نماینده مجلس

نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: وزارت راه به توازن شهرسازی در کشور توجه‌ای ندارد.

به گزارش مشرق، علی بختیار نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آئین‌نامه‌های تصویب شده در وزارت راه‌ و شهرسازی درباره سازمان نظام مهندسی ساختمان، ساخت و ساز در کشور را به سمت  رکود برده، گفت: آئین‌نامه جدید کنترل ساختمان به پیچیدگی فرآیند ساخت‌ و ساز و کاهش حجم سرمایه‌گذاری، تزریق رکود بیشتر در صنعت ساختمان و کاهش ایمنی ساختمان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور سازمان نظام مهندسی در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت و ساخت و سازها الزامی است و کنار گذاشتن این سازمان از این مباحث تضعیف سازمان است، ادامه داد: تضعیف این سازمان قطعاً ساخت‌ وساز در کشور را به سمت رکود می‌برد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با بیان اینکه مسئولان دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به توازن شهرسازی  در کشور توجه‌ای ندارند، افزود: عدم تخصیص بودجه لازم برای توسعه شهرهایی که دور از کلانشهرها هستند، این شهرها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

بختیار به طور نمونه به شهرستان گلپایگان که 180 کیلومتر با استان اصفهان فاصله دارد اشاره کرد و اظهار داشت: الگویی که دولت و وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شهرها در نظر گرفته برای آینده کشور خطرناک است.

وی تصریح کرد: تمرکز بودجه برای توسعه کلانشهرها، شهرها و روستاهای کشور را خالی از سکنه می‌کند که نمونه این موضوع را در گلپایگان با رشد منفی 6‌ دهم درصد به دلیل مهاجرت‌ها شاهد هستیم.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با تاکید بر اینکه  توسعه شهرها و روستاها یکی از مؤلفه‌های اساسی راه و جاده است که متاسفانه در این زمینه موضوع توازن در نظر گرفته نشده، گفت: عدم توازن در توسعه شهرها منجر به حاشیه‌نشینی، ترافیک و آلودگی‌ هوا در کلانشهرها می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس