کد خبر 776055
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
ترامپ

خبرگزاری رویترز در مطلبی اظهارنظرها و انتقادهای دونالد ترامپ از سازمان ملل را فهرست کرده است.

به گزارش مشرق،  فهرست اظهارنظرها و انتقادهای ترامپ از سازمان مللبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه نخستین تجربه سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل را تجربه می کند.

او در حالی به عنوان دومین سخنران (پس از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل) در مجمع عمومی سخنرانی می کند که همواره با اشاره به هزینه های سرسام آور سازمان ملل برای آمریکا، یکی از منتقدان فعالیت های این نهاد بین المللی بوده است.

خبرگزاری رویترز در این مطلب اظهارنظر و انتقادات ترامپ درباره سازمان ملل را فهرست کرده است.

24 آوریل سال 2017/ ترامپ در دیدار با سفرای شورای امنیت سازمان ملل گفت: «آمریکا یکی از 193 کشور عضو سازمان ملل است و به تنهایی 22 درصد بودجه این نهاد و 30 درصد صلح بانان سازمان ملل را تغذیه مالی می کند. این غیرمنصفانه است. همچنین مدت هاست که می خواهم بگویم سازمان ملل یک نهاد ناکارآمد است ولی پتانسیل فراوانی دارد. افرادی هستند که فکر می کنند این نهاد ناکارآمد است ولی اقدامی هم انجام ندادند.»

26 دسامبر2016/ ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: سازمان ملل متحد از پتانسیل بالایی برخوردار است. اما در حال حاضر، باشگاهی است که افراد در آن دور هم جمع شده، با هم صحبت می کنند و اوقات خوبی دارند. باعث تاسف است.»

21 مارس 2016/ ترامپ طی سخنرانی در کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آی پک) گفت: «چیزی که مرا به یک نکته می رساند، ضعف کامل و بی کفایتی سازمان ملل است. سازمان ملل متحد یک دوست دموکراسی نیست، دوستی برای آزادی نیست. آن حتی دوست آمریکا که خانه اش در آنجا قرار دارد، نیست و مطئنا دوست اسرائیل نیز نیست.»

3 اکتبر 2012/ ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: کاشی های مرمر 12 اینچی که پشت سخنران سازمان ملل است همیشه مرا ناراحت می کند. اگر از من بپرسند تخته سنگ مرمر یک تکه و بزرگ را جایگزین می کنم.

6 اکتبر 2011/ ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: «چرا سازمان ملل اسرائیل را محکوم می کند و هیچ اقدامی در سوریه انجام نمی دهد؟ چه نقص بزرگی دارد!»

8 سپتامبر 2011/ ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: «چرا سازمان ملل طرح حمله به تمامیت ارضی اسرائیل را می ریزد و برنامه هسته ای ایران را نادیده می گیرد؟ آمریکا باید درباره بودجه آن (سازمان ملل) تجدیدنظر کند.»

21 ژوئیه 2005/ ترامپ در واکنش به جلسه استماع سنا برای نوسازی مقر سازمان ملل گفت: «من یکی از طرفداران بسیار بزرگ سازمان ملل متحد هستم. نمی توانم درباره آنچه در طول چند سال گذشته رخ داده، صحبت کنم. چون قطعا هیچ یک از آنها خوب نیستند. اما مفهوم سازمان ملل و این واقعیت که چرا در نیویورک قرار دارد برای من و سایر جهانیان مهم است. برای همین نگران هستم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس