کد خبر 777036
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
آیت الله خاتمی

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان گفت: دشمن می‌خواهد اسرائیل جدیدی در منطقه ایجاد کند و مسئولان اقلیم کردستان عراق نباید در زمین اسرائیل بازی کنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما طی دو روز گذشته چند طرح را در اجلاسیه مجلس خبرگان مورد تصویب قرار دادیم که تشکیل دو کمیسیون جدید در مجلس خبرگان از مهمترین این طرح‌ها بود.

وی افزود: ما در مجلس خبرگان 6 کمیسیون داشتیم و حدود 30 نفر از اعضای جدیدالورود  مجلس خبرگان در هیچ کدام از این کمیسیون ها نبودند و نظر به حجم بالای کار کمیسیون سیاسی این کمیسیون به 3 کمیسیون دیگر تبدیل شد که یک کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و یک کمیسیون اقتصادی با قید دو فوریت در مجلس خبرگان تصویب و تشکیل شد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: طرح دیگر ما اصلاح آئین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود و بر این اساس قرار شد شش ماه قبل از انتخابات دوره بعد تدارک انجام انتخابات مجلس خبرگان دیده شود به گونه‌ای که 3 ماه مانده به تشکیل دوره جدید مجلس خبرگان اعضای آن مشخص باشند تا کشور هیچ‌گاه بدون مجلس خبرگان نباشد. مواردی هم در رابطه با تجمیع انتخابات مطرح شد که به تدریج مورد بحث صورت می‌گیرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موارد مطرح شده در نطق‌های نماینده مجلس خبرگان، گفت: نمایندگان محترم مجلس خبرگان در نطق‌های خود مواردی را مطرح کردند که از جمله مهمترین‌ آنها بحث مطالبه‌گری بود که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز بوده است. بر همین اساس پیشنهاداتی در رابطه با برگزاری جلسه مشترک مجلس خبرگان با اعضای هیئت دولت و هیئت رئیسه مجلس برای انعکاس مشکلات حوزه‌های انتخابی نمایندگان مطرح شد.

وی تصریح کرد: مسئله دیگر مسئله فضای مجازی بود که ما در این حوزه نگرانی جدی داریم، نگرانی ما درباره مسائل اخلاقی و فرهنگی است و ما از این که مردم مطلع باشند نگران نیستیم. دولت محترم نباید اجازه دهد که سایت‌ها و فضاهای فاسد مجازی به مردم خط دهند و سخن ما این است که این فضا باید مدیریت شود.

آیت‌الله خاتمی خاتمی ادامه داد: مسئله دیگر قصه فاجعه بار حجاب است، امروز برخی به سمت بی‌حجابی می‌روند و دولت باید در نهادهای زیر نظر خود به این موضوع دقت کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع آموزش و پرورش اظهار داشت: انتظار ما از معلمان محترم این است که امانتدارانه عمل کنند. وزیر آموزش و پرورش ترسیم کننده مدیران آینده کشور است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل بین‌المللی گفت: مجلس خبرگان اراجیفی را که ترامپ گفته محکوم می‌کند و آن را در شان یک رئیس‌جمهور نمی‌داند. آنچه که ترامپ گفته مسائل کاملاً سطحی و بی‌اساس و کذب بوده و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه مخالفت با آمریکا متحد است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق خطر بزرگی است، دشمن مدت‌هاست که برای ساختن اسرائیل جدید در این منطقه تلاش می‌کند و قصد دارد آن را با تجزیه عراق شروع کند، لذا اگر ما می‌خواهیم جنگی نباشد. نباید این همه‌پرسی فتنه‌گرانه صورت بگیرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پاکسازی نسلی در میانمار در جریان است و رئیس دولت این کشور که جایزه صلح نوبل هم گرفته به دروغ می‌گوید این کار تقصیر مسلمانان است. در همین راستا می‌طلبد که جهان اسلام به فکر باشد تا در مقابل چنین فاجعه‌هایی که بر مسلمانان می‌رود متحد باشند.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از پیروزی‌های جبهه مقاومت در عراق و سوریه گفت: ما نگرانیم که هنوز غم داعش که در حال کشیدن نفس‌های آخر است تمام نشده، اما دشمن در پی تولید فتنه دیگری است و امیدواریم مسئولان اقلیم کردستان در میدان اسرائیل بازی نکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس