کاخ سفید بعد از تعمیرات‎

یک رسانه غربی در گزارشی به نقل از دو منبع مطلع آمریکایی خبر داده که کاخ سفید احتمالا در صدد مذاکره با ایران درباره طرح تبادل زندانیان است.

 به گزارش مشرق، در حالی که ادعاهای ضد ایرانی مقامات دولت آمریکا در حال تشدید شدن است، یک رسانه آمریکایی از تدارک احتمالی کاخ سفید برای طرح تبادل زندانیان با ایران خبر داده است.

ادعاهای دولت آمریکا به ویژه شخص دونالد ترامپ علیه ایران، همچنان ادامه دارد و رئیس‌جمهور این کشور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل هم این ادعاها را تکرار کرد.

ترامپ در بخشی از اظهاراتش در مجمع عمومی، مدعی شد که ایران «ناعادلانه شهورندان آمریکایی و دیگر کشورها را بازداشت و زندانی کرده است».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین خواستار آزادی هرچه سریع‌تر این «زندانیان» از ایران شد.

این ادعاها در حالی مطرح شده که مقامات ایران همواره تاکید دارند که بازداشت و زندانی تعدادی از این افراد، به دلایلی از قبیل «جاسوسی» بوده و اینکه قانون ایران، تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد.

حال، فارین پالیسی گزارش داده که احتمالا کاخ سفید از طریق یک میانجی، درصدد مذاکره با ایران در موضوع این «زندانیان آمریکایی» است.

دو منبع مطلع به این رسانه آمریکایی گفتند که کاخ سفید در حال بررسی گزینه‌هایش است؛‌ گزینه‌هایی از قبیل اتخاذ تدابیر تنبیهی برای اعمال فشار به ایران و همچنین مذاکرات از طریق میانجی برای یک طرح احتمالی تبادل زندانیان است.

این منابع البته به اینکه کدام کشور خارجی می‌تواند به عنوان میانجی اقدام کند یا اینکه آیا زندانیان ایرانی در آمریکا یا دیگر کشورها هم بخشی از این طرح تبادل هستند یا نه، اشاره‌ای نکردند.

فارین پالیسی می‌نویسد: «آزمون بزرگ، عصر روز چهارشنبه خواهد بود جایی که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا برای اولین بار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود به همراه وزرای خارجه دیگر قدرتهای امضا کننده توافق هسته‌ای دیدار می‌کند. این نشست به میزبانی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس