کد خبر 768937
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱
ملک سلمان

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا با پادشاه عربستان درباره قطر و ایران گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ملک سلمان»، پادشاه عربستان با وی درباره ایران و قطر گفت‌وگو کرده است. 

در بیانیه کاخ سفید آمده ملک سلمان در این گفت‌وگوی تلفنی کشته شدن شماری از شهروندان آمریکا بر اثر طوفان «هاروی» در شهر «هیوستون» را تسلیت گفت. 

ترامپ و پادشاه عربستان همچنین درباره ضرورت غلبه بر «تروریسم»، قطع منابع مالی گروه‌های تروریستی و مبارزه با ایدئولوژی‌های افراطی بحث و تبادل نظر کردند. 

در بیانیه کاخ سفید درباره گفت‌وگوی سران دو کشور درباره بحران دیپلماتیک قطر آمده است: «رئیس‌جمهور (ترامپ) از تمامی طرف‌های دخیل در مناقشه قطر خواست مطابق با تعهداتشان در نشست ریاض مبنی بر حفظ وحدت در حین مبارزه با تروریسم، راه حلی دیپلماتیک [برای این مناقشه] پیدا کنند.» 

بیانیه کاخ سفید، بدون اشاره به جزئیات بیشتر نوشته سران دو طرف درباره «تهدیدی که ایران متوجه منطقه می‌کند» نیز رایزنی کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای تکراری عربستان و آمریکا درباره ایجاد تهدید برای منطقه را رد کرده‌ است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که حمایت دولت آمریکا از جنگ مرگبار عربستان در یمن به ایجاد فقر و بیماری در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس