کد خبر 776896
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کاظم اولیایی

کاظم اولیایی درمورد صحبت‌های جنجالی استقلالی‌ها در برنامه نود صحبت‌هایی مطرح کرد و خواست تا این صحبت‌ها بی پرده منتقل شود.

به گزارش مشرق، با کاظم اولیایی در مورد برنامه90 صحبت کردیم. برآشفته بود و نگران. از ما خواست تا حرف‌هایش را بدون مقدمه به خوانندگان «فرهیختگان» منتقل کنیم. اصرار داشت صحبت‌هایش بدون پیرایش و ویرایش خاص و مرسوم مصاحبه‌ها منتقل شود. اینها حرف‌های کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق استقلال نیست که با منصور پورحیدری برای باشگاه آبی‌پوش یک ستاره به ارمغان آورد. اینها صحبت‌های مرد دل نگرانی است که هم برای استقلال می‌ترسد و هم برای هواداران این تیم.

 نزدیک بود گریه کنم

زشت است که پیرمردی به سن‌وسال من بخواهد به مردم دروغ بگوید. حقیقت را می‌گویم و قصدم بیان حرف‌هایی است که فکر می‌کنم حرف مردم باشد. برنامه90 را دیدم و بسیار متاثر شدم. برای لحظاتی یاد منصورخان پورحیدری افتادم و اشک در چشمانم جمع شد که اگر امروز بود و این حرف‌ها را می‌شنوید، چه واکنشی نشان می‌داد. خدا رحمتش کند.

متاسفم برای استقلالی که به چنین روزی افتاده که بزرگانش این‌گونه در یک برنامه زنده به جان هم می‌افتند. مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره و سرمربی و کاپیتان تیم روی خط همدیگر را به دروغ گویی متهم می‌کنند یا حرف‌هایشان با حرف‌های همدیگر منافات دارد. چه بر سر استقلال آمده که چنین وضعی بر باشگاه حاکم شده است؟ جدا چه بر سر باشگاه آمده؟ واقعا رفتارها و گفتارها شرم‌آور بود. من پیرمرد از خجالت آب شدم. مردم در مورد ما چه فکر می‌کنند؟

 شما از کجا آمدی تصمیم فوتبالی بگیری؟

شنیدم که آقایی می‌گفت من به منصوریان گفتم که کاپیتان‌ها را برکنار کنند. دوست عزیز! تخصص شما بانکداری است. شما را آورده‌اند مشکلات مالی را حل کنی. قرار نبوده شما بیایی کاپیتان اخراج کنی! شما قرار نبود بیایی روی خط به سرمربی تیم پوزخند بزنی! شما را آورده بودند وامی بگیری یا طرحی بریزی، وضع تیم بهتر شود. به نظرات شما در زمینه مربی و بازیکن نیازی نبود. بقیه فوتبالی هستند و خودشان می‌دانند چه کنند. من نمی‌دانم آقای قراب که عضو کادر فنی بوده چه می‌کرده که شما که عضو اقتصادی بودی کارت به اخراج کردن کاپیتان کشیده. جباری و رحمتی بازیکن‌های بزرگی هستند و این نوع رفتار با آنها سیلی به صورت خود استقلال است.

 ورود وزیر الزامی است

عرایض هفته قبلم در «فرهیختگان» را در مورد استقلال تکرار می‌کنم. مشکل استقلال نه با رفتن افتخاری حل می‌شود و نه با آمدن قریب. مشکل استقلال وقتی حل می‌شود که یک مجمع برگزار کنند و 50 نفر آدم کاربلد را به‌عنوان اعضای مجمع بگذارند تا این نفرات اعضای هیات‌مدیره را انتخاب کنند. وقتی شما آدم‌های اسم و رسم‌دار سابق که در هیات‌مدیره عضو بوده‌اند یا مدیران سابق، پیشکسوتان نامدار و مورد اعتماد و هواداران قدیمی و موثق را دور هم جمع کنید، قطعا هیات‌مدیره خوبی از دلش در می‌آید. هیات‌مدیره‌ای که چکیده گروهی به این بزرگی باشد قطعا از دلش مدیرعامل خوبی بیرون می‌آید که مورد تایید یک جمع 50 نفری از سرشناسان استقلال است. طبیعتا هوادار از این گروه حمایت می‌کند. الان فضا را احساسی کردن و کنار گذاشتن مدیر و مربی کمکی نمی‌کند. وزیر ورزش باید ورود کند اما ورودش در جهت ادامه تخریب نباشد.

 نامه رئیس‌جمهور، کلید حل مشکل استقلال

آقای روحانی برای وزرای خودشان شرح وظایفی نوشته‌اند که بسیار مهم است. وظایفی که ایشان به وزیر ورزش و جوانان محول کرده‌اند کاملا دست ایشان را برای ایجاد مجمع واقعی برای استقلال باز می‌کند. بنده صادقانه عرض می‌کنم وزیر ورزش نباید دنبال عوض کردن مدیرعامل و هیات‌مدیره باشد. ایشان باید دنبال تشکیل مجمع باشند. منصوریان باید تا نیم فصل در استقلال بماند و امنیت داشته باشد تا تیم آرام شود. بعد از آن می‌شود گروه جدید مدیریتی را وارد کرد و کار را پیش برد. این تیم را باید کشان کشان تا نیم فصل پیش برد.

 استقلال دیشب باخت اخلاقی داشت

شما یک زمانی بازی را داخل زمین می‌بازی که مهم نیست. یک زمانی بازی را بیرون از زمین می‌بازی که عصبانیت هم دارد. یک زمانی بازی را داخل خانه خودت می‌بازی و اخلاق را هم می‌گذاری رویش که این تاسف دارد. استقلال در برنامه90 اخلاق را باخت. سرمربی تیم را روی آنتن زنده به دروغ گفتن و دورویی متهم کردند. تیم به‌هم ریخته. حالا بحث پوزخند را مطرح می‌کنند؟ من خودم هم اگر عصبانی بشوم امکان دارد پوزخند هم بزنم. در حقیقت پوزخند نیست، زهرخنده است. چرا باید به چنین روزی برسیم و دنبال این باشیم که ببینیم رحمتی روی نیمکت خندیده یا نه! اگر سرمربی این را گفته اشتباه کرده، اگر عضو هیات‌مدیره این را مطرح کرده اشتباه کرده. هر کس دنبال چنین چیزی برود اشتباه کرده. می خواهید رحمتی را کنار بگذارید، بگذارید. اما با حیثیتش بازی نکنید.

 شال در دست گرفتن ایراد ندارد

عرضم به آقای افتخاری این است که اجازه طعنه زدن به مدیران قبلی را ندارند. اینکه فتح‌ا... زاده شال در دست می‌گرفته ایرادی ندارد که هیچ عرف هم هست. علاقه‌مندی مدیر به باشگاه ایرادی ندارد. در مبحث بدهی‌ها، آقای فتح‌ا... زاده ادعای مشخصی دارند مبنی‌بر اینکه قرارداد با سازمان تربیت بدنی وقت بوده که طبق آن نیمی از هزینه‌ها را باید سازمان می‌داده و این بدهی‌ها مربوط به همان سهم سازمان است. بنابراین حمله افتخاری منطقی نیست و ایشان پاسخگوی عملکرد خودشان باشند بهتر است!

منبع:‌ روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس