پیروزی شیرین استقلال مقابل العین

در میان نفرات استقلال فعلی 10 بازیکن سابقه گلزنی برابر ذوب آهن را دارند و برخی از آن ها می توانند آمار خود را برابر نصف جهانی ها افزایش دهند.

سرویس ورزش مشرق - استقلال غرق در حواشی، برای رهایی از گرفتاری های بیشمارش می تواند از دیدار امروزش برابر ذوب آهن به عنوان پلی برای بازگشت استفاده کند. کسب یک پیروزی ارزشمند برابر ذوب آهنِ امیر قلعه نویی می تواند آرامش را تا حدود زیادی به اردوی آبی ها باز گرداند.

اما مشکل اصلی این است: استقلالِ منصوریان در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران با مشکلی به نام گلزنی روبروست. تیمی که فصل قبل با زدن 45 گل در 30 بازی بعد از پرسپولیس 46 گله بهترین خط آتش رقابت‌ها را در اختیار داشت؛ حالا طی شش دیدار تنها یک گل به ثمر رسانده است.

استقلالی ها تک گل این فصل خود را در تقابل با تراکتورسازی از روی شوت تماشایی هافبک خارجی خود سرور جباروف به ثبت رسانده اند.

اما آیا در میان نفرات آبی دیدار امروز هستند کسانی که سابقه درخشش برابر ذوب آهن و گلزنی برابر این تیم را داشته باشند؟ پاسخ این پرسش مثبت است. چون در استقلال فعلی 10 بازیکن سابقه گلزنی برابر ذوب آهن را دارند. آن هم گلزنی در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا.

* فرشید اسماعیلی؛ لیگ شانزدهم

هافبک جویای نام آبی ها در ایستگاه شماره 22 فصل قبل با ضربه دقیقه 22 خود دروازه ذوب آهن و رشید مظاهری را باز کرد تا پایه گذار پیروزی 2-0 آبی ها در فولادشهر شود. اسماعیلی تاکنون 5 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است. این هافبک فصل پیش برای استقلال 2 گل زد که اولین آنها به پرسپولیس رسید و آخرینش سهم ذوب آهن شد.

* سرور جباروف؛ لیگ شانزدهم

هافبک ملی پوش ازبک فصل قبل که به صورت قرضی راهی سپاهان شد، در داربی اصفهان دروازه مظاهری و ذوب آهن را گشود. شماره 20 این روزهای استقلال در هفته 23 لیگ شانزدهم با ضربه دقیقه 9 خود کمر ذوب آهن را شکست تا در نهایت پیروزی 2-1 زردپوشان برابر رقیب سنتی به ثبت برسد.

* فرشیدباقری؛ لیگ پانزدهم

هافبک دفاعی دو فصل اخیر استقلال در لیگ پانزدهم برای صبا 26 بازی انجام داد و 2 گل زد. نکته جالب اینکه هر دو گل یاد شده درون دروازه های ورزشگاه فولادشهر اصفهان رویید.

فرشید در هفته 22 رقابت‌ها به سپاهان گل زد و در هفته 27 لیگ 15 به ذوب آهن و رشید مظاهری. دیداری که با ضربه دقیقه 54 باقری از پیروزی 1-0 میزبان یک تساوی 1-1 ارزشمند برای صبا درست کرد. باقری فصل پیش 2 گل برای استقلال برابر سپاهان و سایپا زد و در صورت گلزنی مجدد برابر ذوب آهن تعداد گلهایش برای استقلال به عدد 3 می رسد و تعداد لبخندهایش برابر ذوب آهن به عدد دو.

* خسرو حیدری؛ لیگ قهرمانان آسیا

هافبک - مدافع راست آبی ها سابقه گلزنی به ذوب آهن در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دارد.حیدری در سالهای 2012 و 2013 چهار گل آسیایی برای استقلال به ثمر رسانده و جالب اینکه اولین آنها در مرحله پلی آف سال 2012 نصیب ذوب آهن شده است. دیداری که با پیروزی 2-0 استقلال برابر حریف در تاریخ جمعه 21 بهمن ماه سال 1390 به اتمام رسید.

* امید ابراهیمی؛ 4 فصل لیگ برتر

هافبک مازندرانی استقلال اگر مصدوم نشده بود می توانست عصای دست کادر فنی آبی ها باشد. امید ابراهیمی را باید رکورددار گل زدن به ذوبی‌ها دانست. امید اولین بار در هفته 21 لیگ دوازدهم با ضربه پنالتی دقیقه 31 خود سند پیروزی سپاهان برابر ذوب آهن را در داربی نصف جهان به امضا رساند.

کمی بعد در داربی رفت لیگ سیزدهم باز هم صابون ابراهیمی به تن حریف خورد. این بار در هفته 11 لیگ سیزدهم گل دقیقه 23 امید رویاهای حریف را بر باد داد تا این بازیکن با پیراهن سپاهان 6 امتیار مستقیم از ذوب آهن بگیرد.

ابراهیمی در لیگ چهاردهم با پیراهن استقلال هم به گلزنی هایش ادامه داد. هافبک دفاعی استقلال 9 گل برای آبی ها به ثمر رساند که هفتمین آنها سهم سپاهان شد و هشتمینش قسمت ذوب آهن.

هافبک آبی ها در لیگ پانزدهم برای استقلال 10 گل زد که البته هیچ کدام آنها بر خلاف فصول قبل به ذوب آهن نرسید. با این حال ابراهیمی در لیگ شانزدهم روند گلزنی هایش برابر حریف را از سر گرفت. این بازیکن در هفته هفتم فصل قبل با گل دقیقه 43 خود پایه گذار پیروزی 1-2 استقلال منصوریان برابر ذوب آهن شد.

* جابر انصاری؛ لیگ چهاردهم

هافبک - مهاجم حال حال حاضر اردوی آبی ها طی لیگ های پانزدهم و شانزدهم برای استقلال 13 گل زده که هیچ کدام از آنها سهم ذوب آهن نبوده است. با این حال جابر 30 ساله در لیگ چهاردهم و زمانی که پیراهن گسترش فولاد را بر تن داشت موفق به گلزنی برابر اصفهانی ها شده است آن هم در هفته ای موفق به ثبت یک دبل مقابل ذوب آهن شد. در هفته نهم لیگ چهاردهم گسترش موفق شد تا میهمان اصفهانی اش را 2-3 شکست دهد و کسی که دو گل اول و آخر تبریزی ها را در دقایق 2 و 92 به ثمر رساند، جابر انصاری نام داشت.

نکته دیگر اینکه جابر در لیگ چهاردهم 9 گل برای گسترش به ثمر رساند که 2 تا از آنها وارد دروازه ذوب آهن شد و دو تا از آنها وارد دروازه پرسپولیس.

* یعقوب کریمی؛ لیگ های دوازدهم و سیزدهم

یعقوب کریمی مدتهاست که برای استقلال گلی نزده است. این بازیکن آخرین بار در هفته هفدهم لیگ چهاردهم با پیراهن استقلال دروازه استقلال خوزستان را باز کرد تا شریک مستقیم تساوی 4-4 دو تیم استقلالی باشد. در واقع این اولین و آخرین گل یعقوب برای استقلال در ادوار لیگ برتر بوده است!

با تمام این اوصاف کاپیتان چهارم استقلال قبل از پیوستن به اردوی آبی ها، به ذوب آهن دو بار گل سه امتیازی زده است. کریمی اولین بار در هفته هفتم لیگ دوازدهم با گل سه امتیازی خود در دقیقه 47 عامل پیروزی نفت برابر ذوب آهن شد. یعقوب در فصل مذکور موفق به ردن 10 گل شده بود.

این بازیکن در لیگ سیزدهم به سپاهان پیوست تا فصل نه چندان موفقی را پشت سر بگذارد. کریمی برای سپاهان 17 بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند. گلی که البته در هفته 26 مسابقات درون دروازه ذوب آهن رویید تا سپاهانی ها یک بر صفر برنده  داربی زاینده رود لقب بگیرند.

* سجاد شهباززاده؛ لیگ دوازدهم

مهاجم باتجربه آبی ها به استقلال برگشته تا بلکه خلا ایجاد شده در اثر رفتن کاوه رضایی را پر کند. با این حال سجاد مصدوم شده تا نتواند چندان در روزهای سخت منصوریان دست کادر فنی اش را بگیرد. این مهاجم که از روز گذشته به تمرینات استقلال اضافه شد مثل جابر انصاری با پیراهن استقلال به ذوب آهن در زقابتهای لیگ برتر گل نزده است. با این حال سجاد هم مانند جابر در یک دیدار برابر حریف 2 گل به ثمر رسانده است تا از این حیث سابقه درخشش برابر ذوب آهن را داشته باشد. شهباززاده در هفته دهم لیگ دوازدهم موفق شد در دقایق 62 و 78 به نصف جهانی ها گل برند. هر چند که در نهایت ذوب آهن موفق شد تا میهمانش سایپا را 2-3 شکست دهد.

* مجتبی جباری؛ لیگ های پنجم و هشتم

هافبک طراح استقلال را باید قدیمی ترین گلزن آنها برابر ذوب آهن دانست. زیدان آبی ها که معلوم نیست به خاطر حواشی ایجاد شده در دیدار امروز به میدان بیاید، اولین بار در لیگ پنجم به ذوب آهن گل زد. مجتبی جمعه 25 آذرماه سال 1384 در دقیقه 68 گل اول استقلال را وارد دروازه تیمی کرد که در هفته چهاردهم مسابقات میهمان استقلال بود. 11 سال و 9 ماه و 4 روز قبل کبریت اول را جباری کشید و در ادامه این عنایتی و امیرحسین صادقی بودند که در دقایق 83 و 87 کار را تمام کردند تا ذوب آهن با شکست سنگین سه بر صفر میدان را ترک کند.

جباری بعد از آن در لیگ هشتم موفق شد 2 بار دیگر برابر ذوب آهن گلزنی کند. این افبک بازیساز اول در تهران گل دوم استقلال را با ضربه دقیقه 84 خود به ثمر رساند تا شریک پیروزی 2-0 استقلال برابر اصفهانی ها باشد. و بعد در بازی برگشت گل دقیقه 10 ایگور کاسترو را با ضربه دقیقه 55 خود پاک کرد. جالب اینکه جباری در دو لیگ پنجم و هشتم به ذوب آهن گل زد در حالی که آبی ها در هر دو فصل یاد شده قهرمان لیگ برتر شدند. به عبارت دیگر هر وقت جباری به ذوب آهن گل زد گلهایش برای قهرمانی استقلال" آمد" داشت.

* علی قربانی؛ لیگ های سیزدهم و شانزدهم

حکایت گلهای این مهاجم پرتلاش مازندرانی برابر ذوب آهن جالب است. علی قربانی در لیگ سیزدهم گل اولش در ادوار لیگ برتر را به پرسپولیس زد و گل دومش را در هفته هفتم مسابقات به ذوب آهن.

بعد در لیگ شانزدهم این اتفاق به شکلی دیگر تکرار شد. قربانی این بار با پیراهن استقلال - در هفته هفتم -رقابتها به ذوب آهن گل زد و بعد گل آخرش را برابر پرسپولیس به ثمر رساند تا نشان دهد هم چارچوب دروازه پرسپولیس را خوب می شناسد و هم عادت دارد در هفته های هفتم لیگ برتر به ذوب آهن گل بزند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس