خاتمی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفکر داعشی همچنان وجود دارد، گفت: آمریکا در تلاش بود تا با جداسازی کردستان از عراق یک رژیم صهیونیستی جدیدی در منطقه بسازد اما این ‌همه‌پرسی با مخالفت همه مواجه شد.

به گزارش مشرق،‌ آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر امروز در یادواره 400 شهید و 18 شهید گمنام شهرستان رودبار و یادبود سردار شهید هدایت درویشوند در مسجد جامع شهر لوشان بابیان اینکه ما نیازمند برگزاری مجالس یادواره شهدا هستیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که یاد و خاطر شهدا زنده نگه‌داشته شود چون اگر یاد و پیام شهدا تبیین نشود دشمن سوءاستفاده خواهد کرد.

وی بابیان اینکه اگر در کنار یاد شهدا اهداف شهدا نام‌برده نشود، مجلسی هدفمند نخواهد بود، افزود: باید به‌گونه‌ای یادواره‌های شهدا را برگزار کرد که اثبات کنیم راه و رسم شهدا پایدار است و در بیعت کردنمان اثبات کنیم که تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین قطره خونمان از اهداف شهدا حمایت کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیعت با شهدا را دفاع از نظام اسلامی برشمرد و گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا با حربه‌ها و دسیسه‌ها همچون تفرقه‌اندازی بین قوم‌ها و تحریک کردن کشورهای دیگر علیه ایران جمهوری اسلامی را تحقیر کند.

خاتمی بابیان اینکه وحشی‌گری‌های داعش در سوریه و عراق در هیچ جای تاریخ مشابه و مثال نداشت، افزود: بریدن سر مادر در مقابل چشم دختر، به دار آویختن پسر سه‌ساله و آتش زدن جوانان و هزاران فجایع دیگر از نمونه‌های وحشی‌گری و تاخت‌وتاز داعش در طی چند سال اخیر بوده است.

وی به اعتراف ترامپ در زمان تبلیغات و متهم کردن دولت آمریکا در ایجاد داعش اشاره کرد و افزود: هدف آمریکا از ایجاد داعش از بین بردن ایران و خاک ریختن در چشم این مملکت بود چون تا 60 کیلومتری این کشور آمدند اما با جان‌فشانی رزمندگان اکنون به خاک سیاه نشسته‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اگر داعش به کشور نزدیک‌تر می‌شد یقیناً مشهد و قم و سایر شهرها را هدف می‌گرفت، تصریح کرد: توطئه داعش بسیار عمیق بود چون آمریکایی‌ها هم ائتلاف ضد داعشی داشتند و هم مستقیماً داعش را مورد حمایت قرار می‌دادند.

امام‌جمعه موقت تهران آرامش امروز ایران اسلامی را مدیون شهدا و مدافعان حرم دانست و گفت: اگر شهدای مدافع حرم نبودند اکنون در شهرهای بزرگ باید در خیابان‌ها با داعش می‌جنگیدیم.خاتمی با اشاره به حمله داعش به نمایندگان در مجلس گفت: داعشیان وحشی چون دستشان به نمایندگان نرسید زنان و ارباب‌رجوع را مورد حمله قرار دادند و همه دیدید که در همان لحظات اولیه به هلاکت رسیدند.

وی نظام اسلامی را ارمغان شهدا دانست و افزود: هدف همه کارگزاران نظام اعم از شهدا و پاسداران و غیره اعتلا، حفظ نظام و انقلاب برای خدمت بیشتر به مردم است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولان ادارات و نهادها در کوچک‌ترین بخش خدمتی باید با خدمت‌گذاری صحیح به مردم از انقلاب و نظام پاسداری کنند، خاطرنشان کرد: همه باید توجه داشته باشیم که شهدا گوهر بسیار ارزشمندی را به ما سپرده‌اند و آن خدمت به مردم و وحدت و هم‌دلی با عمل است.

امام‌جمعه موقت تهران به هوشیاری و دشمن‌شناسی آحاد جامعه در مقابل دشمن تأکید کرد و گفت: از تأکیدات مقام معظم رهبری است که اگر هوشیاری، بصیرت و دشمن‌شناسی نباشد دشمن به ما آسیب می‌رساند چون هیچ‌گاه دشمن به خواب فرو نمی‌رود.

خاتمی بابیان اینکه داعش یک غده سرطانی بود و اکنون از بین رفته است، افزود: به حول قوه الهی در هیچ جای زمین داعش وجود ندارد اما ترور و تفکر داعشی وجود دارد و به فرموده رهبری نباید از کید دشمن غافل شد چون ممکن است داعش دولتی نداشته باشد اما شیطنت می‌کنند.

وی بابیان اینکه در پایان عمر داعش آمریکا تلاش کرد تا غده سرطانی دیگر همچون رژیم صهیونیستی در منطقه به وجود بیاورد تصریح کرد: آمریکا در تلاش بود تا با جداسازی کردستان از عراق یک رژیم صهیونیستی جدیدی در منطقه بسازد اما این ‌همه‌پرسی با مخالفت همه دولت‌ها و مردم مواجه شد تا جایی که صهیونیست‌ها در کردستان عراق با پرچم اسرائیل تظاهرات کردند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان اسلامی بابیان اینکه دنیا عنوان دوراندیش‌ترین رهبر دنیا را به مقام معظم رهبری اطلاق کرده گفت: رهبری معظم انقلاب بر ایستادگی در برابر دشمن درنهایت اقتدار تا آخرین‌نفس‌ها تأکید و تصریح فرموده‌اند که همین موضع از روی قدرت موجب قوت قلب در همگان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس