رحمتی و جباری

آبی ها چهارشنبه در تقابلی حساس پذیرای ذوب آهن و امیر قلعه نویی هستند. باید دید آیا بدون سید مهدی رحمتی و مجتبی جباری خللی در اجرای برنامه های کادر فنی آبی ها به وجود خواهد آمد؟

سرویس ورزش مشرق - استقلالی که هنوز نتوانسته علی رغم خرید های قابل توجه ابتدای فصل به نتایج مورد نظر هوادارانش دست پیدا کند، پس از آنکه هیئت مدیره تصمیم به ابقای منصوریان گرفتند ظاهراً شوک برای بازگشت به جمع مدعیان حاضر در لیگ هفدهم را کنار گذاشتن دو کاپیتان این تیم مهدی رحمتی و مجتبی جباری دانسته اند.

استقلال منصوریان امروز روی پله یکی مانده به آخر لیگ قرار دارد؛ در حالی که لیگ شانزدهم  را با همین مربی روی پله دوم جدول – از سوی دیگرش- به پایان رساند.

آبی ها چهارشنبه در تقابلی حساس پذیرای ذوب آهن و امیر قلعه نویی هستند. باید دید آیا بدون سید مهدی رحمتی و مجتبی جباری خللی در اجرای برنامه های کادر فنی آبی ها به وجود خواهد آمد؟

به همین بهانه در گزارش زیر نگاه آماری داشته ایم که این دو بازیکن زمانی که پیراهن استقلال را بر تن داشتند، در تقابل با نصف جهانی ها چه عملکردی را از خود بر جای گذاشته اند؟

* جباری؛ عامل قهرمانی

مجتبی جباری بعد از بازگشت مجدد به استقلال در ابتدای فصل جاری توفیق چندانی نداشته و به قول هواداران آبی ها هنوز آن زیدانی که می شناختند نشده است. با این حال در روزگاری نسبتا دور صابون این هافبک بازی ساز به تن ذوبی ها خورده است.

جباری اولین بار در  لیگ پنجم  موفق شد با پیراهن استقلال به ذوب آهن گل برند. جمعه 25 آذرماه 1384  گل دقیقه 68 این بازیکن آغازی بود برای پیروزی 3-0 استقلال مقابل میهمانش در هفته چهاردهم مسابقات. دیداری که 11 سال و 9 ماه و 3 روز قبل برگزار شد. جباری در لیگ هشتم عملکردی فوق العاده برابر رقیب داشت. در سالی که استقلال به خاطر تفاضل گل بهتر بالاتر از حریف ایستاد و قهرمان شد، این مجتبی جباری بود که در دو بازی رفت و برگشت به ذوب آهن گل زد.

جباری که در لیگ هشتم 8 گل برای استقلالی ها به ثمر رساند، در تهران موفق شد با گل دقیقه 84 خود پیروزی استقلال برابر حریف را به نتیجه شیرین 2-0 تبدیل کند.  در اصفهان هم ذوبی ها با گل دقیقه 10 ایگور کاسترو از آبی هلا پیش افتاده بودند که مجتبی با ضربه دقیقه 55 خود آب رفته به جوی را بازگرداند. در واقع اگر استقلال از مدعی اصلی قهرمانی امتیار نمی گرفت –شاید- کار به شمارش گل و تفاضل نمی کشید و استقلال با قلعه نویی اصلا قهرمان نمی شد!

* رحمتی 3 بار برده 2 بار باخته

به گزارش مشرق، مهدی رحمتی دروازه بان –فعلا- مورد غضب قرار گرفته استقلالی ها، تا کنون در ادوار لیگ برتر با استقلال 10 مرتبه مقابل ذوب آهن به میدان آمده است که حاصل این 900 دقیقه تلاش کسب 3 پیروزی و ثبت سه تساوی بوده است.

مهدی رحمتی اولین بار در هفته اول لیگ ششم با پیراهن استقلال برابر ذوب آهن به میدان رفت. 11 سال و 10 روز قبل در دیدار هجدهم شهریور ماه سال 1385 استقلال میهمانش را با گلهای محمد نوازی و نورمحمدی(مدافع حریف) شکست داد در شرایطی که ذوب آهن نیز یک مرتبه با ضربه دقیقه 47 سپهر حیدری دروازه رحمتی و آبی ها را باز کرد.

مهدی رحمتی در دیدار برگشت لیگ ششم فرصت ایستادن درون دروازه را پیدا نکرد تا وحید طالب لو عامل اصلی تساوی بدون گل دو تیم در اصفهان لقب بگیرد.

با تمام این اوصاف مهدی رحمتی موفق شد از آن به بعد در بازگشت به استقلال طی لیگ های یازدهم، دوازدهم، سیزدهم، پانردهم و شانزدهم 9 مرتبه دیگر با پیراهن استقلال برابر ذوب آهن به میدان بیاید. رحمتی در 10 تقابل استقلالی خود با ذوبی ها 3 کلین شیت داشت و 8 گل خورد تا عملکردی نسبتا متعادل برابر اصفهانی ها داشته باشد.

مهدی در لیگ سیزدهم طی دو دیدار رفت و برگشت برابر ذوب آهن کلین شیت کرد. و البته در لیگ سیزدهم از نصف جهانی ها طی 180 دقیقه 3 گل دریافت کرد در حالی که بازی رفت با پیروزی 2-0 میزبان همراه شد و بازی برگشت به تساوی 1-1 منجر شد.

به هر تقدیر استقلالی که به احتمال زیاد مهدی رحمتی را در دیدار برابر ذوب آهن به همراه نخواهد داشت؛  فصل پیش در آخرین دیدار لیگ برتری اش برابر حریف، در درون دروازه از سید حسین حسینی بهره برده بود، که حاصل کسب پیروزی 2-0 در هفته بیست و دوم لیگ شانزدهم به کام علیرضا منصوریان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس