کد خبر 776383
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
 اردوغان و حیدر العبادی

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق بار دیگر مخالفتش با همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان و حمایت از وحدت عراق را متذکر شد.

 به گزارش مشرق،«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق بار دیگر از مخالفتش با همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان گفت و اظهار داشت: موضع کشورش، حمایت از دولت عراق با اتخاذ کلیه اقدامات لازم به منظور حفظ وحدت این کشور و ممانعت از هر تهدیدی علیه صلح داخلی است.

در بیانیه دفتر العبادی که نسخه‌ای از آن به دست پایگاه خبری «موازین نیوز» رسیده، آمده است: نخست‌وزیر عراق تماسی تلفنی از سوی رئیس‌جمهوری ترکیه داشت و اردوغان طی آن به ملت عراق برای پیروزی‌های بزرگش در مقابل داعش به ویژه در موصل و سایر شهرها، تبریک گفت.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه از نقش رهبری متمایز العبادی تقدیر و بر اهمیت آغاز مرحله جدیدی از همبستگی و وحدت کلیه عراقی‌ها، تاکید کرد و بار دیگر گفت که ترکیه مخالف همه‌پرسی در منطقه کردستان است و از دولت عراق و تمامی اقدامات آن برای حفظ وحدت این کشور، کاملا حمایت می‌کند و با عراق برای امنیت و ثبات منطقه هماهنگ است.

در مقابل العبادی نیز گفت: همسویی تلاش کلیه مردم عراق دلیل اصلی پیروزی‌های حاصله در نبرد با داعش است و باید روند عملیات آزادسازی سراسر عراق از دست داعش ادامه یابد.

وی به اهمیت هماهنگی میان کلیه کشورهای منطقه برای غلبه بر کلیه انواع تروریسم اشاره و اعلام کرد: موضع دولت عراق روشن است و تمامی اقدامات لازم برای حفظ وحدت کشور را انجام خواهد داد و با هرچیزی که صلح و آرامش داخلی را تهدید کند، مقابله می‌نماید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    1 2
    تماس تلفنی همراه با دست دادن! حداقل یه تصویر بذار آدم بگه، مشرق یه کم ذوق هم داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس