کد خبر 777005
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
هیلی

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره هشدار رئیس‌جمهور ایران به واشنگتن درباره خروج از برجام، ادعاهای ضد ایرانی آمریکایی‌ها را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رییس‌ جمهور ایران در اولین مصاحبه خود در سفر به نیویورک ضمن رد مواضع دولت آمریکا درباره برجام گفت برجام یک تعهد چند جانبه بین المللی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل است. خروج از این تعهد هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا خواهد داشت. فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها این هزینه سنگین را تحمل بکنند، برای یک کاری که کاملاً برای آنها بی‌خاصیت خواهد بود. خروج آنها از برجام هیچ خاصیتی برای آنها ندارد اما در عین حال اعتماد جهانی را نسبت به آمریکا به طور کلی از بین خواهد برد.


امروز چهارشنبه، نماینده آمریکا در سازمان ملل که با شبکه سی بی اس مصاحبه کرده، به سوالی درباره هشدار برجامی رئیس‌جمهور ایران پاسخ داد.

نیکی هیلی در ادبیاتی ضد ایرانی و بی اساس گفت که «او(رئیس‌جمهور ایران) باید به جای تمرکز بر اینکه آیا ما (از برجام) خارج می‌شویم یا نه، شروع به رعایت قواعد کند».

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه مدعی شد: «او باید قاچاق تسلیحات را متوقف کند، از دخالت در نقاط مختلف خاورمیانه و از حمایت از تروریسم دست بردارد. باید شاهد توقف آزمایش‌های موشک آن‌ها باشیم.
این اوست که به تعهداتش در توافقنامه پایبند نبوده است».

وی که از زمان عهده‌دار شدن سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، بارها ادبیات و لفاظی‌های شدید ضد ایرانی داشته، در ادامه مدعی شده که دونالد ترامپ می‌تواند عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام کند.

هیلی ادعا کرد: تصمیم(اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ) تصمیمی است که تنها به رئیس‌جمهور مربوط است و او باید این تصمیم را بگیرد اما اگر رئیس‌جمهور بخواهد از تائید پایبندی ایران (به توافق هسته‌ای ایران) خودداری کند، قطعا توجیهات لازم را برای این کار دارد».
مجری آمریکایی از هیلی سوال کرد: «آیا سخنرانی رئیس‌جمهور ترامپ(در مجمع عمومی سازمان ملل) پیامی بود مبنی بر اینکه آمریکا از برجام خارج می‌شود؟»

او جواب داد: «این پیامی روشن مبنی بر تصمیم او برای خروج از توافق نبود بلکه پیامی روشن مبنی بر عدم خرسندی او از این توافق است. او معتقد است که این توافق کمکی به افزایش امنیت آمریکا نکرد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    27 3
    /// دهانت پر کاه آمریکا ///
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    16 3
    هرکاری می‌خواهند بهانه بتراشند برای برجام! آخر قاچاق سلاح یا دخالت در خاورمیانه چه ارتباطی با غنی سازی اورانیوم داره!دولت ترامپ آلت دست لابی های صهیونیست شده شاید به این دلیل که این مرد یک تاجره و سرمایه های کلان جهانی در قبضه صهیونیست هاست.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    23 4
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس