کد خبر 760448
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا در این مدت حدود 200 روزی که بر مسند قدرت در کاخ سفید نشسته، با تصمیماتی که در حوزه نظامی در جای جای جهان به اجرا درآورده، چهره یکی از جنگ‌طلب‌ترین رؤسای آمریکا را به تصویر کشیده است

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که در دوران رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 به مردم آمریکا درباره افکار جنگ‌طلبانه «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات خود هشدار داده بود، حالا به یک ماشین جنگ تبدیل شده است.

نشریه «فارین پالیسی» در گزارشی با اشاره به تهدیدات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا علیه کره شمالی، تأکید کرده است که دونالد ترامپ به یک ماشین جنگی تبدیل شده است.

بنا بر این گزارش، در رقابت‌های انتخابات 2016 آمریکا، بسیاری مخالف کاندیداتوری دونالد ترامپ بودند اما از طرفی تمایلی به تأیید هیلاری کلینتون به دلیل افکار جنگ‌طلبانه‌اش نداشتند. ترامپ نیز در سال‌ها فعالیت خود در آمریکا دلایل بسیاری را به دست رأی‌دهندگان داده بود تا نگران یک رئیس‌جمهور مصیبت‌بار در کاخ سفید باشد اما به هر حال اثر منفی سابقه فعالیت‌های حرفه‌ای ترامپ به اندازه رویکرد کلینتون نگران‌کننده نبود و باعث شد تا وی در کاخ سفید به قدرت برسد.

فارین پالیسی در ادامه نوشت: «6 ماه از ریاست‌جمهوری ترامپ می‌گذارد، و ما حالا به اندازه کافی اطلاعات برای ارزیابی رویکرد وی در اختیار داریم. نتایج این ارزیابی عبارت است از اینکه وی جنگ‌طلب‌ترین رئیس‌جمهور در طول تاریخ معاصر آمریکا است.در دوره ریاست‌جمهوری وی، آمریکا حدود 20 هزار بمب شلیک کرده و این رقم حدود 60 درصد حجمی است که در کل دوره ریاست‌جمهوری اوباما در سال 2016 استفاده شده بود.»

بنا بر این گزارش، در عراق و سوریه نیز اطلاعات موجود نشان می‌دهد که آمریکا به میزان بی‌سابقه‌ای بمب شلیک کرده است. در ماه جولای، ائتلاف آمریکا 4 هزار و 313 بمب شلیک کرده که در مقایسه با ماه جولای پیش از آن، این میزان 77 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، شمار تسلیحات استفاده شده در افغانستان نیز از مان روی کار آمدن ترامپ بسیار افزایش یافته است. ماه آوریل گذشته شاهد بیشترین میزان بمباران افغانستان توسط نیروهای آمریکایی از زمان اوج افزایش تعداد نظامیان آمریکا در این کشور در سال 2012 بوده است.

علاوه براین، ترامپ میزان مشارکت نظامی آمریکا در مناطقی چون یمن، سومالی و پاکستان را نیز افزایش داده است. در 193 روز نخست دوره ریاست‌جمهوری اوباما، 21 عملیات ضدتروریستی در این سه کشور انجام شده بود. در حالی که ترامپ در این حدود 200 روز که پا به کاخ سفید گذاشته دست‌کم 92 عملیات مشابه در یمن، 7 عملیات در سومالی و 4 عملیات در پاکستان انجام داده است.

تمام این موارد از یک سو، و تمایل و اشتیاق ترامپ به قدرت هوایی نیز از سوی دیگر باعث افزایش قابل توجه تلفات غیرنظامی به ویژه در عراق و سوریه شده است. به طوری که حتی آمار منتشر شده توسط ارتش آمریکا نیز این ادعا را اثبات می‌کند، اگرچه آمارهای مستقل تقریبا ده برابر آن چیزی است که آمریکا خود منتشر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس