

وی همچنین به موضوع عراق اشاره و گفت : ما می خواهیم در عراق همه اقلیت ها و گروه ها در دولت عراق کنار هم زندگی کرده و نماینده داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس