کردستان عراق

حزب اتحادیه میهمنی کردستان عراق اعلام کرد که اگر جایگزینی برای همه‌پرسی جدایی ارائه شود، آمادگی این را دارد که اجرای این همه‌پرسی را به تعویق بیندازد.

به گزارش مشرق، حزب اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد که حاضر است در صورت ارائه جایگزینی برای همه‌پرسی جدایی، آن را به تعویق بیندازد.

به گزارش شبکه سومریه عراق، کوسرت رسول، معاول اول دبیر کل این حزب روز سه شنبه (امروز) اظهار داشت که در صورت وجود جایگزین برای همه‌پرسی مقامات منطقه کردستان عراق آماده‌اند آن را به زمان دیگری موکول کنند.

وی به تصمیم پارلمان عراق در برکناری نجم الدین کریم، استاندار کرکوک گفت: «ما به برکناری استاندار کرکوک توسط بغداد اعتنایی نکردیم، چرا که این تصمیم سیاسی است».

رسول که جمع حامیان همه‌پرسی جدایی در شهر کرکوک سخنرانی می‌کرد، همچنین از کردها خواست در این همه‌پرسی که 25 سپتامبر برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

معاون اول جلال طالبانی افزود: اگر جایگزینی برای همه‌پرسی باشد و بدان قانع شویم، آماده‌ای آن را به زمان دیگری موکول کنیم».

وی ادامه داد: «ولی تا زمانی که این جایگزین نباشد، منطقه کردستان هرگز آن را به تعویق نخواهد انداخت».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    1 0
    بارزانی هم همین رو گفت چیز تازه ای نیست.در واقع منظور از جایگزین چیزی بهتر از رفراندوم است اینکه مثلن قرارداد شود که در فلان تاریخ همه پرسی برگزار شود به امضای عراق و تمام کشورهای بین المللی
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 2
    بارزانی ها با این کار می خواهند در در وهله اول اعراب اهل سنت را تحریک و بعد از تحریک اهل سنت به جدایی با بردن مساله به شورای امنیت زمینه تجزیه عراق و بعد راهیابی کردها به مرزهای اردن و اسرائیل را فراهم کنند که راهکار 1– ورود نظامی ارتش عراق و حشد الشعبی به کرکوک و شمال استان موصل 2- از بین بردن اقلیم در قانون اساسی عراق 3- استفاده از ارتش ترکیه برای ورود به استان دهوک عراق و اربیل 4- انجام حملات استشهادی به مقرهای پژاک و پ ک ک در عراق توسط ایران 5- تاسیس فرودگاه های نظامی در عراق 6- بیرون راندن ارتش آمریکا از عراق و اخرین گزینه بستن فرودگاه بغداد برای هواپیماهای اسرائیلی 7- عبادی خود نوکر و خودفروفته ی آمریکا و انگلیس و عامل آنهاست وگرنه پایگاههای آمریکا را باید ببندد و همکاری نظامی با آنها را به حالت تعلیق در بیاورد 8- مقتدا و دیگر یارانش از صحنه عراق حذف شوند 9- مرجعیت از سیستانی به حکیم منتقل گردد
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    خطر اشغال ادلب سوریه توسط ترکیه بسیار بالاست...ترکیه مدام داره نیرو به مرز ادلب در استان سلوپی میفرسته ...هر لحظه امکان اشغال ادلب وجود داره.
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 0
    نقشه در حال حاظره اشتباهه...بخش عمده نینوا و هم چنین استان کرکوک دست نیروهای کرد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس