عراق

کابینه امنیتی عراق مخالفت خود را با برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سومریه، کابینه امنیتی عراق روز یکشنبه بر مخالفت با همه پرسی اقلیم کردستان این کشور که قرار است ۲۵ سپتامبر جاری (۳ مهر) برگزار شود، تاکید کرد.

در همین راستا، دفتر رسانه ای «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که کابینه امنیتی این کشور بر موضع واضح خود در حمایت از وحدت عراق و سلامت تمامی شهروندان این کشور و توقف اقداماتی که امنیت کشور و شهروندان را تهدید می کند تاکید کرد.

این بیانیه می افزاید که کابینه امنیتی عراق همچنین بر مخالفت با همه پرسی اقلیم کردستان تاکید کرده و آن را تهدیدی برای امنیت ملی و اتحاد مولفه های عراق برشمرد.

کابینه امنیتی عراق افزود که برای محقق شدن امنیت همه مردم عراق با هر هویت و نژادی تلاش می کند و همواره خواستار حفظ امنیت کشور و همزیستی مسالمت آمیز بین شهروندان است.

وزیران کشور، دفاع، دادگستری، فرمانده عملیات نظامی و روسای دستگاه های امنیتی عراق کابینه امنیتی این کشور را تشکیل می دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دانشجوی تاریخ IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    8 5
    در منطقه غرب آسیا هیچ کشوری بر مبنای قومیت شکل نگرفته است. تنها کشوری که در این منطقه بر اساس قومیت شکل گرفته است، کشور جعلی اشغالگر قدس است. و این رژیم جعلی مسبب 90٪ مشکلات منطقه است. حال اگر دومین کشور قومیتی در این منطقه شکل بگیرید، باید شاهد افزایش حداقل دو سه برابری مشکلات مردم این منطقه باشیم.
    • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      4 6
      ازگل...کشورهایی که تشکیل شده اند همگی بر اساس قومیت اند چون قومیت خاصی به سایر اقوام هجمه فرهنگی سیاسی و اقتصادی می آورد به مانند ترکیه
    • FI ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      1 2
      به پاسخ دهنده ۱۰:۵۵ - از اون کلمه از..ل معلومه هجمه به فرهنگ تو هم اومده از کجا؟ خدا می دونه.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      1 0
      با اینکه 40 درصد سوریه آشوری/کلدانی/آرامی ،کرد،ارمنی ،چرکس و یونانیان انطاکیه اند نام رسمی سوری جمهوری عربی سوریه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس